Icon
Master Your GDPR Tapahtumat

Master Your GDPR

23.01.2020, 8:30 - 11:00, Finnkino, Kinopalatsi - Kaisaniemenkatu 2, 00100 Helsinki

TCF-täsmäisku 23.1.2020 klo 8:30

Kaikki tietävät mikä on GDPR. Mutta aika harva tietää, mikä on TCF. Se kuitenkin vaikuttaa oleellisesti sekä julkaisijan että markkinoijan liiketoimintaan. Päivitä oma TCF-osaamisesi ja lue ajankohtaiset tietosuojauutiset alan parhaimmilta asiantuntijoilta.

TCF (Transparency & Consent Framework) on toimialan yhdessä luoma standardi, joka mahdollistaa datan hyödyntämiseen vaadittavan luvan kysymisen kuluttajilta ja tämän luvan välittämisen digitaalisen mainosmarkkinan toimijoille. Kaikkien digitaalisen mainonnan parissa työskentelevien tulee ymmärtää TCF:n merkitys ja erityisen tärkeää se on mainontaa ohjelmallisesti myyville ja ostaville tahoille.

Monissa Euroopan maissa tulkitaan GDPR:ää siten, että kaikilla sivustoilla kysytään lupa ja tarjotaan mahdollisuus kieltäytyä datan hyödyntämisestä. Jos myyt digitaalista mainontaa ja/tai hyödynnät dataa ohjelmallisesti, on TCF ainoa kieli, jota mainosmarkkina ymmärtää. TCF on kehitetty varmistamaan, että digimainosmarkkinan toiminta vastaa nykyistä ja tulevaa EU:n tietosuojalainsäädäntöä.

TCF V2 julkaistiin syksyllä 2019 ja sen tukemiseen ovat sitoutuneet kaikki toimialan suuret pelurit Googlea myöten. TCF V2 tulee näillä näkymin olemaan toimialan ainoa hyväksytty standardi datan hyödyntämiseen vuoden 2020 ensimmäisen kvartaalin lopussa.

Lataa seminaarimateriaalit tästä:

IAB Master your GDPR TS_Anna-Hanninen_230120

IAB Master your GDPR Iconics 230120.pdf

IAB Master your GDPR Gravito 230120.pdf

PUHUJAT

Anna Hänninen, Tietosuojavaltuutetun toimisto

Juristi Anna Hänninen Tietosuojavaltuutetun toimistosta avasi vuoden 2020 painopisteitä, joita olivat näkemykset evästeisiin ja markkinointiin liittyvät suostumukset.

Anna Paimela, Iconics

Juristi ja valtiotieteilijä Anna Paimela Iconicsilta kertoi mm. ePrivacyn uusimmista tuulista - miten luovia erilaisten tulkintojen kiemuroissa, miten viedä ratkaisujen opit käytäntöön?

Jake Laisi, Gravito

Jake Laisi Gravitolta valotti insinöörin näkökulmasta, mitä tiedämme tänään TCF 2.0 -toteutuksesta ja sen vaikutuksesta verkkopalveluiden asiakaskokemukseen.

24.10.2024

Seminaari: Tulos tai ulos!

Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?

lue lisää

06.11.2024

Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024

Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.

lue lisää

12.11.2024

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.

lue lisää

13.11.2024

IAB Industry Insider: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?  

lue lisää