Icon
Tagihaku

Hakemasi tagi esiintyy seuraavissa blogikirjoituksissa

26.04.2022

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä yli 40 % kasvussa vuonna 2021

IAB Finlandin ja Kantarin alkuvuonna 2022 yhdessä tekemän selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin määrä Suomessa oli vuonna 2021 noin 39,4 miljoonaa euroa. Vuoteen 2020 verrattuna kasvua on peräti 41 %. Markkina-arvio perustuu osin sekä vaikuttajatoimistoilta että vaikuttajilta kerättyihin tietoihin, ja osin arvioihin markkinan eri toimijoiden suuruusluokasta.

lue lisää

10.02.2022

Kuka on IAB:n hallituksen tuore puheenjohtaja Eliisa Puikkonen?

Tammikuussa IAB Finlandin hallitukselle valittiin puheenjohtajaksi Eliisa Puikkonen, Elisalta. Halusimme tutustua Eliisaan enemmän ja tietää kuinka hän on päätynyt IAB:n hallituksen puheenjohtajaksi ja miksi hän kokee yhteistyön IAB:n kanssa tärkeänä.

lue lisää

09.02.2022

IAB Europelle langettava päätös TCF-standardiin liittyen

Belgian tietosuojaviranomainen APD antoi 2.2.2022 päätöksen koskien IAB Europen fasilitoimaa TCF-standardia. Päätöksen mukaan IAB Europe on rekisterinpitäjän roolissa TCF:n TC-Stringissä, joka tulkittiin päätöksessä henkilötiedoksi. Päätöksessä esitettiin myös muita teknisiä ja juridisia TCF standardiin liittyviä, kehitystyötä vaativia muutosvaatimuksia. IAB Europe tuomittiin yhteensä 250 000€ sakkoihin.

lue lisää

07.02.2022

DSA tuo tarpeettomia rajoituksia digimainontaan

Digipalvelusäädöksen (Digital Services Act, DSA) ja digimarkkinasäädöksen (Digital Markets Act, DMA) käsittely etenee vauhdikkaasti EU:ssa. Tavoitteena on päästä trilogineuvotteluissa yhteisymmärrykseen jo tämän kevään aikana.

lue lisää