Icon
IAB seminaari: Tulos tai ulos! Tapahtumat

IAB seminaari: Tulos tai ulos!

23.03.2021, 9:00-11:30, Webinaari

Tulos tai ulos

Kysyimme IAB:n jäseniltä syksyllä tärkeitä teemoja digimarkkinointiin liittyen ja siellä nousi selvästi ykkösaiheiden joukkoon markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus. Aihe ei kiinnosta vain IAB:n jäseniä, mainonnan tuloksellisuus ja vaikuttavuus ovat koko mediamarkkinaa yhdistävä haaste.

Ei tuloksia ilman mittaamista. Mutta mitä ja miten?

IAB:n Tulos tai ulos -tapahtuma keskittyy esimerkkien kautta johdattamaan tien todistetusti toimivan digitaaliseen markkinoinnin pariin. Alansa parhaat avaavat omaa näkökulmaansa ja esittelevät käytännön ratkaisuja.

Webinaarissa ovat lavalla Suomen markkinan vahvimmat toimijat kuten Digita, SOK Media, Dagmar, TietoEVRY.

Webinaari-infoa:

  • Webinaari on maksuton IAB:n ja MARKin jäsenille ja muille 40 € + alv. Käyttämällä koodia ROI, myös ei-jäsenet ilmaiseksi.
  • Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
  • Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi

Ilmoittaudu

Ohjelma

09:00 Webinaarin avaus - Mira Vaurula / IAB Finland

09:15 Strateginen kasvun maksimointi asiakkaan elinkaaren eri vaiheissa - Heini Nuutinen / Dagmar

09:40 Miten aktivointimarkkinointia mitataan? - Hanna Jerkku / TietoEVRY

10:05 Lineaarisestakin televisiomainonnasta saadaan tänä päivänä dataa - Teppo Ahonen / Digita & Freja Rekola / MTV Oy

10:30 Kassakoneen kilinää - kaupan media todentaa konversiot ja asiakasvirran vuolauden - Jyrki Kostilainen / Smart Marketing, SOK Media

10:55 Paneelikeskustelu: Mittaamisen mahdollisuudet ja haasteet - host: Mira Vaurula / IAB Finland, panelisteina aamun presentoijat

11:15 Webinaari päättyy

Yhteistyössä

Dagmar Digita
SOK Media TietoEVRY

Puhujat

Heini Nuutinen Heini Nuutinen / Dagmar

Digital Strategist, Martech & Customer Journeys

Heini toimii Dagmarilla Digital Strategina työstäen asiakkaiden kanssa strategisia kehityskokonaisuuksia liittyen dataan, markkinoinnin teknologiaan ja asiakaskeskeisyyteen. Heini on auttanut Pohjoismaiden merkittäviä brändejä digitaalisen asiakaskokemuksen ja myynnin kehittämisessä jo yli 10 vuotta. Tätä nykyä hän toimii myös IAB Finlandin markkinointiteknologian työryhmän puheenjohtajana. Asiallisen aivotyön rinnalla Heini erikoistuu meemeihin. Tämän myötä släckissä onkin nähty laaja kattaus internethuumoria.

Dagmar on Suomen suurin markkinointitoimisto. Menestyksemme perustuu osaamisen jatkuvaan, systemaattiseen kehittämiseen yhdessä asiakkaidemme kanssa. Seuraamme alan muutossuuntia globaalisti ja ennakoimme tulevaa valmistautumalla hyvissä ajoin myös huomisen palveluihin. Panostamme henkilöstön osaamiseen ja hyvinvointiin.

Hanna Jerkku Hanna Jerkku / TietoEVRY

Principal Consultant, Customer Experience, Marketing Science Lead

Hanna johtaa TietoEVRYn Customer Experince yksikön Marketing Science tiimiä, joka auttaa asiakkaitaan vauhdittamaan liiketoiminnan kasvua, kehitystä ja muutosta datavetoisen digitaalisen myynnin ja markkinoinnin keinoin. Markkinoinninautomaatiokonsulttina Hanna auttaa yrityksiä mm. markkinointistrategian laatimisessa, liidikanavien kehittämisessä ja transformaatiossa datalähtöiseen asiakakeskeiseen markkinointiin.

TietoEVRYn Customer Experience yksikkö auttaa luomaan datavetoista ja asiakaskeskeistä liiketoimintaa digitaalista asiakasmatkaa kokonaisvaltaisesti kehittäen.

Teppo Ahonen Teppo Ahonen / Digita

VP Television

Teppo Ahonen vastaa Digitan TV-liiketoiminnasta mukaan lukien AntenniTV-, Maksu-tv- ja HybridiTV-palvelut. Hän on työskennellyt erilaisissa Digitan Televisioliiketoiminnan johto- ja kehitystehtävissä yli 20 vuoden ajan. Lisäksi Teppo toimii Digitan edustajana useissa TV-toimialan työryhmissä niin Suomessa kuin kansainvälisestikin.

Digita on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja sekä maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa, toimii antenniverkon maksu-tv-operaattorina, sekä kehittää tulevaisuuden broadcasting-palveluja. Digitan tietoliikennepalveluita ovat privaattiverkot, sisäpeittoratkaisut, tietoliikenteen kattopaikkojen hallintapalvelut sekä esineiden internet (IoT) ja konesalipalvelut. Palveluita tarjotaan mediayhtiöille, kuluttajille, matkapuhelinoperaattoreille, teollisuudelle, infrastruktuuriyhtiöille sekä kiinteistöjen omistajille.

Freja Rekola Freja Rekola / MTV Oy

Kaupallinen tuottaja

Freja vastaa MTV:llä kaupallisena tuottajana luovien ratkaisujen tiimissä mainosratkaisujen kehittämisestä ja tuottamisesta mainostaja-asiakkaille. Pitkä tausta MTV:llä sisältöratkaisujen ideoinnissa ja tuottamisessa monikanavaisesti mainostajille.

MTV on suomalainen mediayhtiö, jonka juuret ulottuvat tv-toiminnan alkuvuosikymmeniin 1950-luvun Suomessa. Pienestä toimijasta on kasvanut mediayhtiö, joka viihdyttää, uutisoi ja luo elämyksiä ajasta ja paikasta riippumatta. MTV3, Sub ja AVA ovat koko kansan tuntemia maksuttomia tv-kanavia ja mtv-palvelu tarjoaa MTV:n suosituimmat ohjelmat katsottaviksi verkossa. Maksullisia ohjelmasisältöjä – elokuvia, sarjoja, lastenohjelmia ja urheilua – voi puolestaan katsoa ilman mainoskatkoja C Moren suoratoistopalvelussa sekä C Moren maksu-tv-kanavilla. MTV:n omistaa Telia Company AB.

Jyrki Kostilainen

Jyrki Kostilainen / Smart Marketing, SOK Media

Solution Development Manager

Jyrki Kostilainen vastaa SOK Medialla uuden Smart Marketing-vähittäiskauppamedian mediatoimistosuhteista ja digitaalisen tarjoaman kehityksestä ja kaupallistamisesta.

Smart Marketing on S-ryhmän kumppaniyrityksien tarpeisiin luotu palvelu, joka kiihdyttää markkinoinnin ja liiketoiminnan kehitystä.
Tuomme asiakasymmärryksen avulla brändit ja asiakkaat lähemmäksi toisiaan.

 

Tilaisuuden host

Mira Vaurula / IAB Finland

Head of Business Development

Mira vastaa IAB Finlandilla tapahtumien ja koulutusten liiketoiminnasta. Miralla on pitkä tausta median ja mainonnan parissa. Roolissaan IAB:lla hän pyrkii kehittämään IAB:n tarjonnasta mahdollisimman hyödyllisen IAB:n jäsenille sekä koko toimialalle.

27.10.2021

Growth Marketing - Tulevaisuuden yleisöt

Evästeetön maailma on tulossa, mutta mitä se oikeasti tarkoittaa? Miten se vaikuttaa markkinoijan arkeen? Entäpä kulmahuoneeseen? Teemana webinaarissa on tulevaisuuden yleisöt ja kohderyhmät.

lue lisää