Icon
Seminaari: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten? Tapahtumat

Seminaari: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten?

06.06.2024, 13:00-16:00

Vastuullisuus trendaa globaalisti ja erityisesti digimainonnan vastuullisuus on IAB:n painopiste jo toista vuotta. Aihe on laaja ja kompleksinen, mutta toimialalle tärkeä. Tämän hetken haasteina toimialalla niin Suomessa kuin Euroopassa ja globaalistikin on standardien sekä osaamisen puute.

Tutkimme asiaa 2023 Vastuullinen digimainonta Suomessa -kyselytutkimuksen keinoin ja julkaisimme tuloksia toukokuussa 2023. Nyt teimme saman kyselyn hieman suppeammassa muodossa uudestaan ja näemme ensimmäistä kertaa trendiä, miten vastuullisuus on kehittynyt Suomessa.

Seminaarin kulmaksi otimme kysymykset: Mitä? Miksi? Miten? Eli haluamme siis vastata kysymyksiin: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa? Miksi se muuttaa markkinointia? Miten sitä voi mitata?

Seminaarissa vastuullisuutta käsitellään seuraavista kulmista:

  • Susanna kertoo Alma Median kokemuksia ja oppeja digitaalisen mainonnan vastuullisuudesta Alman Hiilimittarin täyttäessä vuoden. Miten vastuullisuus voidaan huomioida digimainonnassa, millaisia työkaluja on tarjolla, ja miltä tulevaisuus näyttää?
  • JCDecaux’n Elina ja Sherpan Mika puhuvat vastuullisesta ulkomainonnasta ja siitä, mitä kaikkia mahdollisuuksia tekoäly tuo tulevaisuudessa.
  • GroupM:n Tommi kertoo miten hiilijalanjälkeä voi mitata markkinoinnissa ja miten tuloksia voi hyödyntää
  • IAB Studiossa julkaisemme Vastuullisuus digimainonta Suomessa -kyselyn tulokset jo toista kertaa. Keskustelemassa tuloksista IAB:n kanssa on Alma Media, Posti sekä Nitro.
  • Maailma kohtaa ennennäkemättömiä muutoksia. Clear Channelin Lassin aiheena on megatrendit, kuten globalisaatio, ilmastonmuutos ja teknologinen disruptio, tuovat mukanaan monimutkaisia haasteita. Miten media kantaa vastuunsa ja tekee osuutensa?


Tapahtumassa lavalle nousevat: Alma, JCDecaux, GroupM ja Clear Channel. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii: Alma.

Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille (käytä alennuskoodia JÄSEN). Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös afterwork-tarjoiluista verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. Tapahtuman tallenne lähetetään kaikille ilmoittautuneille jälkikäteen.

Tervetuloa mukaan selvittämään vastaukset kysymyksiin: Mitä? Miksi? Miten?

Ohjelma

13.00 Ovet avataan ja kahvia tarjolla

13:30 Tervetuloa - Mira Vaurula | IAB Finland & Susanna Laitinen | Alma Mediaratkaisut

13:45 Vuosi hiilijalanjäljen mittaamista Almalla - miten vastuullisuudesta tulee osa digimainonnan arkea? - Susanna Virkkula | Alma Mediaratkaisut

14:00 Vastuullista ulkomainontaa – Mitä tekoäly mahdollistaa tulevaisuudessa? Elina Valtia ja Mika Hyötyläinen | JCDecaux

14:15 Hiilijalanjäljen vähentäminen markkinoinnissa - Tommi Partanen | GroupM

14:30 IAB Studio - Vastuullinen digimainonta Suomessa - tilannekatsaus. Hostina Mira Vaurula ja keskustelemassa Veera Mäkelä | Posti, Saara Kemiläinen | Nitro ja Susanna Virkkula | Alma Mediaratkaisut

14:50 Susformaatio – vastuullisuus liiketoiminnan keskiössä ja lisäarvon tuojana - Maria Sangder | Gaia Consulting Oy

15:05 Maailma kiehuu - kantaako media vastuunsa? - Lassi Tolonen | Clear Channel

15:20 Loppusanat - Mira vaurula | IAB Finland & Susanna Laitinen | Alma Mediaratkaisut

15:30 Afterwork alkaa

 

Ilmoittaudu

 

 

04.09.2024

Aleph x IAB: Snapchat mainonnan ABC

Tule mukaan IAB Finlandin ja Alephin yhteiseen koulutukseen, jossa käsitellään käytännön tasolla Snapchatin mainonnan mahdollisuuksia brändimainostajan näkökulmasta. Koulutus on kaikille avoin.

lue lisää

11.09.2024

Seminaari: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

lue lisää