
KonversiO-Optimistit, jakso 9: Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota
Kaupallinen yhteistyö Coco Invest
KonversiO-Optimistit jatkaa tutkimusmatkaa markkinoinnin automaation parissa: Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian valinnassa?
Mira Vaurulan vieraana studiossa Jouni Koistinen, Strategist & CMO with a Chief Growth Officer attitude Coco Investiltä ja Eliisa Puikkonen, Head of Online Growth Elisalta. Aiheena on vaatimattomasti ”Digitaalisen asiakaspolun ja markkinoinnin automaation käsikirjoittaminen”. Markkinoinnin automaatio teemana houkuttelee usein puhumaan teknologiasta, mutta tällä kertaa keskustelemme enemmän ideologiasta teknologioiden taustalla. Keskeisintä markkinoinnin automaatiossa on nimittäin itse asiakas. Tiedätkö mitä juuri sinun asiakkaasi haluaa ja hakee?
IAB Finland on koostanut Jounin kanssa yhdessä koulutuksen auttamaan konkreettisesti näissä kysymyksissä ja haasteissa. Koulutuksessa valmennamme sinut käsikirjoittamaan digitaalisen asiakaspolun, jotta voit lanseerata ja optimoida luottamuksella. Käymme läpi yhdeksän vaiheisen prosessin, jossa rakennat yhden asiakaspolun valitsemastasi sisältöteemasta, joka voi olla tuote tai palvelu. Työmalli on teknologiavapaa eli emme kirjoita “järjestelmälle” vaan teemme tämän sinun tulevalle asiakkaalle. Jos aihe on työpöydälläsi ja kolahtaa, niin lue lisää koulutuksesta.
Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!
"Peräpeiliin katsominen ei ole huono – sieltä voi oppia" - Eliisa Puikkonen
"Pitää ymmärtää, että kaikkeen dataan liittyy myös vastuu ja tietyt velvollisuudet" - Jouni Koistinen
"Data ja teknologia palvelee meitä ja on meidän apuvälineitä, jos ne johtaa suuntaa, niin silloin mennään metsään" - Mira Vaurula
Kuuntele koko jakso tästä:
DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat!
Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme Coco Invest.
Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.
Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
09.06.2020
KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan
KonversiO-Optimistit jatkaa tutkimusmatkaa markkinoinnin automaation parissa: Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian valinnassa?
lue lisää13.10.2020
KonversiO-Optimistit, jakso 9: Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota
KonversiO-Optimistit jatkaa tutkimusmatkaa markkinoinnin automaation parissa: Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian valinnassa?
lue lisää07.02.2023
Konversi0-0ptimistit: Keskitetyn asiakasdatan tärkeys korostuu markkinoinnissa CDP1/2
KonversiO-Optimistit jatkaa tutkimusmatkaa markkinoinnin automaation parissa: Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian valinnassa?
lue lisää07.02.2023
Konversi0-0ptimistit: Miten luoda parempaa asiakaskokemusta CDP-ratkaisuilla? CDP 2/2
KonversiO-Optimistit jatkaa tutkimusmatkaa markkinoinnin automaation parissa: Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian valinnassa?
lue lisää07.02.2023
Konversi0-0ptimistit: Miten luoda parempaa asiakaskokemusta CDP-ratkaisuilla? CDP 2/2
Tässä KonversiO-Optimistien jaksossa Miralla on vieraana Niklas Tverin Elisalta ja Henri Maunuksela Dentsu Finlandilta. Henri ja Niklas toimivat molemmat IAB Finlandin markkinointi teknologian työryhmässä, jossa mm. Viime vuonna koostettiin markkinakysely keskitetystä asiakasdatasta ja CDP:stä.
lue lisää07.02.2023
Konversi0-0ptimistit: Keskitetyn asiakasdatan tärkeys korostuu markkinoinnissa CDP1/2
Tässä KonversiO-Optimistien jaksossa Miralla on vieraana Niklas Tverin Elisalta ja Henri Maunuksela Dentsu Finlandilta. Henri ja Niklas toimivat molemmat IAB Finlandin markkinointi teknologian työryhmässä, jossa mm. Viime vuonna koostettiin markkinakysely keskitetystä asiakasdatasta ja CDP:stä.
lue lisää13.10.2020
KonversiO-Optimistit, jakso 9: Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota
KonversiO-Optimistit jatkaa tutkimusmatkaa markkinoinnin automaation parissa: Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian valinnassa?
lue lisää09.06.2020
KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan
Viidennessä jaksossa keskustellaan RADLYn kanssa yritysten liiketoiminnan digitalisoitumisesta ja siitä, miten se vaikuttaa markkinoinnin muuttumiseen yhä data- ja teknologiavetoisemmaksi.
lue lisää