Icon
Retail Media Markkina

Työryhmän tavoitteena on kasvattaa markkinan ymmärrystä kaupan mediasta. Työryhmä tulee mm. määrittelemään kaupan median, luomaan standardeja ja oppaita sekä pitämään webinaareja. Työryhmä kokoaa yhteen asiantuntijoita hyvin monipuolisesti erilaisista alan toimijoista.

Kaupan media on suhteellisen uusi käsite ja mediakokonaisuus. Se yhdistää kaupan toimijan ja mainostajan uniikilla tavalla, joka mahdollistaa brändien pääsyn yhä lähemmäs asiakkaitaan. Kaupan median avulla mainostaja voi kohdata kuluttajan ostopolun eri vaiheissa ensiluokkaisella asiakaskokemuksella.

”Olemme huomanneet kaupan median kasvavan räjähdysmäisesti niin Suomessa kuin ulkomailla. Tähän kasvaneeseen kysyntään haluamme uuden IAB:n työryhmän voimin vastata valistamalla mainostajia sekä alan asiantuntijoita. Nyt on oikea hetki luoda määrittelyjä ja standardeja alalle, jotta tietoa tarvitsevat ymmärtävät kaupan median kokonaisuudessaan ja osaavat siten päätellä tulisiko heidän hyödyntää sen mahdollisuuksia.” Työryhmän toinen puheenjohtaja Sami Hiirsalmi.


Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein, ja mukaan voi tulla pyytämällä kalenterikutsun IAB:n Mira Vaurulalta (mira.vaurula@iab.fi), tervetuloa mukaan!

Puheenjohtajat:  Sami Hiirsalmi, SOK Smart Marketing & Mari Riipinen, Dagmar

Työryhmän jäsenet:

Mira Vaurula, IAB Finland
Henna Purmonen, Virta Media
Jaakko Lovio, dentsu
Jussi Laakkonen, Clear Channel
Jon Ketola, GroupM
Satu Laakso, Berner

Outi Hilakari, Bauer Media
Laura Björkskog, Bauer Media
Hannaleena Koskinen, Aller Media
Jesse Jussila, Clear Channel
Sami Hiirsalmi, SOK Smart Marketing
Armi Slotte, Kesko
Mari Riipinen, Dagmar

Pasi Hannula, Clear Channel
Hannele Jauhiainen, Kesko
Sebastian Lindberg, Schibsted
Arto Hasu, Verkkokauppa.com
Nina Myllyharju, Clear Channel
Pami Bergman, Kantar

Retail median määritelmä lue lisää
Retail median lähtötasotutkimus lue lisää
Gaming ostajan opas lataa opas
Markkinoija mihin käytät investointisi? Lue lisää
Kun kaupan media kohtasi markkinan Lue lisää