Icon
HOT or NOT 2012 -seminaari Tapahtumat

HOT or NOT 2012 -seminaari

29.11.2012

Seminaariohjelma:

08.30 Breakfast
09.00 WELCOME!
Birgitta Takala, General Director, IAB Finland & Antti Isokangas, Ali Consulting, Moderator

BIG DATA
09.10 The Hype, the Reality & the Different Use Cases – Enreach, Dr. Erik Wallin
Does (Big) data have intrinsic value, or is value only created when the right kind of data is applied to the right use case? A deep dive into what Big Data actually means for digital publishers and marketers today - and tomorrow.
09.30 Predictive Behavioral Targeting – Nugg.ad, Thomas Schnoor
09.50 Competitive Advantage in Personalized Web – Frosmo, Mikael Gummerus
In Web everything is copied rapidly. What lessons has Frosmo learned about creating a Competitive Advantage in Personalized Web ranging from social games and e-commerce to media services.
10.10 Real Time Bidding – Adform, Jesper Urban
Programmatic buying, ad exchanges and Real Time Bidding are changing the industry and the way we work with online advertising. High growth rates and our ability to continuously produce better results and increase value for advertisers will drive investments and innovations in the field for many years.
10.30 Break

INSPIRATION
10.40 Online Video Advertising – smartclip, Jaakko Rautanen & Magnus Hultman
How to reach the audience with online video advertising!
11.00 Marketing in Social Virtual Worlds: Game Worlds as a Marketing Channel – CyberLightning, Elina Rosenlund
What kind of an environment a game world is for advertising? How can a company reach customers in a virtual game world? Game worlds offer both opportunities and challenges as a new kind of channel for marketing, advertising and communications. We will go through the main themes that label the special characteristics of advertising and marketing in the social virtual worlds and in the game worlds.
11.20 Branding Units & IAB CASE Teaser – Adform, Christopher Fernandez
11.45 Conclusion, Comments, Questions & THANKS!

28.08.2024

Teads x IAB: Attention nousuun luovan optimoinnilla

Tule mukaan IAB Finlandin ja Teadsin koulutukseen, jossa syvennymme siihen, miksi attention on vähäistä ja miten voimme parantaa kampanjoiden attentionia ja tehokkuuutta optimoimalla mainoksien luovaa hyödyntämällä esimerkiksi tekoälyä.

lue lisää

04.09.2024

Aleph x IAB: Snapchat mainonnan ABC

Tule mukaan IAB Finlandin ja Alephin yhteiseen koulutukseen, jossa käsitellään käytännön tasolla Snapchatin mainonnan mahdollisuuksia brändimainostajan näkökulmasta. Koulutus on kaikille avoin.

lue lisää

11.09.2024

Seminaari: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

lue lisää

24.09.2024

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 9/24

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.

lue lisää