Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 9: Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota Uutiset & blogi

KonversiO-Optimistit, jakso 9: Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota

13.10.2020

Kaupallinen yhteistyö Coco Invest

KonversiO-Optimistit jatkaa tutkimusmatkaa markkinoinnin automaation parissa: Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian valinnassa?

Mira Vaurulan vieraana studiossa Jouni Koistinen, Strategist & CMO with a Chief Growth Officer attitude Coco Investiltä ja Eliisa Puikkonen, Head of Online Growth Elisalta. Aiheena on vaatimattomasti ”Digitaalisen asiakaspolun ja markkinoinnin automaation käsikirjoittaminen”. Markkinoinnin automaatio teemana houkuttelee usein puhumaan teknologiasta, mutta tällä kertaa keskustelemme enemmän ideologiasta teknologioiden taustalla. Keskeisintä markkinoinnin automaatiossa on nimittäin itse asiakas. Tiedätkö mitä juuri sinun asiakkaasi haluaa ja hakee?

IAB Finland on koostanut Jounin kanssa yhdessä koulutuksen auttamaan konkreettisesti näissä kysymyksissä ja haasteissa. Koulutuksessa valmennamme sinut käsikirjoittamaan digitaalisen asiakaspolun, jotta voit lanseerata ja optimoida luottamuksella. Käymme läpi yhdeksän vaiheisen prosessin, jossa rakennat yhden asiakaspolun valitsemastasi sisältöteemasta, joka voi olla tuote tai palvelu. Työmalli on teknologiavapaa eli emme kirjoita “järjestelmälle” vaan teemme tämän sinun tulevalle asiakkaalle. Jos aihe on työpöydälläsi ja kolahtaa, niin lue lisää koulutuksesta.

Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

"Peräpeiliin katsominen ei ole huono – sieltä voi oppia" - Eliisa Puikkonen

"Pitää ymmärtää, että kaikkeen dataan liittyy myös vastuu ja tietyt velvollisuudet" - Jouni Koistinen

"Data ja teknologia palvelee meitä ja on meidän apuvälineitä, jos ne johtaa suuntaa, niin silloin mennään metsään" - Mira Vaurula

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat!

Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme Coco Invest.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



Artikkeli Uutiset
Viisi IAB:n työryhmää sai uutta verta puheenjohtajan paikalle

IAB:n työryhmissä on tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana paljon! Täysin uusi sosiaalisen median markkinoinnin työryhmä aloitti toimintansa, neljä vanhaa työryhmää on saanut uusiksi vetäjikseen rautaiset alan ammattilaiset ja syksyllä starttaa vielä yksi uusi työryhmä hakukonemainonnasta ja -optimoinnista.

lue lisää

04.09.2020

Viisi IAB:n työryhmää sai uutta verta puheenjohtajan paikalle

IAB:n työryhmissä on tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana paljon! Täysin uusi sosiaalisen median markkinoinnin työryhmä aloitti toimintansa, neljä vanhaa työryhmää on saanut uusiksi vetäjikseen rautaiset alan ammattilaiset ja syksyllä starttaa vielä yksi uusi työryhmä hakukonemainonnasta ja -optimoinnista.

lue lisää

28.08.2020

TCF2.0 aika alkoi elokuussa

IAB Europen Transparency & Consent Framework (TCF) päivittyi 2.0 -versioon 15.8. 2020

lue lisää

26.08.2020

Verkkomainonta lähes 18 % laskussa vuoden toisella kvartaalilla

Vaikka verkkomainonta kärsi pandemiasta muita mediaryhmiä vähemmän, koki se lähes 18 % laskun vuoden toisen kvartaalin aikana. Hakumainonta ja sosiaalisen median mainonta selvisivät hieman muita digimedian muotoja pienemmillä laskuprosenteilla.

lue lisää

08.06.2020

Suosikkiopas päivittyi: Markkinointiteknologian opas 2.0

Martech -työryhmä päivitti IAB:n kaikkien aikojen ladatuimman Markkinointiteknologian oppaan, jonka uusin versio venähti melkein satasivuiseksi

lue lisää