Icon
Tallenne: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB:n ja Ulkomainosliiton DOOH-webinaari Tallenteet

Tallenne: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB:n ja Ulkomainosliiton DOOH-webinaari

16.06.2022

IAB Finlandin ja Ulkomainosliiton webinaarissa “Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus” käytiin läpi digitaalisen ulkomainonnan kuumimpia (data)trendejä, onnistuneita kampanjacaseja sekä luotiin katsaus digitaalisuuden mahdollistamiin uusiin mainosmuotoihin. Tapahtumassa julkaistiin myös historiallisesti ensimmäistä kertaa digitaalisen ulkomainonnan määrä Suomessa sekä IAB Finlandin DOOH-ostajan opas. Ulkomainonta on jo nyt läsnä arki- ja vapaa-ajan ympäristössämme ja se tavoittaa suuren osan väestöstä – tulevaisuudessa myös entistä näyttävämmillä ja paremmin kohdennettavilla mainosratkaisuilla.

Webinaarissamme 15.6. olivat puhumassa: Clear Channel, JCDecaux, Doohlabs & Yondel, Warner Bros. Discovery ja Ocean Outdoor.

Ohjelma

9:00 Tervetuloa ja digitaalisen ulkomainonnan määrä Suomessa 2021 - Pasi Raassina / IAB Finland & Teemu Kontkanen / Mediateko / Outdoor Finland

9:15 Miten hyödyntää mainonnassa klassista ja digitaalista ulkomainontaa - Elina Valtia / Warner Bros. Discovery (lataa prese)

9:35 Kaupan median nousu ja ohjelmallinen ostaminen globaalisti vuonna 2023 - Janne Lohvansuu / Doohlabs ja Tiina Tikkinen / Yondel (lataa prese)

9:55 IAB Studio - Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB Finlandin DOOH-työryhmän puheenjohtaja Jesse Jussila (Clear Channel) johtaa paneelikeskustelua DOOH-mainonnan tulevaisuudesta Jenni Heinosen (JCDecaux) ja Outi Pekkalan (dentsu) kanssa.

10:15 DOOH 2.0 – tech, creativity & integration - Jesper Albansson / Ocean Outdoor (Lataa prese)

10:35 The Power of Programmatic DOOH - Marc Bergers / JCDecaux (lataa prese)

10:55 Loppusanat - Pasi Raassina IAB Finland & Teemu Kontkanen / Mediateko / Outdoor Finland

 

14.12.2022

Tallenne: Trend Alert: IAB goes Gaming

Pelaaminen on kehittynyt yhdeksi maailman suurimmista viihteen muodoista käytetyn ajan, tuotetun rahan ja yleisön koon suhteen – ja se tavoittaa laajan ja sitoutuneen väestörakenteen useilla alustoilla.

lue lisää

01.12.2022

Tallenne: Industry Insider - IAB X Adform - Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa

Lähes 60 % Euroopan display- ja videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti kasvutrendin ollessa selvä; vuonna 2021 ohjelmallisen ostamisen kautta ostettavan mainonnan määrä kasvoi lähes 34 prosenttia. Myös Suomessa ohjelmallisesti ostettavan digimainonnan määrä on kasvussa, vaikka volyymit eivät yllä Euroopan keskiarvon tasolle.

lue lisää

25.11.2022

Tallenne: Smart Marketing - Kohti tulevaisuuden markkinointia

Tulevaisuuden markkinoinnissa tullaan näkemään paljon fiksuja ratkaisuja toteuttaa tuttuja vanhoja asioita uudella tavalla, kuten markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuuden todentaminen ja kohdentaminen. Uudistuneiden vanhojen tuttujen lisäksi mahdollisuuksien kirjoon vakiinnuttaa asemansa myös kasvavat kanavat, kuten kaupan media ja metaverse. Minkälaisia mahdollisuuksia nämä tulevaisuuden aiheet antavat markkinoijalle? Missä mennään tällä hetkellä ja mitä on luvassa?

lue lisää

03.11.2022

Tallenne: Markkinointi videoistuu - valmiina,hep!

Videon kasvu ja voittokulku jatkuu, kun katsoo jälleen tämän vuoden IAB Europen adex-raportin markkinalukujen kehitystä: videomainonta kasvoi 2021 niin sosiaalisessa mediassa (+50% verrattuna 2020) kuin display-mainonnassakin (+46%). Mistä tämä kova kasvu johtuu ja tuleeko se jatkumaan yhtä hurjana tulevaisuudessakin? Tervetuloa seuraamaan videowebinaarin tallennetta.

lue lisää