Asiaa datasta: Datan keräämistä koskeva lainsäädäntö
Koskeeko GDPR jokaista sivutoimistakin pienyrittäjää, ja vaatiiko datan kerääminen ja luovuttaminen aina erillisen suostumuksen? Datan keräämiseen ja sitä koskevaan lainsäädäntöön liittyviin kysymyksiin vastaa asianajaja Mari Rusi Eversheds Asianajotoimisto Oy:ltä.
Mitä GDPR tarkoittaa ja koskeeko se jokaista yritystoiminnan harjoittajaa?
GDPR on vuonna 2018 t...
19.04.2021
Markkinoinnin tietovarasto kasvun johtamisessa
Tämän päivän markkinoinnin johtajat ymmärtävät tiedon ja analytiikan merkityksen markkinointiorganisaatiossa, mutta monissa yrityksissä on vaikeuksia yhdistää datasta saatujen havaintojen vaikutus yrityksen tuloksiin.
lue lisää21.02.2020
Laadukkaaseen dataan pohjautuva vaikuttava markkinointi on edelleen monen markkinoijan märkä päiväuni
Tarjolla olevan markkinointiteknologian määrä on räjähtänyt viime vuosina. Tarjolla on useita työkaluja, joiden avulla voimme hallita varsin kattavaa joukkoa myynnin ja markkinoinnin toimintoja ja prosesseja muun muassa mobiilimainonnasta web-sisältöjen hallintaan, markkinointiautomaatioon, liidien elinkaaren hallintaan, asiakasanalytiikkaan tai vaikkapa asiakasdatan aktivointiin. Tämä on johtanut ei pelkästään työkalujen määrän kasvuun organisaatioissa, vaan myös asiakasdatan (tässä yhteydessä hyvin laajasti ymmärrettynä) määrän kasvuun ja sen pirstaloitumiseen.
lue lisää15.10.2019
Missä piilevät datan hyödyntämisen sudenkuopat?
Datalla voi turvallisin mielin tehdä liiketoimintaa ohjaavia päätöksiä, kunhan pitää huolta datan määrästä, laadusta ja laaja-alaisuudesta.
lue lisää19.09.2019
Pasin poiminnat Saksasta DMEXCO 2019 -tapahtumasta
IAB Finlandin toiminnanjohtajan messureportaasi
lue lisää