Icon
Master Your GDPR Tapahtumat

Master Your GDPR

23.01.2020, 8:30 - 11:00, Finnkino, Kinopalatsi - Kaisaniemenkatu 2, 00100 Helsinki

TCF-täsmäisku 23.1.2020 klo 8:30

Kaikki tietävät mikä on GDPR. Mutta aika harva tietää, mikä on TCF. Se kuitenkin vaikuttaa oleellisesti sekä julkaisijan että markkinoijan liiketoimintaan. Päivitä oma TCF-osaamisesi ja lue ajankohtaiset tietosuojauutiset alan parhaimmilta asiantuntijoilta.

TCF (Transparency & Consent Framework) on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan välittämisen digitaalisen mainosmarkkinan toimijoille. Kaikkien digitaalisen mainonnan parissa työskentelevien tulee ymmärtää TCF:n merkitys ja erityisen tärkeää se on mainontaa ohjelmallisesti myyville ja ostaville tahoille.

Monissa Euroopan maissa tulkitaan GDPR:ää siten, että kaikilla sivustoilla kysytään lupa ja tarjotaan mahdollisuus kieltäytyä datan hyödyntämisestä. Jos myyt digitaalista mainontaa ja/tai hyödynnät dataa ohjelmallisesti, on TCF ainoa kieli, jota mainosmarkkina ymmärtää. TCF on kehitetty varmistamaan, että digimainosmarkkinan toiminta vastaa nykyistä ja tulevaa EU:n tietosuojalainsäädäntöä.

TCF V2 julkaistiin syksyllä 2019 ja sen tukemiseen ovat sitoutuneet kaikki toimialan suuret pelurit Googlea myöten. TCF V2 tulee näillä näkymin olemaan toimialan ainoa hyväksytty standardi datan hyödyntämiseen vuoden 2020 ensimmäisen kvartaalin lopussa.

Lataa seminaarimateriaalit tästä:

IAB Master your GDPR TS_Anna-Hanninen_230120

IAB Master your GDPR Iconics 230120.pdf

IAB Master your GDPR Gravito 230120.pdf

PUHUJAT

Anna Hänninen, Tietosuojavaltuutetun toimisto

Juristi Anna Hänninen Tietosuojavaltuutetun toimistosta avasi vuoden 2020 painopisteitä, joita olivat näkemykset evästeisiin ja markkinointiin liittyvät suostumukset.

Anna Paimela, Iconics

Juristi ja valtiotieteilijä Anna Paimela Iconicsilta kertoi mm. ePrivacyn uusimmista tuulista - miten luovia erilaisten tulkintojen kiemuroissa, miten viedä ratkaisujen opit käytäntöön?

Jake Laisi, Gravito

Jake Laisi Gravitolta valotti insinöörin näkökulmasta, mitä tiedämme tänään TCF 2.0 -toteutuksesta ja sen vaikutuksesta verkkopalveluiden asiakaskokemukseen.

30.05.2024

Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari

Tule mukaan IAB Finlandin ja Adnamin asiantuntijoiden isännöimään koulutukseen, jossa käsitellään attentionin (huomionmittauksen) nykytilaa sekä attentionin viemistä strategiasta käytännön tasolle.

lue lisää

06.06.2024

Seminaari: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten?

Vastuullisuus trendaa globaalisti ja erityisesti digimainonnan vastuullisuus on IAB:n painopiste jo toista vuotta. Aihe on laaja ja kompleksinen, mutta toimialalle tärkeä. Tämän hetken haasteina toimialalla niin Suomessa kuin Euroopassa ja globaalistikin on standardien sekä osaamisen puute.

lue lisää