KonversiO-Optimistit, jakso 5: Keskusteluissa siirrytään tekoälyn, datan ja koneoppimisen maailmaan
Kaupallinen yhteistyö RADLY
KonversiO-Optimistien viidennessä jaksossa keskustellaan RADLYn kanssa yritysten liiketoiminnan digitalisoitumisesta ja siitä, miten se vaikuttaa markkinoinnin muuttumiseen yhä data- ja teknologiavetoisemmaksi.
Syvennymme RADLYn kanssa tulevissa jaksoissa enemmän data- ja tekoälyaikakauden markkinoinnin haasteisiin. Tässä jaksossa aiheiksi nousevat mm. uuden teknisen osaamisprofiilin tarve rekrytoinneissa, martech-viidakossa luoviminen sekä se, mitkä asiat ovat RADLYn perustamisen taustalla. Keskusteluun osallistuvat RADLYn kaupallinen johtaja Mikko Koski ja johtava konsultti Ilkka Särkiö. IAB:n puolelta jutustelua ylläpitää Pasi Raassina hyvin älykkäillä kommenteillaan, kuten "Onko totta, että tänä päivänä insinööritkin voivat olla loistavia markkinoijia?"
"Insinööriosaamista löytyy organisaation ylätasolta. Ne ihmiset, jotka tekevät dataohjautuvaa markkinointia ovat usein kuitenkin datan ja siihen liittyvien työkalujen loppuhyödyntäjiä, ja siellä pitäisi olla enemmän taitoa jalostaa dataa." - Mikko Koski
"Pahin sudenkuoppa johon markkinoija voi tippua, on väheksyä perinteistä markkinointia ja tuijottaa vain dataa. Ei ole toista ilman ensimmäistä." - Ilkka Särkiö
Kuuntele koko jakso tästä:
DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla yllätys!
Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme RADLY.
Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.
Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Artikkeli
Uutiset
Webinaaritallenteet
Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa.
lue lisää26.11.2025
LIVESTRIIMI: Digimainonnan tuloksellisuus
Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa.
lue lisää20.11.2025
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua
Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää






