Seminaari: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten?
Vastuullisuus trendaa globaalisti ja erityisesti digimainonnan vastuullisuus on IAB:n painopiste jo toista vuotta. Aihe on laaja ja kompleksinen, mutta toimialalle tärkeä. Tämän hetken haasteina toimialalla niin Suomessa kuin Euroopassa ja globaalistikin on standardien sekä osaamisen puute.
Tutkimme asiaa 2023 Vastuullinen digimainonta Suomessa -kyselytutkimuksen keinoin ja julkaisimme tuloksia toukokuussa 2023. Nyt teimme saman kyselyn hieman suppeammassa muodossa uudestaan ja näemme ensimmäistä kertaa trendiä, miten vastuullisuus on kehittynyt Suomessa.
Seminaarin kulmaksi otimme kysymykset: Mitä? Miksi? Miten? Eli haluamme siis vastata kysymyksiin: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa? Miksi se muuttaa markkinointia? Miten sitä voi mitata?
Seminaarissa vastuullisuutta käsitellään seuraavista kulmista:
- Susanna kertoo Alma Median kokemuksia ja oppeja digitaalisen mainonnan vastuullisuudesta Alman Hiilimittarin täyttäessä vuoden. Miten vastuullisuus voidaan huomioida digimainonnassa, millaisia työkaluja on tarjolla, ja miltä tulevaisuus näyttää?
- JCDecaux’n Elina ja Sherpan Mika puhuvat vastuullisesta ulkomainonnasta ja siitä, mitä kaikkia mahdollisuuksia tekoäly tuo tulevaisuudessa.
- GroupM:n Tommi kertoo miten hiilijalanjälkeä voi mitata markkinoinnissa ja miten tuloksia voi hyödyntää
- IAB Studiossa julkaisemme Vastuullisuus digimainonta Suomessa -kyselyn tulokset jo toista kertaa. Keskustelemassa tuloksista IAB:n kanssa on Alma Media, Posti sekä Nitro.
- Maailma kohtaa ennennäkemättömiä muutoksia. Clear Channelin Lassin aiheena on megatrendit, kuten globalisaatio, ilmastonmuutos ja teknologinen disruptio, tuovat mukanaan monimutkaisia haasteita. Miten media kantaa vastuunsa ja tekee osuutensa?
Tapahtumassa lavalle nousevat: Alma, JCDecaux, GroupM ja Clear Channel. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii: Alma.
Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille (käytä alennuskoodia JÄSEN). Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös afterwork-tarjoiluista verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. Tapahtuman tallenne lähetetään kaikille ilmoittautuneille jälkikäteen.
Tervetuloa mukaan selvittämään vastaukset kysymyksiin: Mitä? Miksi? Miten?
Ohjelma
13.00 Ovet avataan ja kahvia tarjolla
13:30 Tervetuloa - Mira Vaurula | IAB Finland & Susanna Laitinen | Alma Mediaratkaisut
13:45 Vuosi hiilijalanjäljen mittaamista Almalla - miten vastuullisuudesta tulee osa digimainonnan arkea? - Susanna Virkkula | Alma Mediaratkaisut
14:00 Vastuullista ulkomainontaa – Mitä tekoäly mahdollistaa tulevaisuudessa? Elina Valtia ja Mika Hyötyläinen | JCDecaux
14:15 Hiilijalanjäljen vähentäminen markkinoinnissa - Tommi Partanen | GroupM
14:30 IAB Studio - Vastuullinen digimainonta Suomessa - tilannekatsaus. Hostina Mira Vaurula ja keskustelemassa Veera Mäkelä | Posti, Saara Kemiläinen | Nitro ja Susanna Virkkula | Alma Mediaratkaisut
14:50 Susformaatio – vastuullisuus liiketoiminnan keskiössä ja lisäarvon tuojana - Maria Sangder | Gaia Consulting Oy
15:05 Maailma kiehuu - kantaako media vastuunsa? - Lassi Tolonen | Clear Channel
15:20 Loppusanat - Mira vaurula | IAB Finland & Susanna Laitinen | Alma Mediaratkaisut
15:30 Afterwork alkaa
24.10.2024
Seminaari: Tulos tai ulos!
Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?
lue lisää06.11.2024
Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024
Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.
lue lisää12.11.2024
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.
lue lisää