Icon
Digitaalinen audio Markkina

Digiaudiotyöryhmä on perustettu helmikuussa 2019 edistämään audiotoimintaa suomessa. Työryhmä tapaa säännöllisesti kuuden viikon välein kehittämään markkinaa ja verkostoitumaan. Työryhmän tavoitteena on digiaudiotoiminnan kokonaisuuden parempi ymmärtäminen, alan yhtenäisten standardien ja mittarien luominen sekä kaupallisen kulman tukeminen.

Työryhmässä on tehty aiemmin esimerkiksi nämä oppaat: Podcast mainonnan ostajan opas 04/2020 ja Podcastien kaupallisen mahdollisuudet opas 10/2021. Työryhmässä on ammattilaisia mukana julkaisija- ja tuotantopuolelta, vaikuttaja- ja mediatoimistoista sekä radiomediasta että äänikirjojatoimijoita. Vuonna 2022 päivitettiin Podcast mainonnan ostajan opasta soveltuvin osin ja tutkittiin tarkemmin kuluttajakäyttäytymistä audiossa.

Puheenjohtaja: Elsa Kalervo Bauer Medialta.

Tahdotko mukaan? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi 

Työryhmän jäsenet:

Hanna Haavisto, A-lehdet
Hiltunen Pasi, Nitro
Noora Kunttu, Storytel
Kasper Kahila Sanoma
Miikkael Anttila Asennemedia
Johan Korsbäck, Sanoma
Kasper Hakunti, GroupM
Juhani Pajunen, Podcastmedia
Laura Björkskog, Bauer Media
Olli Junes, Yle
Ninja Huhtamäki, Podify
Forsstrom Sari, Bookbeat
Leena Lampenius, Sanoma
Patrik Hautala, GroupM
Pauliina Pajunen, Indieplace
Riina Aho, Radiomedia
Elsa Kalervo, Bauer Media
Saara Sjölund, OMG
Elina Yli-Ojanperä, Yle
Henna Helske, Podme
Maiju Filppula, Toinen PHD
Roni Harju, OMG
Moona Kärkkäinen, Podcastmedia
Aura Lindeberg, Yle
Jani Junnila, Podimo
Maria Lehto, Bauer Media

Podcast-mainonta Ostajan opas lataa opas
Näin suomalainen kuuntelee - tutkimus lataa tutkimusraportti
Podcastien kaupalliset mahdollisuudet lue lisää