
Digiaudiotyöryhmä on perustettu helmikuussa 2019 edistämään audiotoimintaa suomessa. Työryhmä tapaa säännöllisesti kuuden viikon välein kehittämään markkinaa ja verkostoitumaan. Työryhmän tavoitteena on digiaudiotoiminnan kokonaisuuden parempi ymmärtäminen, alan yhtenäisten standardien ja mittarien luominen sekä kaupallisen kulman tukeminen.
Työryhmässä on tehty aiemmin esimerkiksi nämä oppaat: Podcast mainonnan ostajan opas 04/2020 ja Podcastien kaupallisen mahdollisuudet opas 10/2021. Työryhmässä on ammattilaisia mukana julkaisija- ja tuotantopuolelta, vaikuttaja- ja mediatoimistoista sekä radiomediasta että äänikirjojatoimijoita. Vuonna 2022 päivitettiin Podcast mainonnan ostajan opasta soveltuvin osin ja tutkittiin tarkemmin kuluttajakäyttäytymistä audiossa.
Puheenjohtaja: Elsa Kalervo Bauer Medialta.
Tahdotko mukaan? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi
Työryhmän jäsenet:
Hanna Haavisto, A-lehdet Hiltunen Pasi, Nitro Noora Kunttu, Storytel Kasper Kahila Sanoma Miikkael Anttila Asennemedia Johan Korsbäck, Sanoma Kasper Hakunti, GroupM Juhani Pajunen, Podcastmedia Laura Björkskog, Bauer Media |
Olli Junes, Yle Ninja Huhtamäki, Podify Forsstrom Sari, Bookbeat Leena Lampenius, Sanoma Patrik Hautala, GroupM Pauliina Pajunen, Indieplace Riina Aho, Radiomedia Elsa Kalervo, Bauer Media |
Saara Sjölund, OMG Elina Yli-Ojanperä, Yle Henna Helske, Podme Maiju Filppula, Toinen PHD Roni Harju, OMG Moona Kärkkäinen, Podcastmedia Aura Lindeberg, Yle Jani Junnila, Podimo Maria Lehto, Bauer Media |