Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 9: Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota Uutiset & blogi

KonversiO-Optimistit, jakso 9: Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota

13.10.2020

Kaupallinen yhteistyö Coco Invest

KonversiO-Optimistit jatkaa tutkimusmatkaa markkinoinnin automaation parissa: Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian valinnassa?

Mira Vaurulan vieraana studiossa Jouni Koistinen, Strategist & CMO with a Chief Growth Officer attitude Coco Investiltä ja Eliisa Puikkonen, Head of Online Growth Elisalta. Aiheena on vaatimattomasti ”Digitaalisen asiakaspolun ja markkinoinnin automaation käsikirjoittaminen”. Markkinoinnin automaatio teemana houkuttelee usein puhumaan teknologiasta, mutta tällä kertaa keskustelemme enemmän ideologiasta teknologioiden taustalla. Keskeisintä markkinoinnin automaatiossa on nimittäin itse asiakas. Tiedätkö mitä juuri sinun asiakkaasi haluaa ja hakee?

IAB Finland on koostanut Jounin kanssa yhdessä koulutuksen auttamaan konkreettisesti näissä kysymyksissä ja haasteissa. Koulutuksessa valmennamme sinut käsikirjoittamaan digitaalisen asiakaspolun, jotta voit lanseerata ja optimoida luottamuksella. Käymme läpi yhdeksän vaiheisen prosessin, jossa rakennat yhden asiakaspolun valitsemastasi sisältöteemasta, joka voi olla tuote tai palvelu. Työmalli on teknologiavapaa eli emme kirjoita “järjestelmälle” vaan teemme tämän sinun tulevalle asiakkaalle. Jos aihe on työpöydälläsi ja kolahtaa, niin lue lisää koulutuksesta.

Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

"Peräpeiliin katsominen ei ole huono – sieltä voi oppia" - Eliisa Puikkonen

"Pitää ymmärtää, että kaikkeen dataan liittyy myös vastuu ja tietyt velvollisuudet" - Jouni Koistinen

"Data ja teknologia palvelee meitä ja on meidän apuvälineitä, jos ne johtaa suuntaa, niin silloin mennään metsään" - Mira Vaurula

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat!

Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme Coco Invest.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



Artikkeli Uutiset
Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää

26.08.2021

Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää

28.06.2021

REKRY: Markkinointisuunnittelija IAB Finlandille

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä markkinointisuunnittelijaksi, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää

15.06.2021

IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää

11.05.2021

Verkkomainonta mukavassa kasvussa vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 ensimmäisellä kvartaalilla oli 141 milj. euroa. Ennätyksellisesti jo peräti 53 prosenttia kaikesta mediamainonnasta on digitaalista. Kasvu digimainonnan eri momenteissa oli kauttaaltaan positiivista, vaikka on huomionarvoista ettei display- ja outstream-mainonnan vertailu ole mahdollista Kantarin raportointimuutosten johdosta.

lue lisää