Markkinoinnin ja mainonnan kenttä elää jatkuvaa muutosta, jossa teknologialla ja datalla on keskeinen rooli menestyksen ja kasvun mahdollistajina. Datan ja markkinointiteknologian työryhmä kokoaa yhteen asiantuntijoita, jotka haluavat edistää datan ja teknologian ymmärrystä, hyödyntämistä ja eettistä käyttöä markkinoinnin eri osa-alueilla.
Data & Martech -työryhmän tavoitteena on:
- kirkastaa datan ja markkinointiteknologian kokonaiskuvaa Suomessa
 - tukea alan toimijoiden välistä yhteistyötä ja tiedonvaihtoa
 - luoda objektiivinen ja ajantasainen näkemys datan ja markkinoinnin teknologioiden hyödyntämismahdollisuuksista
 - nostaa esiin ajankohtaisia trendejä ja ilmiöitä, kuten tekoäly, koneoppiminen ja 1. osapuolen datan käyttöä.
 
Työryhmä kokoontuu säännöllisesti noin kuuden viikon välein keskustelemaan ajankohtaisista aiheista, jakamaan tietoa ja tuottamaan julkaisuja kuten tutkimuksia, kyselyitä, blogikirjoituksia ja oppaita.
Aiemmin ryhmät ovat tehneet yhteistyötä muun muassa Martech ja CDP -oppaan parissa ja jatkossa yhdistynyt työryhmä toimii entistä vahvempana asiantuntijayhteisönä markkinointiteknologian ja datan rajapinnassa.
Puheenjohtaja: Mira Vaurula, Alma Media
Varapuheenjohtaja: Tuukka Aaltonen, Relevant
 
Tahdotko mukaan? Ota yhteyttä Hanna Karta (hanna.karta@iab.fi)
Työryhmän jäsenet:
| 
			 Aarne Salminen, Sanoma Media Finland Oy Petri Mertanen, Mertanen Analytics Oy Timo Arvonen, Veikkaus 
  | 
			
			 Elisa Leskinen, VTT Max Söderholm, Playable Veli-Matti Nurmela, Sanoma  | 
			
			 Tiina Torvinen, VTT Sanna Uusivirta , Hilla Group  | 
		
IAB Finlandin Martech -työryhmä halusi kartoittaa vastaajaorganisaatioiden nykytilaa liittyen markki...
Lataa tutkimusraportti