Icon
Digitaalinen ulkomainonta Työryhmät

Ulkomainonnan iso vahvuus on sen laaja tavoittavuus ja tämän aseman myötä mainospanostukset ”viimeiseen massamediaan” ovat kasvaneet vuosi vuodelta. Kun mainospanostuksia tarkastellaan tarkemmin, on digitaalinen ulkomainonta (DOOH) erityisesti se osa-alue joka kasvattaa ulkomainonnan osuutta mediakakusta.

Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä näki päivänvalon loppuvuodesta 2019 ja aktiivisten osallistujien joukko on kasvanut perustamiskokouksen jälkeen merkittävästi. Ryhmän ydintehtävä on kuitenkin ennallaan ja edelleen äärimmäisen ajankohtainen; Tehdä digitaalisesta ulkomainonnasta mahdollisimman helposti ymmärrettävää ja ostettavaa sekä ruokkia koko DOOH-markkinaa kehittävää vuoropuhelua.

Työryhmä on saanut paljon aikaan, josta muutamana esimerkkinä säännöllisesti päivittyvä DOOH-ostajan opas sekä vuosittain vuodesta 2022 alkaen tehty selvitys digitaalisen ulkomainonnan mainospanostuksista.

Ryhmän sisäisen retron myötä tulevaisuuden todennäköisinä aiheina tullaan työstämään esimerkiksi ulkomainonnan mittaamisen kehittämistä tai sitä, miten voisimme saattaa yhä useamman tietoon digitaalisen ulkomainonnan upeita case-esimerkkejä meiltä ja maailmalta. 

Puheenjohtaja: Jesse Jussila, Clear Channel
Varapuheenjohtaja: 

Tahdotko mukaan? Ota yhteyttä Hanna Karta.

 

 

Työryhmän jäsenet:

  Aapo Koro, Outshine

Anni Hemmilä, Adform

Emma Syyrakki, Mediametrix

Elina Sohlberg, Meks

Heikki Pennanen, Outshine

Ilpo Luukka, Bauer Media Outdoor

Jani Ritaranta, Ocean Outdoor

Jarno Rantala, Craneworks

Jenni Grandell, Aktiivimedia

Jenni Heinonen, Meks

Jenni Remes, Omnicom Media Group

Jesse Heimonen, Mediani

Jesse Jussila, Bauer Media Outdoor

Jessi Landen, Rebel Group

Kata Gregory, Omnicom Media Group

Kai Ericsson, Proscreen

Kirsi Riipinen, Kesko

Marja Uski, IPG Mediabrands Finland Oy

Minna Leuanniemi, Kaleva Media

Mira Karvonen, Dagmar

Outi Pekkala, dentsu

Pekka Saarnio, Craneworks

Ramon Vadell, Aktiivimedia

Sanna Ikonen, WPP Media

Sanna Rajala, IPG Mediabrands Finland Oy

Sanna Stude, Mediateko

Susanna Kaukoniemi, Hilla Group


 

 

DIGITAALISTEN ULKOMAINOSPINTOJEN KARTTA:

 

Digitaalisen ulkomainonnan ostajan opas 2025 Lataa opas
Mediatoimistojen DOOH suositukset julkaisijoille 2025 Lataa tästä
Digitaalisen ulkomainonnan ostajan -opas lataa opas
Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä...

lue lisää
Digitaalisen ulkomainonnan tila lataa opas
DOOH-tunnusluvut

MITTAAMINEN | RAPORTOINTI | LOOP/SOV | HINNOITTELU

Lataa
DOOH-case

IAB Finlandin DOOH työryhmän koostama casepankki

Lataa