Icon
Attention Työryhmät

Mainonnan Attention (huomaaminen) on noussut yhdeksi digitaalisen mainonnan keskeisistä teemoista, sillä kuluttajan huomion herättäminen on yhä haastavampaa pirstaloituneessa mediaympäristössä.

IAB Finlandin Attention-työryhmä keskittyy nimensä mukaisesti mainonnan huomaamisen (attention) kehittämiseen digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan kontekstissa. Työryhmän tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten “attentionin” herättäminen vaikuttaa mainonnan vaikuttavuuteen sekä edistää alan parhaita käytäntöjä yhdessä kattojärjestö IAB Europen kanssa.
Työryhmän toiminta tuo yhteen digitaalisen mainonnan, tutkimuksen ja mainosteknologian asiantuntijat, jotka haluavat kehittää ja jakaa tietoa attentionin roolista nykyaikaisessa markkinoinnissa. Attention-työryhmä tarjoaa näkemyksiäja työkaluja jotka auttavat markkinoijia optimoimaan kampanjoitaan ja saavuttamaan liiketoimintatavoitteensa.

Työryhmän puheenjohtajat:
Iiris Lehtola, Kärkimedia
Krista Mälkiä, Warner Bros. Discovery Suomi

 

Haluatko mukaan?
laita viestiä IAB:n Hanna Kartalta (hanna.karta@iab.fi)

 

Attention-määritys:

Attention tarkoittaa sitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Attentionin perusmittareina ovat muun muassa huomattujen mainosesitysten määrä sekä niihin liittyvä huomion kesto.

 

 

Työryhmän jäsenet:

Anna Kola, Alma

Antti Kaiponen, YOC

Arto Suominen, Tre Kronor Media

Emmy Ramsay, Sanoma

Harri Virtanen, YOC

Heikki Pennanen, Outshine

Iiris Lehtola, Kärkimedia

Juha Halmesvaara, dentsu

Juhapekka Rautio, Kaleva Media

Krista Mälkiä, Warner Bros Discovery

Netta Aavikko, Sanoma

Maarit Ruuth, MTV

Mari Ulkuniemi, Dagmar

Suvi Pietikäinen, Virta

Tero Tiainen, Aller

Ville-Joonas Appel, Adnami

Tallenne: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina

Mainonnan vaikuttavuus lähtee huomiosta – mutta miten huomio todella ansaitaan, ja miksi sen merkity...

Katso tallenne
High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot

Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois pe...

Lue lisää
Tallenne: Industry Insider: Attention Economy - Suomessa käytetään 400 miljoonaa vuodessa mainontaan jota kukaan ei huomaa.

Maailman muuttuessa pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva ...

Katso tallenne
Tallenne: Industry Insider: Attention! Tuloksia mainostajalle ja tuloja julkaisijalle

Katso nyt tallenne IAB Finlandin ja YOC/Nostemedian yhteisestä Industry Insider -webinaarista. Tässä...

Katso tallenne