Ulkomainonnan iso vahvuus on sen laaja tavoittavuus ja tämän aseman myötä mainospanostukset ”viimeiseen massamediaan” ovat kasvaneet vuosi vuodelta. Kun mainospanostuksia tarkastellaan tarkemmin, on digitaalinen ulkomainonta (DOOH) erityisesti se osa-alue joka kasvattaa ulkomainonnan osuutta mediakakusta.
Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä näki päivänvalon loppuvuodesta 2019 ja aktiivisten osallistujien joukko on kasvanut perustamiskokouksen jälkeen merkittävästi. Ryhmän ydintehtävä on kuitenkin ennallaan ja edelleen äärimmäisen ajankohtainen; Tehdä digitaalisesta ulkomainonnasta mahdollisimman helposti ymmärrettävää ja ostettavaa sekä ruokkia koko DOOH-markkinaa kehittävää vuoropuhelua.
Työryhmä on saanut paljon aikaan, josta muutamana esimerkkinä säännöllisesti päivittyvä DOOH-ostajan opas sekä vuosittain vuodesta 2022 alkaen tehty selvitys digitaalisen ulkomainonnan mainospanostuksista.
Ryhmän sisäisen retron myötä tulevaisuuden todennäköisinä aiheina tullaan työstämään esimerkiksi ulkomainonnan mittaamisen kehittämistä tai sitä, miten voisimme saattaa yhä useamman tietoon digitaalisen ulkomainonnan upeita case-esimerkkejä meiltä ja maailmalta.
Puheenjohtaja: Jesse Jussila, Clear Channel
Varapuheenjohtaja:
Tahdotko mukaan? Ota yhteyttä Hanna Karta.
Työryhmän jäsenet:
|
Aapo Koro, Outshine Anni Hemmilä, Adform Emma Syyrakki, Mediametrix Elina Sohlberg, Meks Heikki Pennanen, Outshine Ilpo Luukka, Bauer Media Outdoor Jani Ritaranta, Ocean Outdoor Jarno Rantala, Craneworks Jenni Grandell, Aktiivimedia Jenni Heinonen, Meks |
Jenni Remes, Omnicom Media Group Jesse Heimonen, Mediani Jesse Jussila, Bauer Media Outdoor Jessi Landen, Rebel Group Kata Gregory, Omnicom Media Group Kai Ericsson, Proscreen Kirsi Riipinen, Kesko Marja Uski, IPG Mediabrands Finland Oy Minna Leuanniemi, Kaleva Media Mira Karvonen, Dagmar |
Outi Pekkala, dentsu Pekka Saarnio, Craneworks Ramon Vadell, Aktiivimedia Sanna Ikonen, WPP Media Sanna Rajala, IPG Mediabrands Finland Oy Sanna Stude, Mediateko Susanna Kaukoniemi, Hilla Group |
DIGITAALISTEN ULKOMAINOSPINTOJEN KARTTA:
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä...
lue lisää