Mainonnan Attention (huomaaminen) on noussut yhdeksi digitaalisen mainonnan keskeisistä teemoista, sillä kuluttajan huomion herättäminen on yhä haastavampaa pirstaloituneessa mediaympäristössä.
IAB Finlandin Attention-työryhmä keskittyy nimensä mukaisesti mainonnan huomaamisen (attention) kehittämiseen digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan kontekstissa. Työryhmän tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten “attentionin” herättäminen vaikuttaa mainonnan vaikuttavuuteen sekä edistää alan parhaita käytäntöjä yhdessä kattojärjestö IAB Europen kanssa.
Työryhmän toiminta tuo yhteen digitaalisen mainonnan, tutkimuksen ja mainosteknologian asiantuntijat, jotka haluavat kehittää ja jakaa tietoa attentionin roolista nykyaikaisessa markkinoinnissa. Attention-työryhmä tarjoaa näkemyksiäja työkaluja jotka auttavat markkinoijia optimoimaan kampanjoitaan ja saavuttamaan liiketoimintatavoitteensa.
Työryhmän puheenjohtajat:
Katri Martin, Partnership Director Finland, Adnami
Krista Mälkiä, Product Manager, Warner Bros. Discovery Suomi
Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein, ja mukaan voi tulla pyytämällä kalenterikutsun IAB:n Hanna Kartalta (hanna.karta@iab.fi), tervetuloa mukaan!
Attention-määritys:
Attention tarkoittaa sitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Attentionin perusmittareina ovat muun muassa huomattujen mainosesitysten määrä sekä niihin liittyvä huomion kesto.
Työryhmän jäsenet:
|
Anna Kola, Alma Antti Kaiponen, YOC Arto Suominen, Tre Kronor Media Dina Abdel-Hamid, dentsu Emmy Ramsay, Sanoma Heikki Pennanen, Outshine Netta Aavikko, Sanoma Suvi Pietikäinen, Virta |
Iiris Lehtola, Kärkimedia Juha Halmesvaara, dentsu Krista Mälkiä, Warner Bros Discovery Maarit Ruuth, MTV Mari Ulkuniemi, Dagmar |
Ville-Joonas Appel, Adnami Harri Virtanen, YOC Tero Tiainen, Aller Juhapekka Rautio, Kaleva Media |
Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois pe...
Lue lisääMaailman muuttuessa pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva ...
Katso tallenneKatso nyt tallenne IAB Finlandin ja YOC/Nostemedian yhteisestä Industry Insider -webinaarista. Tässä...
Katso tallenne