Icon
IAB Studio: TV:n katselu murroksessa – mitä suomalaisten olohuoneissa tapahtuu? IABlogi

IAB Studio: TV:n katselu murroksessa – mitä suomalaisten olohuoneissa tapahtuu?

21.06.2023 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Aleksi Ylitalo ja Aki Ronkainen Smartclipilta, joka on osa globaalia RTL AdAlliancea. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa olohuonetelevision muutoksesta ja miksi perinteinen TV:n katselu on muutoksessa.

Jaksossa Pasi pureutuu vieraiden kanssa TV:n digiloikkaan ja modernin kuluttajan haasteisiin mainostajille. Nykyään kuluttajien tavoittaminen on entistä vaikeampaa, sillä mediankäyttö on pirstaloitunutta ja hektisempää kuin koskaan aiemmin. Kuitenkin tämä luo myös paljon mahdollisuuksia luovuudelle mainostajille.

Vaikka TV:n konsepti on pysynyt muuttumattomana vuosikaudet, digiloikka on tapahtunut hitaammin kuin esimerkiksi puhelimissa. Älytelevisioiden ja teknologian kehitys ovat kuitenkin muuttaneet TV-ekosysteemiä ja videosisällön kulutusta. TV on edelleen olohuoneen keskipiste, ja suorat tv-lähetykset ovat edelleen kulutetuin sisältömuoto.

Tutustu myös The New Life of the Living Room -tutkimuksen tuloksiin TÄSTÄ

Kuuntele koko jakso tästä:

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

18.06.2024

IAB Jäsenesittely: Martin Kokholm ja AudienceProject

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Martin Kokholm ja AudienceProject

lue lisää

17.06.2024

IAB Jäsenesittely: Idlis ja Mikko Kivistö

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Idlis ja Mikko Kivistö

lue lisää

14.06.2024

IAB Studio: Erotu joukosta pelimainonnalla

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studioon päästettiin pelimainonnan ammattilaisia: Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Patrik Hautala GroupM:ltä ja Stina Backman Telialta.

lue lisää