Icon
Kon­ver­siO-Op­ti­mis­tit, jak­so 5: Kes­kus­te­luis­sa siir­ry­tään te­ko­ä­lyn, da­tan ja ko­neop­pi­mi­sen maa­il­maan Uu­ti­set & blo­gi

KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan

09.06.2020

Kaupallinen yhteistyö RADLY

KonversiO-Optimistien viidennessä jaksossa keskustellaan RADLYn kanssa yritysten liiketoiminnan digitalisoitumisesta ja siitä, miten se vaikuttaa markkinoinnin muuttumiseen yhä data- ja teknologiavetoisemmaksi.

Syvennymme RADLYn kanssa tulevissa jaksoissa enemmän data- ja tekoälyaikakauden markkinoinnin haasteisiin. Tässä jaksossa aiheiksi nousevat mm. uuden teknisen osaamisprofiilin tarve rekrytoinneissa, martech-viidakossa luoviminen sekä se, mitkä asiat ovat RADLYn perustamisen taustalla. Keskusteluun osallistuvat RADLYn kaupallinen johtaja Mikko Koski ja johtava konsultti Ilkka Särkiö. IAB:n puolelta jutustelua ylläpitää Pasi Raassina hyvin älykkäillä kommenteillaan, kuten "Onko totta, että tänä päivänä insinööritkin voivat olla loistavia markkinoijia?"

"Insinööriosaamista löytyy organisaation ylätasolta. Ne ihmiset, jotka tekevät dataohjautuvaa markkinointia ovat usein kuitenkin datan ja siihen liittyvien työkalujen loppuhyödyntäjiä, ja siellä pitäisi olla enemmän taitoa jalostaa dataa." - Mikko Koski

"Pahin sudenkuoppa johon markkinoija voi tippua, on väheksyä perinteistä markkinointia ja tuijottaa vain dataa. Ei ole toista ilman ensimmäistä." - Ilkka Särkiö

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla yllätys!

Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme RADLY.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



BLOGI
Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää

08.04.2025

REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.

lue lisää

28.03.2025

IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä

IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.

lue lisää