Icon
Ohjelmallinen mainonta Markkina

IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän tarkoituksena on kehittää ryhmän jäsenten ammatillista osaamista sekä tuottaa markkinatietoa. Avoimen ja arvostavan keskusteluilmapiirin ylläpitäminen on yksi työryhmän arvoista; tätä ja muita ryhmän tavoitteita toteutetaan erilaisilla toimenpiteillä, kuten pienryhmätöillä, esitelmillä ajankohtaisista aiheista sekä fasilitoiduilla keskusteluilla. Työryhmän agendalle mahtuvat mukaan mm. ohjelmallisen mainonnan trendit, evästeettömään aikaan valmistautuminen sekä digimainonnan standardit.

Työryhmä on tuottanut markkinalle viime aikoina mm. Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit -tutkimuksen sekä webinaarin aiheesta. Lisäksi työryhmässä on julkaistu opas ratkaisuista kolmannen osapuolen evästeiden katoamiseen sekä podcast-jakso ohjelmallisen nykytilasta Suomessa.

Supersuosittua työryhmää luotsaavat tyylillä & taidolla Adformin Juuli Pelkonen sekä Schibstedin Dorentina Abazi. Työryhmä tapaa kuuden viikon välein ja syksyn ensimmäinen tapaaminen pidetään 23.8 klo 9:00 - 10:30. Tervetuloa mukaan!

”Työryhmä on täynnä innokkaita alan ammattilaisia; mainostajat, toimistolaiset, julkaisijat ja teknologiatoimittajat ovat kaikki tervetulleita. Tavoitteenamme on saada jokaiseen tapaamiseen mielenkiintoinen agenda sekä paljon keskustelua ja tiedonjakoa. Työryhmän vetäminen on ollut todella antoisaa aktiivisen porukan ansiosta. Uskon myös, että jokainen jäsen on oppinut tapaamisissa ja pienryhmissä jotain uutta. Ohjelmallinen mainonta kasvaa ja kehittyy vauhdilla, joten on mahtavaa, että meillä on kasassa näin dynaaminen porukka viemässä alaa eteenpäin.” Puheenjohtaja Juuli Pelkonen

Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein, ja mukaan voi tulla pyytämällä kalenterikutsun IAB:n Pasi Raassinalta (pasi.raassina@iab.fi), tervetuloa mukaan!

Puheenjohtaja: Juuli Pelkonen, Adform
Varapuheenjohtaja: Dorentina Abazi, Schibsted

Työryhmän jäsenet:

Villejoonas Appel, Adnami
Markku Mäntymaa, Viomba
Simo Kulmala, Relevant
Antti Norja, SOK
Tanja Jaatinen, Almamedia
Ville Ahola, Valve
Laura Björkskog, Bauermedia
Toni Wistbacka, 020202
Tiina Sihvonen, Otava
Johannes Harju, Neuwo
Joonas Väänänen, Kesko
Susanna Kaukoniemi, Hilla Group
Jussi Hinkkanen, Showheroes
Ville Veikkolainen, Readpeak
Marko Valli, Ilkka
Ville Lahtinen, Improve media
Miia Salmi, Sanoma
Tiina Reijonen

Anna Turunen, Nostemedia
Ville Ahola
Petteri Parhi, Kalevamedia
Juhapekka Raitio, Kalevamedia
Nina Nordman, Matterkind
Johannes Harju, Neuwo
Pamir Ismail, RTL AdAlliance/ Smartclip
Elina Niskanen, Improvemedia
Katri Martin, Adnami
Joonas Saukkonen, Fonecta
Heidi Heikura, Schibsted
Daniel Ahlbert, Netricsales
Dorentina Abazi, Schibsted
Anne Selonen, Media
Maiju Filppula, Toinen PHD
Dan Marklund, Readpeak
Dina Abdel-Hamid, dentsu
Kalle Peltola, Media

Tiina Reijonen, Aller
Jani, Remedia
Jonna Eklund, IF
Marko Valli I-mediat
Miikka Rahikainen, Dagmar
Toni, Nostemedia
Ville Veikkola, Sanoma
Denic Anela, Kaleva
Anu Höglund, MTV
Jonne Salovaara, Dagmar
Maaret Repo, Kesko
Tuomas Reivinen, Fonecta
Sarianna Haakana, Fonecta
Jussi Määttä, Fonecta
Maarit Toivonen, Alma Media
Rebecka Sjöström, Netricsales
Jouni Laukkanen, Rtbhouse
Juuli Pelkonen, Adform

Opas ohjelmallisen mainonnan kohdentamiseen ilman kolmannen osapuolen evästeitä lataa opas
Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Lataa raportti
IAB Studio: Ohjelmallisen ostamisen nykytila Suomessa (osa1) lue lisää