Icon
Seminaari: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan Tapahtumat

Seminaari: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

11.09.2024, 13:00-16:00

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

Asiansa tuntevilta puhujilta kuulemme seuraavaa:

  • Tuomas Kurki | Clear Channel & Antti Ujainen | NORR3: Ohjelmallisesti ostettu ulkomainonta tarjoaa mainostajalle uusia mahdollisuuksia ja vaikuttavuutta digimarkkinointiin, mutta vaatii samalla uudenlaista ajattelua ja vanhojen toimintamallien haastamista. Ulkomainonnan markkinajohtajan Clear Channelin Tuomas Kurki ja 2023 Vuoden Mediatoimisto-palkinnon voittajan Norr3:n Antti Ujainen kertovat, miten pDOOHista otetaan tehot irti myös osana digikampanjaa ja avaavat käytännön esimerkkien kautta mitä konkreettisia hyötyjä se on tuonut mainostajalle.
  • Ilari Ahtola | Dagmar: Mitä vaikuttavuus digimainonnassa tarkoittaa, kuinka sitä mitataan ja miten maksimoida vaikutus kohtaamispisteissä?
  • Aleksi Ylitalo & Aki Ronkainen | RTL AdAlliance: Miten rakennat vaikuttavuutta TV-ruudulla hyödyntäen CTV-mainontaa ja uutta teknologiaa. Luvassa konkretiaa myös esimerkkien kautta CTV-mainonnan mittaamisesta ja yhdistämisestä lineaarisen TV:n kanssa.
  • Ville Rantanen | Kuuki: Vaikuttavuus on tiessään, jos tilaaja, toimittaja ja johtaja puhuvat eri kieltä ja tärkeät asiat hukkuvat digijargoniin. Tilataan ja toteutetaan vääriä asioita, ei ymmärretä tuloksia ja raportteja ja lopulta kaikki osapuolet ovat tyytymättömiä ja ihmeissään. Miten selkeä vuorovaikutus auttaa tekemään vaikuttavaa digimarkkinointia?
  • Teemu Suutari | OMD: Brändin vahvuus ja koko vaikuttaa merkittävästi siihen, miten tuottoisaa mainonta on yritykselle. Yhdistettynä vahvaan luovaa sisältöön ja kulttuurilliseen merkityksellisyyteen löydämme yhtälön miksi vahvat brändit voittavat.
  • Keynote-puheenvuoro Dominic Dunne | Clear Channel: As the adoption of Advertising Technologies accelerates and Programmatic DOOH matures, the pending deprecation of the cookie has led to a renewed focus on targeting audiences in the right location and in the right context. How can we motivate more advertisers to embrace programmatically activated cross-channel/omnichannel campaigns and leverage new opportunities to enhance their digital marketing impact?

Tapahtumassa lavalle nousevat: Clear Channel, NORR3, Dagmar, RTL AdAlliance, Kuuki, OMD ja tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii: Clear Channel

Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille (käytä alennuskoodia JÄSEN). Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös afterwork-tarjoiluista verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. Tapahtuman tallenne lähetetään kaikille ilmoittautuneille jälkikäteen.

Tervetuloa mukaan selvittämään, miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa!

Ohjelma

13.00 Ovet auki, kahvia tarjolla

13:30 Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Nina Myllyharju | Clear Channel

13:45 Yhdistä reaalimaailma ja digimainonta ohjelmallisesti - maksimoi markkinoinnin vaikuttavuus ja teho - Tuomas Kurki | Clear Channel & Antti Ujainen | NORR3

14:00 Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? - Ilari Ahtola | Dagmar

14:15 Rakenna vaikuttavuutta TV-ruudulla hyödyntäen uutta teknologiaa ja mitattavuutta - Aleksi Ylitalo & Aki Ronkainen | RTL AdAlliance

14:30 Kun ostaja ja myyjä ymmärtävät toisiaan: Tehokkaan kommunikaation vaikuttavuus - Ville Rantanen | Kuuki

14:45 Miksi vahvat ja merkityksellisemmät brändit hyötyvät enemmän mainonnasta? - Teemu Suutari | OMD

15:00 Keynote: Harnessing the Power of Programmatic DOOH to drive Impact in a Digital World - Dominic Dunne | Clear Channel

15:20 Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Nina Myllyharju | Clear Channel

15:30 Afterwork & verkostoituminen keskustelupöydissä

 

Ilmoittaudu

 

 

24.10.2024

Seminaari: Tulos tai ulos!

Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?

lue lisää

06.11.2024

Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024

Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.

lue lisää

12.11.2024

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.

lue lisää

13.11.2024

IAB Industry Insider: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?  

lue lisää