Mainonnan Attention (huomaaminen) on noussut yhdeksi digitaalisen mainonnan keskeisistä teemoista, sillä kuluttajan huomion herättäminen on yhä haastavampaa pirstaloituneessa mediaympäristössä.
IAB Finlandin Attention-työryhmä keskittyy nimensä mukaisesti mainonnan huomaamisen (attention) kehittämiseen digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan kontekstissa. Työryhmän tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten “attentionin” herättäminen vaikuttaa mainonnan vaikuttavuuteen sekä edistää alan parhaita käytäntöjä yhdessä kattojärjestö IAB Europen kanssa.
Työryhmän toiminta tuo yhteen digitaalisen mainonnan, tutkimuksen ja mainosteknologian asiantuntijat, jotka haluavat kehittää ja jakaa tietoa attentionin roolista nykyaikaisessa markkinoinnissa. Attention-työryhmä tarjoaa näkemyksiäja työkaluja jotka auttavat markkinoijia optimoimaan kampanjoitaan ja saavuttamaan liiketoimintatavoitteensa.
Työryhmän puheenjohtajat:
Iiris Lehtola, Kärkimedia
Krista Mälkiä, Warner Bros. Discovery Suomi
Haluatko mukaan?
laita viestiä IAB:n Hanna Kartalta (hanna.karta@iab.fi)
Attention-määritys:
Attention tarkoittaa sitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Attentionin perusmittareina ovat muun muassa huomattujen mainosesitysten määrä sekä niihin liittyvä huomion kesto.
Työryhmän jäsenet:
|
Anna Kola, Alma Antti Kaiponen, YOC Arto Suominen, Tre Kronor Media Emmy Ramsay, Sanoma Harri Virtanen, YOC Heikki Pennanen, Outshine |
Iiris Lehtola, Kärkimedia Juha Halmesvaara, dentsu Juhapekka Rautio, Kaleva Media Krista Mälkiä, Warner Bros Discovery Netta Aavikko, Sanoma |
Maarit Ruuth, MTV Mari Ulkuniemi, Dagmar Suvi Pietikäinen, Virta Tero Tiainen, Aller Ville-Joonas Appel, Adnami |
Mainonnan vaikuttavuus lähtee huomiosta – mutta miten huomio todella ansaitaan, ja miksi sen merkity...
Katso tallenneDigitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois pe...
Lue lisääMaailman muuttuessa pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva ...
Katso tallenneKatso nyt tallenne IAB Finlandin ja YOC/Nostemedian yhteisestä Industry Insider -webinaarista. Tässä...
Katso tallenne