Icon
HOT or NOT 2011 - Let's get Mobile! Tapahtumat

HOT or NOT 2011 - Let's get Mobile!

24.11.2011

Tapahtuma-aineisto:

Tapahtuma-aineisto on avoin ainoastaan sisäänkirjautuneille.

"HOT or NOT 2011 - Let's get Mobile"!

Seminaaripuheenvuorot ovat katsottavissa Ruudussa!

Aika: torstai 24.11.2011 klo 8.30–11.30
Paikka: Astoria-sali, Iso Roobertinkatu 14

Mitä tapahtui verkossa vuonna 2011? Mikä puhutti, kiinnosti ja sai aikaan pöhinää? Nyt se selviää!

Mobiilimainonta on kuuminta hottia seuraavassa IAB:n järjestämässä digiseminaarissa. Tuoreen, Suomen mobiilimarkkinaa luotaavan katsauksen lisäksi käsiteltävänä on merkittäviä ajankohtaisia kotimaisia mobiilicaseja mm. HS.fi, Allerin uusin, Elle-lehdessä toteutettu mobiili augmented reality -peli sekä Fonectan ajan ja paikan mukaan kohdentava uusi mobiiliratkaisu. Lisäksi pääsemme tutustumaan Microsoftin ja Nokian uuteen mobiilikäyttökokemukseen.

Seminaarin moderaattorina toimii Ville Virtanen Mobility Evangelist, Head of Sales and Marketing Mobile Solutions, Tieto

Ohjelma

8.30 Aamiainen

9.00 Tervetuloa! IAB:n hallituksen puheenjohtaja Tiina Järvilehto

9.10 Anders Stenbäck, Head of Online Business Development, Sanoma News:
“Mobiilimarkkinakatsaus 2011”

9.30 Kaisa Aalto, Kehityspäällikkö, HS.fi:
”HS.fi Mobiilimainos Case”

Kävijämäärät HS.fi-mobiilissa ja Hesarin iPad-sovelluksessa ovat kasvaneet vuoden 2011 aikana kohisten. Mobiilimainonta on kehittynyt kenties vielä vauhdikkaammin, erityisesti tablet- ja älypuhelinsovelluksissa. Helsingin Sanomien mobiili- ja tablet-kehityksestä vastaava kehityspäällikkö Kaisa Aalto esittelee kiinnostavia, richmediaa hyödyntäneitä mobiilimainontacaseja, joissa on saavutettu huimia tuloksia.

9.50 Jarno Alastalo, Director of online, Aller Media & Suomi24:
”Augmented reality -mobiilicase Elle:ssä”

Aller on kahden vuoden aikana tuonut lehden lukijoille lisätyn todellisuuden palveluita; mm. virtuaalinen Mikko Leppilampi seikkaili 7 päivää –lehden sivuilla. Marraskuussa julkaistavassa uudessa sovelluksessa on otettu vahvasti huomioon myös kaupallisuus.

10.10 Aki Ovaska, Digital Planner, Activeark:
”IAB Mobiilityöryhmä esittäytyy”

IAB on saanut kokoon merkittävän asiantuntijajoukon, jonka tavoitteena on edistää mobiilimainontaa Suomessa.

10.20 Tauko

10.30 Olli Aurola, Services Sales Manager, Nokia Oyj:
"Nokia Windows Phonen lanseeraus lähestyy - mitä uutta on tarjolla mobiilipalveluille?"

10.50 Vesa-Pekka Kirsi, Head of mobile, Fonecta:
“Fonectan ennakkojulkaisu: ensiesittelyssä Fonecta Caller”

Jatkuvasti kehittyvässä hakutekniikoiden, online- ja mobiilipalveluiden maailmassa Fonecta palvelee lähes 4 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja 110.000 yritysasiakasta. Fonecta tunnetaan Suomen suurimpana yhteystietotalona ja yhä enenevissä määrin palvelevana arjen auttajana. Mitä tapahtuu, kun yhdistämme maan kattavimmat yhteystietopalvelut älypuhelimen monipuolisuuteen, tietokantojen datavirtoihin ja paikannustietoon? Ensi esittelyssä mobiilisovellus Fonecta Caller & uudet mainosmuodot!

11.10 Yhteenveto ja seminaarin lopetus

28.08.2024

Teads x IAB: Attention nousuun luovan optimoinnilla

Tule mukaan IAB Finlandin ja Teadsin koulutukseen, jossa syvennymme siihen, miksi attention on vähäistä ja miten voimme parantaa kampanjoiden attentionia ja tehokkuuutta optimoimalla mainoksien luovaa hyödyntämällä esimerkiksi tekoälyä.

lue lisää

04.09.2024

Aleph x IAB: Snapchat mainonnan ABC

Tule mukaan IAB Finlandin ja Alephin yhteiseen koulutukseen, jossa käsitellään käytännön tasolla Snapchatin mainonnan mahdollisuuksia brändimainostajan näkökulmasta. Koulutus on kaikille avoin.

lue lisää

11.09.2024

Seminaari: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

lue lisää