Icon
IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen. IABlogi

IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.

23.02.2024 | iab

HUOMIO! Tässä IAB Studion jaksossa on poikkeuksellisen heikko äänenlaatu. Toiminnanjohtaja Raassina röhkii kuin pieni possu ja jälkituotannossa kaikkea ähinää ei valitettavasti saa poistettua. Onneksi podcastin supervieraat Juuli Pelkonen (Adform) ja Miia Salmi (Sanoma) pelastavat asiantuntemuksella kaiken. IAB pahoittelee ja toivottaa kivoja kuunteluhetkiä!

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Jaksossa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kiperiin kysymyksiin, koskien ohjelmallista ostamista. Tule mukaan kuuntelemaan!

  • Mitä ohjelmallinen ostaminen oikein on?
  • Miksi yrityksen kannattaisi käyttää enemmän ohjelmallista ostamista?
  • Miksi eri julkaisijoilla on eri CPM-hinnat saman kokoisille formaateille? Mihin hinta perustuu
  • Mikä on header bidding ja miten se toimii?
  • Second price auction. Kuka sen on keksinyt ja onko tämä vielä vallalla oleva tapa ostaa/myydä?
  • Ohjelmallinen nousevissa kanavissa (audio, ulkomainonta), tästä on puhuttu jo vuosia ja mitään ei oikein tapahdu ainakaan isosti. Mitä pitäisi tapahtua, että pallo alkaisi pyörimään oikeaan suuntaan?

Kuuntele jakso niin saat vastauksen näihin kaikkiin kansaa askarruttaviin kysymyksiin.

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää

23.02.2024

IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Jaksossa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kiperiin kysymyksiin, koskien ohjelmallista ostamista. Tule kuuntelemaan!

lue lisää

16.02.2024

Julkaisijat mainonnan hiilijalanjäljillä

Vastuullisuus ja ympäristötietoisuus ovat nykyisin yhä tärkeämpiä arvoja – myös mainonnassa. On siis tärkeää, että julkaisijat kiinnittävät tähän riittävästi huomiota. Julkaisijan sitoutuminen vastuullisen toimintaan on tärkeää sekä mainostaja- että kuluttaja-asiakkaille, mutta myös muille markkinoinnin sidosryhmille.

lue lisää

15.02.2024

IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuubi ja Toni Kallio

lue lisää