Icon
Gaming Markkina

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla.

Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Tule mukaan IAB:n pelimainoinonna työryhmään ja osaksi uudisraivaajaporukkaa.

Työryhmä kokoontuu 6:n viikon välein, ja mukaan voi tulla pyytämällä kalenterikutsun IAB:n Pasi Raassinalta (pasi.raassina@iab.fi), tervetuloa mukaan!

Puheenjohtajat:  

Työryhmän jäsenet:

Aleksi Ylitalo, RTL AdAlliance
Mikael Lindberg, Httpool
Linda Nordlund, dentsu
Maria Rautio, dentsu
Janna Laiho, Azerion
Robert Wuorila-Stenberg , OMD
Pasi Raassina, IAB Finland
Mira Vaurula, IAB Finland

Pe­li­mai­non­nan ny­ky­ti­la ja tren­dit Suo­mes­sa lue lisää
Pelimainonnan myytinmurtajat lue lisää
Gaming ostajan opas lataa opas
Ohjelmallinen Gaming 2024 lue lisää