Icon
Retail Media Työryhmät

Työryhmän tavoitteena on kasvattaa markkinan ymmärrystä retail mediasta. Työryhmä tuottaa ja julkaisee erilaisia materiaaleja kuten määritelmiä, ohjeistuksia sekä muita dokumentaatioita. Työryhmä osallistuu aktiivisesti alan tapahtumiin tavoitteena kasvattaa markkinan ymmärrystä retail mediasta.

Retail media on vielä suhteellisen uusi käsite ja mediakokonaisuus. Se yhdistää kaupan toimijan ja mainostajan uniikilla tavalla, joka mahdollistaa brändien pääsyn yhä lähemmäs asiakkaitaan. Retail median avulla mainostaja voi kohdata kuluttajan ostopolun eri vaiheissa ensiluokkaisella asiakaskokemuksella.

”Työryhmä työstää aktiivisesti markkinan ymmärrystä eteenpäin. Olemme huomanneet retail median saaneen entistä suuremman huomion yritysten markkinoinnissa kertoen mm. siitä, että aiemmat kasvuennnusteet ovat toteutuneet. Todennäköisesti retail median kasvu tulee jatkumaan vauhdikkaana ja työryhmä tuleekin olemaan avainasemassa markkinan valistamisessa ja tiedon jakamisessa.” Työryhmän toinen puheenjohtaja Sami Hiirsalmi.


Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein.

Puheenjohtajat:  Sami Hiirsalmi, SOK Smart Marketing & Mari Riipinen, Dagmar

Haluatko mukaan? Ota yhteyttä Anni Lintula, IAB

 

Työryhmän jäsenet:

Arto Hasu, Verkkokauppa.com
Arttu Hattari, Aste Helsinki
Hannaleena Koskinen, Aller Media
Hannele Jauhiainen, Kesko
Henrik Pitkäkoski, ALMA Media
Jani Engberg, Videobot
Jarno Rantala, Craneworks
Jesse Jussila, Bauer Media Outdoor
Jussi Laakkonen, Bauer Media Outdoor
Jon Ketola, GroupM
Kristian  Fagerström, Bauer Media Outdoor

Maija Ahonen, Aller Media
Mari Riipinen, Dagmar
Mikko Valtonen, Mallvoice
Niina Honkanen, Kesko
Olli Gestranius, Mallvoice
Outi Hilakari, Bauer Media
Pami Bergman, Kantar
Pasi Hannula, BAuer Media Outdoor
Patrick Laukkonen, SOK Smart Marketing
Patrik Hautala, GroupM
Pekka Kotilainen, Kinesso

Pekka Saanio, Craneworks
Roope Ropponen, Rebl Group
Sami Hiirsalmi, SOK Smart Marketing
Sampsa Savolainen, Mediateko
Satu Laakso, Berner
Sebastian Lindberg, Vend
Simo Liukkonen, Kesko
Sirpa Toivoniemi, Aller Media
Taru Tuusa, Kesko
Teemu Kurri, Craneworks
Tuuli Raussi, Sanoma

Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt Lataa tästä
Retail median määritelmä lue lisää
Retail media 2025 - Nykytila ja trendit

Mitä kuuluu Retail medialle Suomessa vuonna 2025? No, uusin ja nyt toista kertaa tehty tutkimusrapor...

Lataa tulokset
Tallenne: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on...

Katso tallenne
Millä tavoin voit ohjata kuluttajan valitsemaan juuri sinun brändisi tuotteen kaupan ympäristössä?

Retail Media on noussut keskiöön markkinoinnin strategioissa – erityisesti oston hetkellä vaikuttami...

Lue lisää
Miksi et voi olla huomioimatta Retail mediaa vuonna 2025? Lue lisää
IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa...

Kuuntele jakso
Missä menet Retail media? lue lisää
Markkinoija mihin käytät investointisi? Lue lisää
Kun kaupan media kohtasi markkinan Lue lisää
IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2

Toisessa osassa tutkimme retail median nykyisiä mahdollisuuksia ja tulevaisuuden näkymiä. Jakso tarj...

Kuuntele jakso
Retail median lähtötasotutkimus lue lisää
IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2

Tässä jaksossa sukellamme syvälle Suomen ja Euroopan retail median markkinatilanteeseen. Vertailemme...

Kuuntele jakso