Icon
Gaming Työryhmät

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla.

Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Tule mukaan IAB:n pelimainoinonna työryhmään ja osaksi uudisraivaajaporukkaa.

Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein.

Puheenjohtajat:  

Työryhmän jäsenet:

 

Aleksi Ylitalo, RTL AdAlliance

Janna Laiho, Azerion

Jere Karlsson, Dagmar

Patrik Hautala, WPP Media

Simo Hannula, WPP Media

Teemu Savolainen, Sanoma

Robert Wuorila-Stenberg, OMD

Mikael Lindberg, Aleph

Linda Nordlund, dentsu

 

IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1

Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteih...

Kuuntele jakso
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2

Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa p...

Kuuntele jakso
IAB Studio: Erotu joukosta pelimainonnalla Kuuntele jakso
Pe­li­mai­non­nan ny­ky­ti­la ja tren­dit Suo­mes­sa lue lisää
Pelimainonnan myytinmurtajat lue lisää
Pelimainonnan myytinmurtajat osa 2 Lue lisää
Ohjelmallinen Gaming 2024 lue lisää
Gaming ostajan opas lataa opas