
Tallenne: DIGI(stä)BISNESTÄ
Fokuksessa siis yritysten liiketoiminnan nopea digitalisoituminen post-pandemia maailmassa ja transformaatioon kiinteästi liittyvät teemat kuten markkinoinnin ROI, verkkokauppa sekä verkkokaupan avainmittaristo, digitaaliset asiakaspolut sekä markkinoinnin pelillistäminen. Kiinnostavissa puheenvuoroissa käsitellään kuinka jalkauttaa Growth Hacking -toimintatapoja osaksi yrityksen markkinointia, miten löytää mm. somepalveluista oleelliset tiedot yrityksen digistrategian tukemiseen ja miten verkkokaupan mittaripaljoudesta löydetään juuri ne oikeat mittarit dashboardiin.
DIGI(stä)BISNESTÄ -tapahtuma sopii kaikille mainonnan, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen parissa työskenteleville riippumatta siitä, painottuuko oma työrooli kuluttaja- tai b2b-markkinointiin, asiantuntijapalveluiden myymiseen tai julkaisuliiketoimintaan.
Webinaarissamme 13.10.2022 olivat puhumassa: Sanoma, Dagmar, Playable, Meltwater ja Custobar. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimi Sanoma.
Ohjelma
13:30 Tervetuloa - Pasi Raassina / IAB Finland & Jaakko Kuivalainen / Sanoma
13:40 Kuinka digitalisoida b2b-liiketoimintaa yhdessä asiakkaiden kanssa - Aapi von Creutlein / Sanoma (prese)
14:00 Verkkokaupan liiketoiminnan avainmittarit - Tatu Kuivalahti / Custobar (prese)
14:20 Sosiaalinen media digitaalisen strategian tukena - Juri Volama / Meltwater (prese)
14:40 IAB Studio: Miten saavutetaan verkkokaupan seuraava askel markkinoinnilla? - Hanna Jerkku / Tietoevry, Petri Vatanen / Sanoma ja Janica Soppela / Ignia
15:05 Sitouta yleisösi ja paranna konversiota pelillistämällä sisältöjä - Max Söderholm / Playable & Linda Katila / Oomi Energia (prese)
15:25 Kuinka jalkauttaa kasvumarkkinoinnin toimintatavat ketterimmin markkinointiisi? - Heikki Pieniniemi / Dagmar (prese)
15:45 Loppusanat Pasi Raassina / IAB Finland & Jaakko Kuivalainen / Sanoma
16.02.2023
Tallenne: Master Your GDPR - Evästemyrsky 2.0
Tietosuoja puhututtaa vuodesta toiseen. Tässä vuoden ensimmäisessä IAB-webinaarissa kuullaan katsaus ajankohtaisiin lainsäädäntöhankkeisiin ja keskustellaan Google Analyticsin käytön turvallisuudesta. IAB-tapahtumissa ei luonnollisesti unohdeta myöskään evästeitä, vaan kuulemme IAB Europen toimesta viimeiset käänteet TCF-standardin vuonna 2022 saaman langettavan päätöksen tiimoilta.
lue lisää14.12.2022
Tallenne: Trend Alert: IAB goes Gaming
Pelaaminen on kehittynyt yhdeksi maailman suurimmista viihteen muodoista käytetyn ajan, tuotetun rahan ja yleisön koon suhteen – ja se tavoittaa laajan ja sitoutuneen väestörakenteen useilla alustoilla.
lue lisää01.12.2022
Tallenne: Industry Insider - IAB X Adform - Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa
Lähes 60 % Euroopan display- ja videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti kasvutrendin ollessa selvä; vuonna 2021 ohjelmallisen ostamisen kautta ostettavan mainonnan määrä kasvoi lähes 34 prosenttia. Myös Suomessa ohjelmallisesti ostettavan digimainonnan määrä on kasvussa, vaikka volyymit eivät yllä Euroopan keskiarvon tasolle.
lue lisää25.11.2022
Tallenne: Smart Marketing - Kohti tulevaisuuden markkinointia
Tulevaisuuden markkinoinnissa tullaan näkemään paljon fiksuja ratkaisuja toteuttaa tuttuja vanhoja asioita uudella tavalla, kuten markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuuden todentaminen ja kohdentaminen. Uudistuneiden vanhojen tuttujen lisäksi mahdollisuuksien kirjoon vakiinnuttaa asemansa myös kasvavat kanavat, kuten kaupan media ja metaverse. Minkälaisia mahdollisuuksia nämä tulevaisuuden aiheet antavat markkinoijalle? Missä mennään tällä hetkellä ja mitä on luvassa?
lue lisää