![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
Seminaari: MARKETING NEXT - Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa
Tervetuloa IAB:n kevään toiseen seminaariin, jonka teemana on mediankäytön ja markkinoinnin muutokset sekä kuluttajien tavoittaminen innovatiivisilla ratkaisuilla. Tässä tapahtumassa avataan ovet uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskitymme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.
Esittelemme uusimmat innovaatiot ja strategiat, jotka mahdollistavat tehokkaan markkinoinnin digitaaliselle asiakkaalle, hyödyntäen uusia kanavia kuten Connected TV (CTV), retail, sosiaalinen media, viihdesisällöt ja pelialustat.
Tapahtumassa lavalle nousevat: RTL AdAlliance, SOK Smart Marketing, GroupM, Telia, Aller Media Finland Oy, Digita sekä Aleph. Seminaarin pääyhteistyökumppani on RTL AdAlliance.
Puheenvuorojen osalta saamme nautiskella näistä sisällöistä:
- RTL AdAlliance esittelee "The New Life of the Living Room" -tutkimuksen, joka tarjoaa tuoreita oivalluksia Connected TV:n kulutuksesta Euroopassa ja Yhdysvalloissa, sekä
- SOK Smart Marketing uskoo yhden syyn kaupan median nopeaan kasvuun olevan sen läpinäkyvyys tulosten todentamisessa. Puheenvuorossa etsitään vastauksia kysymyksiin, kuten miksi mainostajat siirtävät budjettejaan retail mediaan ja miksi se on voittava media tulevaisuudessa.
- IAB Studiossa keskustellaan siitä, miten brändit osana mediamixiä voivat loistaa peliympäristöissä hyödyntäen alustan tarjoamia mahdollisuuksia.
- Aller Media Finland Oy antaa käytännön vinkkejä kuinka tehdä puhuttelevaa markkinointia viihdemediassa.
- Digita avaa hybriditelevision uusia mahdollisuuksia yhdistää perinteisen television ja digitaalisen sisällön parhaat puolet.
- Aleph demonstroi miten luoda vaikuttavaa sekä tuloksellista lisätyn todellisuuden (AR) mainontaa Snapchatissa.
Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille (käytä alennuskoodia JÄSEN). Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös afterwork-tarjoiluista verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. Tapahtuman tallenne lähetetään kaikille ilmoittautuneille jälkikäteen.
Tervetuloa mukaan selvittämään, miten "ruudun takaa kuluttaja kurkistaa"!
Ohjelma
13.00 Ovet auki ja kahvia tarjolla
13:30 Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Aki Ronkainen | RTL AdAlliance
13:45 The New Life of the Living Room - Aurélie Brunet de Courssou | RTL AdAlliance
14:00 Läpinäkyvä media on voittava media - Sami Hiirsalmi | SOK Smart Marketing
14:15 IAB Studio - Pelit mediamixiin: Miten brändit voivat loistaa digitaalisissa peliympäristöissä? - Aleksi Ylitalo | RTL AdAlliance vetää keskustelua, mukana keskustelemassa Patrik Hautala | GroupM & & Stina Bäckman | Telia
14:35 Minkälainen markkinointi resonoi viihdemediassa? - Hannaleena Koskinen | Aller Media Finland Oy
14:50 Miten CTV:ssä voidaan hyödyntää lineaari-tv:n massatavoittavuutta nopeasti? - Jani Saari | Digita
15:05 AR is not just fun and games. - Näin teet tuloksellista AR-linssimainontaa Snapchatissa - Riina Ahonen & Marko Multisilta | Aleph
15:20 Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Aki Ronkainen | RTL AdAlliance
15:30 Seminaari päättyy ja afterwork alkaa
28.08.2024
Teads x IAB: Attention nousuun luovan optimoinnilla
Tule mukaan IAB Finlandin ja Teadsin koulutukseen, jossa syvennymme siihen, miksi attention on vähäistä ja miten voimme parantaa kampanjoiden attentionia ja tehokkuuutta optimoimalla mainoksien luovaa hyödyntämällä esimerkiksi tekoälyä.
lue lisää04.09.2024
Aleph x IAB: Snapchat mainonnan ABC
Tule mukaan IAB Finlandin ja Alephin yhteiseen koulutukseen, jossa käsitellään käytännön tasolla Snapchatin mainonnan mahdollisuuksia brändimainostajan näkökulmasta. Koulutus on kaikille avoin.
lue lisää11.09.2024
Seminaari: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan
Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?
lue lisää24.09.2024
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 9/24
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.
lue lisää