Icon
Digitaalinen audio Markkina

Digiaudiotyöryhmä on perustettu helmikuussa 2019 edistämään audiotoimintaa suomessa. Työryhmä tapaa säännöllisesti kuuden viikon välein kehittämään markkinaa ja verkostoitumaan. Työryhmän tavoitteena on digiaudiotoiminnan kokonaisuuden parempi ymmärtäminen, alan yhtenäisten standardien ja mittarien kehittäminen sekä kaupallisen kulman tukeminen. Ryhmä pyrkii työllään edistämään digiaudion tunnettuutta koko mediamarkkinassa.

Työryhmässä on tehty aiemmin esimerkiksi nämä oppaat: Podcast-mainonnan ostajan opas 04/2020 ja Podcastien kaupallisen mahdollisuudet opas 10/2021. Työryhmässä on mukana ammattilaisia julkaisija- ja tuotantopuolelta, vaikuttaja- ja mediatoimistoista sekä radiomediasta että äänikirjojatoimijoita. Vuonna 2022 päivitettiin Podcast-mainonnan ostajan opasta soveltuvin osin, julkaistiin tutkimukset kuluttajakäyttäytymisestä sekä markkinan koosta ja järjestettiin digiaudiowebinaari.

Puheenjohtaja: Elsa Kalervo Bauer Medialta

Varapuheenjohtaja: Miikkael Anttila Asennestudiolta

PJ:n terveiset:

”IAB:n digitaalisen audion työryhmän parasta antia on ryhmän jäsenten aktiivisuus ja vilkas keskustelu, jonka saamme poikkeuksetta aikaan kokoontumisissamme. Ryhmässä on laajasti edustettuna isojen mediatalojen, pienempien tuotantoyhtiöiden sekä mm. toimistopuolen äänet, joka takaa, että markkinaa pystytään tarkastelemaan hyvin eri kulmista. Ryhmän jäsenten yhteinen, vahva tahtotila on kehittää digiaudion asemaa sekä lisätä sen ymmärrystä kotimaisessa mediakentässä."

Tahdotko mukaan? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi 

Työryhmän jäsenet:

Kati Lahtinen, A-lehdet
Pasi Hiltunen, Nitro
Noora Kunttu, Storytel
Kasper Kahila Sanoma
Miikkael Anttila, Asennemedia
Kasper Hakunti, GroupM
Laura Björkskog, Bauer Media
Ninja Huhtamäki, Podify
Forsstrom Sari, Bookbeat
Leena Lampenius, Sanoma
Patrik Hautala, GroupM
Pauliina Pajunen, Indieplace
Riina Aho, Radiomedia
Elsa Kalervo, Bauer Media
Elina Yli-Ojanperä, Yle
Henna Helske, Podme
Aura Lindeberg, Yle
Jani Junnila, Podimo
Maria Lehto, Bauer Media

Kotimaisen podcast-markkinan kuulumisia lue lisää
Näin suo­ma­lai­nen kuun­te­lee - DI­GI­AU­DIO­TUT­KI­MUS 2023 lue lisää
Konversi0-0ptimistit: Immersiivinen ääni audiomainonnassa 1/2 lue lisää
Podcast-mainonta Ostajan opas lataa opas
Näin suomalainen kuuntelee - tutkimus 2022 lataa tutkimusraportti
Podcastien kaupalliset mahdollisuudet lue lisää