Webinaari: Master your GDPR - Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024
Tule mukaan aloittamaan IAB Finlandin tapahtumavuosi 2024!
Master your GDPR - Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024 -webinaarissa joukko Suomen kovimpia tietosuoja-asiantuntijoita koulii juuri sinusta betoninkovaa osaajaa lainsäädännön, evästehyväksynnän, tekoälyn ja monen muun tietosuoja-aiheen mielenkiintoiseen maailmaan. Mikä hienointa, tapahtumassa julkaistaan myös Media-alan tutkimussäätiön rahoittama ja IAB Finlandin sekä Kantarin toteuttama tutkimus Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024.
Internet ilman kohdennettua mainontaa -tutkimus tehdään Media-alan tutkimussäätiön rahoittamana nyt toista kertaa. Vuoden 2022 tutkimus oli hurja menestys keräten noin 1 000 tutkimusraportin latausta ja yli 700 kiinnostunutta ihmistä lanseeraustapahtumaan. Tämän vuoden tutkimuksessa päivitetään mm. kuluttajien verkkoyksityisyyttä koskevat huolet ja preferenssi datalla/rahalla maksamiseen liittyen. Täysin uusina asioina selvitetään mm. mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajilla evästehyväksynnän antamiseen sekä se, minkä tyyppisille sivustoille evästehyväksyntä keskimääräistä useammin annetaan. Lisäksi tutkitaan. mm. adblockereiden käyttöä, maksuhalukkuutta eri tyyppisiin digitaalisiin sisältöihin liittyen sekä kuluttajien ymmärrystä evästeistä.
Webinaarin jälkeen tiedät myös, miten EU-tason lainsäädäntöhankkeet DMA ja DSA etenevät, mitä AI Actille kuuluu ja miten yhteisrekisterinpitäjyyteen kannattaa suhtautua.
Webinaari sopii kaikille asiantuntijoille ja yrityksille, jotka toimivat digitaalisessa ympäristössä tavalla tai toisella, julkaisijana tai mainostajana, itse toimenpiteitä tuottavana tai niitä ostavana toimijana.
Tervetuloa mukaan tapahtuma toteutetaan webinaarina ja on tarjolla sekä IAB Finlandin jäsenille sekä ei-jäsenille.
Webinaari-infoa:
- Webinaari on kaikille maksuton
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
- Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Ohjelma
9.00 Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks
9.15 Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024 - Pasi Raassina | IAB Finland & Pami Bergman | Kantar
9.50 Uusia vaatimuksia suostumustenhallintaan? – vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin - Jouni Weckman | Gravito
10.05 Benefits and challenges of joint controllership and is the industry ready for a shift? - Elena Turtureanu | Adform
10.20 Legislative developments on the advertising landscape - Lavinia Husa | Eversheds
10.35 AI Act – Getting Practical - Maria Koskinen | Saidot
10.50 Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks
02.10.2024
IAB Industry Insider: Luovuus - avain tuloksiin ulkomainonnassa
Luovuus on ulkomainonnan menestyksen ytimessä – ja oikein käytettynä se voi olla avain tehokkuuteen ja vaikuttavuuteen. Miten voit suunnitella kampanjasi niin, että ulkomainosmedian erityispiirteet huomioidaan ja luovuus nostetaan keskiöön?
lue lisää09.10.2024
Webinaari: Attention! Huomio ratkaisee
Attention eli huomio on tällä hetkellä yksi markkinan kuumimmista aiheista. Miten huomio mitataan? Mitä vaihtoehtoja markkinoilla on tarjolla? Ja miksi huomion mittaaminen on yhä tärkeämpää?
lue lisää24.10.2024
Seminaari: Tulos tai ulos!
Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?
lue lisää06.11.2024
Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024
Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.
lue lisää