Icon
Retail Media Työryhmät

Työryhmän tavoitteena on kasvattaa markkinan ymmärrystä retail mediasta. Työryhmä tuottaa ja julkaisee erilaisia materiaaleja kuten määritelmiä, ohjeistuksia sekä muita dokumentaatioita. Työryhmä osallistuu aktiivisesti alan tapahtumiin tavoitteena kasvattaa markkinan ymmärrystä retail mediasta.

Retail media on vielä suhteellisen uusi käsite ja mediakokonaisuus. Se yhdistää kaupan toimijan ja mainostajan uniikilla tavalla, joka mahdollistaa brändien pääsyn yhä lähemmäs asiakkaitaan. Retail median avulla mainostaja voi kohdata kuluttajan ostopolun eri vaiheissa ensiluokkaisella asiakaskokemuksella.

”Työryhmä työstää aktiivisesti markkinan ymmärrystä eteenpäin. Olemme huomanneet retail median saaneen entistä suuremman huomion yritysten markkinoinnissa kertoen mm. siitä, että aiemmat kasvuennnusteet ovat toteutuneet. Todennäköisesti retail median kasvu tulee jatkumaan vauhdikkaana ja työryhmä tuleekin olemaan avainasemassa markkinan valistamisessa ja tiedon jakamisessa.” Työryhmän toinen puheenjohtaja Sami Hiirsalmi.


Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein.

Puheenjohtajat:  Sami Hiirsalmi, SOK Smart Marketing & Mari Riipinen, Dagmar

 

Työryhmän jäsenet:

Mira Vaurula, IAB Finland
Jussi Laakkonen, Clear Channel
Jon Ketola, GroupM
Satu Laakso, Berner
Arttu Hattari, Aste Helsinki
Mikko Valtonen, Mallvoice
Olli Gestranius, Mallvoice
Sampsa Savolainen, Mediateko
Pekka Kotilainen, Kinesso
Patrick Laukkonen, SOK Smart Marketing
Maija Ahonen, Aller Media
Sirpa Toivoniemi, Aller Media

Outi Hilakari, Bauer Media
Hannaleena Koskinen, Aller Media
Jesse Jussila, Clear Channel
Sami Hiirsalmi, SOK Smart Marketing
Mari Riipinen, Dagmar
Kristian  Fagerström, Clear Channel
Patrik Hautala, GroupM
Roope Ropponen, Punamusta
Sami Pulkkinen, Punamusta
Henrik Pitkäkoski, ALMA Media
Jani Engberg, Videobot
Niina Honkanen, Kesko

Pasi Hannula, Clear Channel
Hannele Jauhiainen, Kesko
Sebastian Lindberg, Schibsted
Arto Hasu, Verkkokauppa.com
Pami Bergman, Kantar
Jarno Rantala, Craneworks
Pekka Saanio, Craneworks
Teemu Kurri, Craneworks
Jussi Laakkonen, Clear Channel
Taru Tuusa, Kesko
Tuuli Raussi, Sanoma
Simo Liukkonen, Kesko

Retail median määritelmä lue lisää
Retail media 2025 - Nykytila ja trendit

Mitä kuuluu Retail medialle Suomessa vuonna 2025? No, uusin ja nyt toista kertaa tehty tutkimusrapor...

Lataa tulokset
Tallenne: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on...

Katso tallenne
Millä tavoin voit ohjata kuluttajan valitsemaan juuri sinun brändisi tuotteen kaupan ympäristössä?

Retail Media on noussut keskiöön markkinoinnin strategioissa – erityisesti oston hetkellä vaikuttami...

Lue lisää
Miksi et voi olla huomioimatta Retail mediaa vuonna 2025? Lue lisää
IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa...

Kuuntele jakso
Missä menet Retail media? lue lisää
Markkinoija mihin käytät investointisi? Lue lisää
Kun kaupan media kohtasi markkinan Lue lisää
IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2

Toisessa osassa tutkimme retail median nykyisiä mahdollisuuksia ja tulevaisuuden näkymiä. Jakso tarj...

Kuuntele jakso
Retail median lähtötasotutkimus lue lisää
IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2

Tässä jaksossa sukellamme syvälle Suomen ja Euroopan retail median markkinatilanteeseen. Vertailemme...

Kuuntele jakso