Icon
Webinaari: Mittaa ja menesty Tapahtumat

Webinaari: Mittaa ja menesty

13.12.2023, 8:30-10:00

Mainonnan ja markkinoinnin mittaaminen ja mittarit kehittyy vauhdilla. Viime aikoina on tullut tärkeitä uusia mittareita, kuten mainonnan hiilijalanjälki sekä attention. Ei pidä myöskään unohtaa edelleen tärkeitä mittareita, kuten brändin pitkän aikavälin kehittyminen sekä tuloksellisuuden näkökulmasta raaka myyntidata.

Webinaariin osallistumalla pysyt ajan hermolla uusimmista mittaamisen trendeistä ja saat hyödyllistä tietoa alan asiantuntijoilta. Kuulet 1,5 tunnissa:

  • Kantarin Tapio Heikinheimolta miten modernit mittaustekniikat auttavat arvioimaan ja optimoimaan mainonnan pitkän aikavälin brändivaikutusta
  • Sanoman Joonas Imeläiseltä ja dentsun Juha Halmesvaaralta tutkimustulosten kautta miksi mainonnan huomio (Attention) on merkityksellinen mittari ja miten sitä voi hyödyntää mainonnan suunnittelussa
  • IAB Studiossa keskustellaan astetta syvemmin huomion mittaamisesta IAB:n Pasin johdolla ja keskustelemassa mukana Nostemedia, Adnami sekä Viomba.
  • SOK Smart Marketingin Sami Hiirsalmelta ja Jyrki Kostilaiselta miten brändi voi hyödyntää kaupan median erityiskyvykkyyksiä, jotka mahdollistaa mainonnan tarkan mittaamisen aina ostoeuroihin saakka
  • Alman Johanna Vartiaiselta miten digimainonnan hiilijalanjälkeä voi mitata Alman Hiilimittarilla, mikä auttaa mainostajia tekemään kestävämpiä valintoja jatkossa

Webinaaria luotsaa sekä esittää esiintyjille kiperiä kysymyksiä IAB:n Mira Vaurulan lisäksi IAB:n Datatyöryhmän puheenjohtaja Petri Mertanen (Mertanen Analytics). Älä jää paitsi tästä tilaisuudesta oppia lisää siitä, miten voit mitata ja optimoida digimainonnan vaikutuksia hyödyntäen laajasti erilaisia mittareita. Tule siis varmistamaan, että juuri sinun brändin mittaamistyökalut ovat ajantasalla. Varaa paikkasi nyt ja ole askeleen edellä markkinoinnin mittareiden kehityksessä!

Tervetuloa mukaan tapahtuma toteutetaan webinaarina ja on tarjolla sekä IAB Finlandin jäsenille sekä ei-jäsenille.

Webinaari-infoa:

Webinaari on kaikille maksuton
Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi


Ohjelma

08:30 Tervetuloa - Mira Vaurula | IAB Finland ja Petri Mertanen | Mertanen Analytics

08:35 Digimainonnan brändivaikutuksen mittarointi - Tapio Heikinheimo | Kantar

08:50 Huomion voima mainonnan mittarina ja menestystekijänä - Joonas Imeläinen | Sanoma & Juha Halmesvaara | dentsu

09:05 09:05 IAB Studio - Great Attention Debate. IAB:n Toiminnanjohtaja Pasi Raassina ohjaa keskustelua ja studiossa mukana superammattilaiset Katri Martin | Adnami, Markku Mäntymaa | Viomba ja Harri Virtanen | Nostemedia/YOC

09:20 Kaupan median menestyksen mittarit - Jyrki Kostilainen ja Sami Hiirsalmi | SOK Smart Marketing

09:35 Alma Hiilimittari vastuullisen digimainonnan tukena - Johanna Vartiainen | Alma Media

09:50 Webinaarin loppusanat - Mira Vaurula | IAB Finland & Petri Mertanen | Mertanen Analytics 

Ilmoittaudu

 

 

28.08.2024

Teads x IAB: Attention nousuun luovan optimoinnilla

Tule mukaan IAB Finlandin ja Teadsin koulutukseen, jossa syvennymme siihen, miksi attention on vähäistä ja miten voimme parantaa kampanjoiden attentionia ja tehokkuuutta optimoimalla mainoksien luovaa hyödyntämällä esimerkiksi tekoälyä.

lue lisää

04.09.2024

Aleph x IAB: Snapchat mainonnan ABC

Tule mukaan IAB Finlandin ja Alephin yhteiseen koulutukseen, jossa käsitellään käytännön tasolla Snapchatin mainonnan mahdollisuuksia brändimainostajan näkökulmasta. Koulutus on kaikille avoin.

lue lisää

11.09.2024

Seminaari: Resepti vaikuttavampaan digimainontaan

Resepti vaikuttavampaan digimainontaan -seminaari tuo esille, miten digitaalista mainontaa voidaan tehdä entistä vaikuttavammin keinoin. Seminaarissa esitellään ratkaisuja ja uusia kyvykkyyksiä, joilla erotut joukosta ja hyödynnät innovatiivisia ratkaisuja markkinoinnissasi. Kuulet vastauksia kysymyksiin: Miten digimainonnasta tehdään vaikuttavampaa? Mikä rooli vaikuttavuudessa on brändin vahvuudella ja sujuvalla yhteistyöllä? Entä miten vaikutus mitataan ja maksimoidaan?

lue lisää