Icon
Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit webinaari Tallenteet

Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit webinaari

16.11.2023


Tapahtumassa julkaistiin huippusuosittu "Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa" -tutkimus ja kuulet tallenteessa tukimuksen keskeisiä tuloksia. Lataa myös tulokset itsellesi TÄSTÄ.

IAB Finlandin Ohjelmallisen mainonnan työryhmän tutkimus "Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa" tehtiin ensimmäistä kertaa vuonna 2022. Nyt on julkaistu tutkimuksen uusin versio, jossa keskitytään viime vuoden tapaan ohjelmallisen mainonnan koettuihin vahvuuksiin sekä haasteisiin, kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen sekä uusiin ajankohtaisiin teemoihin kuten vastuullisuus ja nousevat digikanavat. Tapahtumassa päästiin kansainvälisten huippupuhujien toimesta käsittelemään myös kontekstuaalista mainontaa sekä ohjelmallisen ostamisen ympäristövaikutusten pienentämistä.

Lähes 60 % Euroopan displaymainonnasta ja yli puolet videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti kasvutrendin ollessa selvä; vuonna 2022 ohjelmallisen ostamisen kautta ostettavan mainonnan määrä kasvoi kaiken kaikkiaan 14 prosenttia. Suomessa ohjelmallisen ostamisen osuus on selvästi keskiarvoa alempi ja ainoastaan noin 30 % display- ja videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti. Miten saada ohjelmallisen mainonnan määrä myös Suomessa kasvuun? 

Ohjelma

Tervetuloa - Pasi Raassina / IAB Finland ja Ville Ahola / Valve

Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa -tutkimus - Juuli Pelkonen / Adform & Miia Salmi, Sanoma (lataa raportti)

Context is King: German AdTech's Post-Cookie - Jörg Vogelsang / Readpeak (lataa prese)

A marathon to a greener tomorrow, the imperative of carbon reduction - Stéphane Printz / Index Exchange (lataa prese)

What makes media great: from the experimental to mainstream - Thomas Munck / PubMatic (lataa prese)

Webinaarin loppusanat - Pasi Raassina / IAB & Ville Ahola / Valve

13.12.2023

Tallenne: Mittaa ja menesty -webinaari

Tervetuloa katsomaan Mittaa ja menesty! -webinaarin tallennetta, jossa pureudutaan syvällisesti mainonnan ja markkinoinnin mittaamisen uusimpiin trendeihin ja mittareihin. Tämä webinaaritallenne tarjoaa kattavan katsauksen alan nykyaikaisiin mittausmenetelmiin ja niiden merkitykseen brändien pitkän aikavälin kehityksessä.

lue lisää

29.11.2023

Tallenne: Voittava verkkokauppamarkkinointi seminaari

Vuoden viimeisessä IAB-seminaarissa syvennyttiin verkkokauppamarkkinoinnin monimuotoiseen maailmaan, joka oli kehittynyt huomattavasti viime vuosina tapahtuneen digitalisoitumisen ansiosta. Digitaalisen kaupankäynnin merkitys oli kasvanut, ja sen markkinaosuus oli ollut jatkuvassa kasvussa. Seminaariin osallistuneet saivat kattavan ymmärryksen siitä, miten digimarkkinoinnin työkalut voidaan ottaa käyttöön ja miten luoda onnistunut verkkokaupan markkinointistrategia.

lue lisää

16.11.2023

Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit webinaari

IAB Finlandin Ohjelmallisen mainonnan työryhmän tutkimus "Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa" tehtiin ensimmäistä kertaa vuonna 2022. Nyt on vuorossa tutkimuksen uusin versio, jossa keskitytään viime vuoden tapaan ohjelmallisen mainonnan koettuihin vahvuuksiin sekä haasteisiin, kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen sekä uusiin ajankohtaisiin teemoihin kuten vastuullisuus ja nousevat digikanavat.

lue lisää

13.10.2023

Tallenne: Oikotie X IAB - Digimarkkinoinnin koulutus välittäjille

Välittäjän digimarkkinoinnin koulutuksessa on asiaa alan eturivin asiantuntijoilta digimarkkinoinnin perusteista, kontekstin merkityksestä sekä Google Display-mainonnan ostamisesta.

lue lisää