
Mikä IABlogi?
IABlogi on asiantuntijablogi, joka koostuu digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin mielipidevaikuttajien ja asiantuntijoiden tuottamasta sisällöstä. Blogi lisää alan tietotaitoa ja edistää sen merkittävyyttä tarjoamalla asiantuntijoille puolueettoman foorumin.
IABlogin lähtökohta on tuottaa ajankohtaista, hyödyllistä ja käytännönläheistä sisältöä sekä tarjota mielipiteitä. Blogissa kirjoittavat kutsutut vakituiset IABloggaajat sekä vaihtuvat vieraskirjoittajat. Vinkkejä blogin kirjoittamiseen löydät täällä.
Haluatko IABlogin vierailulle blogiisi? Onko sinulla ehdotus bloggaajasta tai aiheesta IABlogiin? Haluatko antaa ruusuja tai risuja?
Ota yhteyttä: Pasi Raassina, pasi.raassina(at)iab.fi
12.01.2021
Outstream on avainasemassa liiketoiminnan kasvulle vuonna 2021
Online -videoiden kulutus kasvaa Suomessa nopeasti. Ihmiset käyttävät yhä enemmän online-videosisältöjä pysyäkseen ajan tasalla, viihdyttääkseen itseään ja ollakseen yhteyksissä muihin. Ennusteen mukaan vuonna 2022 yli 80 prosenttia kuluttajien internetliikenteestä ajetaan maailmanlaajuisesti nettivideolla.
lue lisää16.12.2020
Lyhyt essee evästeistä ja ankoista
Wikipedian mukaan eroosio on kallioperän ja maaperän kulumista veden. Luonnossa tapahtuvan eroosion lisäksi eroosiota voi tapahtua myös muualla, esimerkiksi kolmannen osapuolen evästeissä… ainakin IAB Finlandin mielestä. Google ilmoitti tammikuussa 2020 parantavansa Chrome-selaimen käyttäjien yksityisyyttä estämällä kolmannen osapuolen evästeet kahden vuoden sisällä. Miltä evästeiden tilanne näyttää tällä hetkellä, lähes vuosi Googlen ilmoituksen jälkeen?
lue lisää15.12.2020
Läpinäkyvyys, yksityisyys, vastuullisuus ja paljon muuta: 5 ennustetta kasvaville videomainonnan markkinoille vuonna 2021
Päivittäisiä uutisia hallitsi maailmanlaajuinen pandemia, mutta videomainonnan toimiala ei jäänyt pimentoon. Vaikka epävarmuustekijöitä on vielä paljon jäljellä on uusi vuosi jo kovaa vauhtia alkamassa, voimme jo selkeästi nähdä mitkä trendit tulevat vahvemmin näkyville vuonna 2021. Tässä meidän mielestä viisi tärkeintä videomainonnan trendiä tulevalle vuodelle.
lue lisää14.12.2020
Sijoitatko fiksusti markkinoinnin automaatioon eli ihmisiin, prosesseihin ja teknologiaan?
Markkinoinnin automaation ympärillä liikkuu edelleen paljon kysymyksiä. Mikä teknologia hankkia? Miten valjastaa datamme turvallisesti järjestelmän kautta orkestroitavaan markkinointiin? Miten myynnin ja markkinoinnin teknologia sopivat yhteen, mitä vanhoja järjestelmiä voin jättää pois? Markkinoinnin ekosysteemit monimutkaistuvat entisestään, miten sijoittaa niihin sopivasti?Vaikea ja haastava vuosi on kohta takanapäin.
lue lisää