Icon
HOT or NOT 2011 - Let's get Mobile! Tapahtumat

HOT or NOT 2011 - Let's get Mobile!

24.11.2011

Tapahtuma-aineisto:

Tapahtuma-aineisto on avoin ainoastaan sisäänkirjautuneille.

"HOT or NOT 2011 - Let's get Mobile"!

Seminaaripuheenvuorot ovat katsottavissa Ruudussa!

Aika: torstai 24.11.2011 klo 8.30–11.30
Paikka: Astoria-sali, Iso Roobertinkatu 14

Mitä tapahtui verkossa vuonna 2011? Mikä puhutti, kiinnosti ja sai aikaan pöhinää? Nyt se selviää!

Mobiilimainonta on kuuminta hottia seuraavassa IAB:n järjestämässä digiseminaarissa. Tuoreen, Suomen mobiilimarkkinaa luotaavan katsauksen lisäksi käsiteltävänä on merkittäviä ajankohtaisia kotimaisia mobiilicaseja mm. HS.fi, Allerin uusin, Elle-lehdessä toteutettu mobiili augmented reality -peli sekä Fonectan ajan ja paikan mukaan kohdentava uusi mobiiliratkaisu. Lisäksi pääsemme tutustumaan Microsoftin ja Nokian uuteen mobiilikäyttökokemukseen.

Seminaarin moderaattorina toimii Ville Virtanen Mobility Evangelist, Head of Sales and Marketing Mobile Solutions, Tieto

Ohjelma

8.30 Aamiainen

9.00 Tervetuloa! IAB:n hallituksen puheenjohtaja Tiina Järvilehto

9.10 Anders Stenbäck, Head of Online Business Development, Sanoma News:
“Mobiilimarkkinakatsaus 2011”

9.30 Kaisa Aalto, Kehityspäällikkö, HS.fi:
”HS.fi Mobiilimainos Case”

Kävijämäärät HS.fi-mobiilissa ja Hesarin iPad-sovelluksessa ovat kasvaneet vuoden 2011 aikana kohisten. Mobiilimainonta on kehittynyt kenties vielä vauhdikkaammin, erityisesti tablet- ja älypuhelinsovelluksissa. Helsingin Sanomien mobiili- ja tablet-kehityksestä vastaava kehityspäällikkö Kaisa Aalto esittelee kiinnostavia, richmediaa hyödyntäneitä mobiilimainontacaseja, joissa on saavutettu huimia tuloksia.

9.50 Jarno Alastalo, Director of online, Aller Media & Suomi24:
”Augmented reality -mobiilicase Elle:ssä”

Aller on kahden vuoden aikana tuonut lehden lukijoille lisätyn todellisuuden palveluita; mm. virtuaalinen Mikko Leppilampi seikkaili 7 päivää –lehden sivuilla. Marraskuussa julkaistavassa uudessa sovelluksessa on otettu vahvasti huomioon myös kaupallisuus.

10.10 Aki Ovaska, Digital Planner, Activeark:
”IAB Mobiilityöryhmä esittäytyy”

IAB on saanut kokoon merkittävän asiantuntijajoukon, jonka tavoitteena on edistää mobiilimainontaa Suomessa.

10.20 Tauko

10.30 Olli Aurola, Services Sales Manager, Nokia Oyj:
"Nokia Windows Phonen lanseeraus lähestyy - mitä uutta on tarjolla mobiilipalveluille?"

10.50 Vesa-Pekka Kirsi, Head of mobile, Fonecta:
“Fonectan ennakkojulkaisu: ensiesittelyssä Fonecta Caller”

Jatkuvasti kehittyvässä hakutekniikoiden, online- ja mobiilipalveluiden maailmassa Fonecta palvelee lähes 4 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja 110.000 yritysasiakasta. Fonecta tunnetaan Suomen suurimpana yhteystietotalona ja yhä enenevissä määrin palvelevana arjen auttajana. Mitä tapahtuu, kun yhdistämme maan kattavimmat yhteystietopalvelut älypuhelimen monipuolisuuteen, tietokantojen datavirtoihin ja paikannustietoon? Ensi esittelyssä mobiilisovellus Fonecta Caller & uudet mainosmuodot!

11.10 Yhteenveto ja seminaarin lopetus

18.04.2024

Seminaari: MARKETING NEXT - Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa

Tervetuloa IAB:n kevään toiseen seminaariin, jonka teemana on mediankäytön ja markkinoinnin muutokset sekä kuluttajien tavoittaminen innovatiivisilla ratkaisuilla. Tässä tapahtumassa avataan ovet uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskitymme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.

lue lisää

19.04.2024

IAB Finlandin kevätkokous 2024

IAB Finland ry:n kevätkokous järjestetään torstaina 19.4.2024 klo 13:00 - 14:00 virtuaalisesti Teamsissa. Kevätkokous on tarkoitettu kaikille IAB Finlandin jäsenyritysten työntekijöille ja siellä käydään läpi mm. vuoden 2023 toimintakertomus, liiketoiminnan tulos sekä IAB:n roadmap vuodelle 2024.

lue lisää