
Suurten sivustojen hakukone optimointi
Osallistu kokopäivän koulutukseen ja opi keinoja, joilla saat parhaita optimointituloksia suurella sivustolla (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).
Tämä kurssi on sinua varten, jos:
- olet mukana suuren sivuston markkinoinnissa tai kehityksessä
- haluat tietää parhaat keinot ja työkalut, kun kerralla pitäisi optimoida tuhansia sivuja (eikä aika riitä yksittäisten sivujen säätämiseen)
- haluat varmistua, että Google löytää ja huomioi kaikki sivut, ajoissa (indeksointi on usein haaste, kun sivuja on paljon)
- haluat painottaa arvokkaita sivuja ja estää sivujen painumisen “arkiston” syövereihin (perusongelma isoilla sivustoilla)
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse hakukoneoptimointia tekisikään, koulutuksen jälkeen tiedät mistä puhutaan.
Kouluttajasi Arttu Raittila tunnetaan yhtenä Suomen kokeneimmista hakukoneoptimoijista. Artulla on yli 12 vuoden optimointikokemus, ja enimmillään optimoitavana on ollut samalla sivustolla joitakin miljoonia sivuja. Artulla on kokemusta suurten sivustojen optimoinnista mm. näillä toimialoilla:
- verkkokaupat
- uutissivustot
- terveyssivustot
- pankit
- reseptit
- kalustovuokraus
- kokoustilat
- sää
- luokitellut ilmoitukset
- yrityshakemistot
- työpaikkailmoitukset
- paljon artikkeleita ja toimipisteitä sisältävät sivustot
Jo yli tuhat suomalaista markkinoinnin ja verkkotuotannon ammattilaista on jo käynyt Artun koulutuksissa oppimassa käytännön hakukoneoptimointia.
Ohjelma
8.30–9.00 AAMIAINEN
9.00–10.00 TOIMIVA HAKUKONEOPTIMOINTI 2023
- Mitkä optimoinnin taktiikat toimivat ensi vuonna – ja mitkä ratkaisut ovat vanhenemassa?
- Yleiset harhapolut ja riskialttiit taktiikat hakukoneoptimoinnissa (ja kuinka tunnistat jos olet ajautunut sellaiselle)
- Erot optimoinnissa suurten ja pienten sivustojen välillä (mihin pikkusivustojen keinoihin ei kannata tuhlata aikaa).
10.00–10.30 SUURTEN SIVUSTOJEN OPTIMOINTIHAASTEET ERI TOIMIALOILLA
- Käytännön kokemuksia eri toimialojen haasteista ja kuinka niitä on ratkaistu.
10.30–10.45 TAUKO
10.45–12.00 TEKNINEN HAKUKONEOPTIMOINTI JA SUURTEN SIVUSTOJEN ERIKOISKYSYMYKSET
- Parhaat työkalut ja miten niitä käytetään.
- Nopeat tarkistukset ja ongelmien löytäminen.
- Optimaalinen navigaatio ja rakenne suurella sivustolla.
- Indeksoinnin tukeminen sivukartoilla ja navigaatioratkaisuilla.
- Hakutulosten klikkiprosentin kasvattaminen.
- Kuinka varaudut sivustouudistukseen ja selviät siitä kunnialla myös Google-näkyvyydessä mitattuna?
- Kieliversioiden huomiointi.
12.00–13.00 LOUNAS
13.00–14.30 SISÄLTÖJEN HAKUKONEOPTIMOINTI JA SEN AUTOMATISOINTI
- Miten tutkit ja seulot yksittäiset sivut, joita kannattaa optimoida käsin?
- Yksittäisen sivun optimointi.
- Mitä uusia sivuja ja sivutyyppejä vielä tarvitaan nykyisten rinnalle ja kuinka nämä löydetään?
- Uniikin sisällön automatisointi tuhansille sivuille.
14.30–14.45 TAUKO
14.45–15.30 LINKKISUOSION HANKINTA JA SEN KANAVOINTI SIVUSTOLLA
- Mikä on ulkoisten linkkien merkitys ja mitä erityisiä keinoja suurilla sivustoilla on niiden houkuttelussa?
- Taksonomiat eli sivujen luokittelutavat ja niihin perustuvat automaattiset linkitykset.
- Tavat kanavoida linkkisuosiota sivuille, joilla on eniten potentiaalia.
Koulutuksen hinta:
Hinta: | |
Ei jäsen | 790€/hlö (+ alv 24 %) |
IAB jäsen | 632€/hlö (+ alv 24%) |
IAB jäsenalennuksen saat käyttämällä koodia: IABJÄSEN
Maksutavat: Koulutus laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen
Peruutusehdot: Koulutuksen hinta palautetaan täysimääräisenä mikäli osallistuminen perutaan 14vrk ennen koulutuksen alkua. Sen jälkeen tulleista peruutuksista veloitetaan 50% koulutuksen hinnasta. Osallistujan voi vaihtaa saman organisaation sisällä koulutuspäivään asti.
05.04.2023
Marketing Next: Kohdentamisen aika ei ole ohi
Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?
lue lisää19.04.2023
Webinaari: Some, vaikuttajat & sisältötrendit
Webinaarissa julkaistaan kolmannen kerran vaikuttajamarkkinoinnin määrä. Webinaarin sisällöt käsittelee sosiaalisen median markkinointia, vaikuttajamarkkinointia sekä sisältötrendejä.
lue lisää31.05.2023
Seminaari: Post 3p
Digimarkkinoinnin ekosysteemi on murroksessa kolmannen osapuolen evästeiden poistumisen sekä kiristyvän evästeluvituksen myötä. Ensimmäisen osapuolen datasta tulee arvokkaampaa ja markkinoinnin toimintamallit pitää miettiä uudestaan. Tilannekatsaus missä mennään nyt, mitkä ovat tulevaisuudessa mahdollisuudet ja missä vaiheessa mainostajat ovat tällä matkalla.
lue lisää14.06.2023
Webinaari: DOOH
Suomi kulkee digiulkomainonnan määrässä ihan Euroopan kärjessä. Webinaarissa julkistetaan myös toista kertaa digiulkomainonnan määrä Suomessa
lue lisää