Icon
Somemainonnan tehokurssi Tapahtumat

Somemainonnan tehokurssi

22.09.2022, 8.30-15.30, Radisson Blu Royal Runeberginkatu 2, Helsinki (Kampin metroaseman vieressä)

Somemainonnan tehokurssi

Aika: 1 pvä | To 22.9.2022 klo 8.30-15.30
Radisson Blu Royal, Helsinki

Osallistu mukavaan kokopäivän koulutukseen ja opi tekemään somemainontaa tuloksellisesti.

Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse mainontaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan.

Somemainontaa käsitellään koulutuksissa harvoin näin tuloshakuisella otteella ja tätä kurssia ei järjestetä usein. Ilmoittaudu siis nyt, kun kalenterissa on vielä tilaa!

ILMOITTAUDU!

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Tämä koulutus on sinua varten, jos:

  • teet somemainontaa itse tai ostat sitä kumppanilta
  • et ole varma, onko teillä käytössä hyödyllisimmät mittarit ja tavoitteet (vinkki: tykkäysmäärät eivät kuulu niihin)
  • haluaisit mainonnasta selkeästi enemmän tuloksia (kuten myyntiä, työhakemuksia, tunnettuutta)
  • koet tärkeäksi kohdentaa mainonnan mahdollisimman oikealle yleisölle (jottei budjettisi uppoa “kylähulluihin”, maksukyvyttömiin tai ihmisiin joita ei kiinnosta)
  • haluat varmistua, että käytät kussakin tapauksessa oikeaa somepalvelua ja mainosmuotoa (jottet tärvää budjettiasi heti alkuunsa)
  • olet kiinnostunut mittaamaan mainonnan vaikutusta (jotta saat parhaat hyödyt budjetistasi).

Koulutuksen hyödyt:

  • Opit välttämään tyypilliset virheet mainonnan kohdennuksessa (erityisesti Facebook voi olla petollinen tässä).
  • Osaat markkinoida avoimia työpaikkoja somessa juuri oikean profiilin ihmisille (tämän vuoksi LinkedIn on hyödyllinen myös B2C-yrityksille).
  • Näet käytännön esimerkkien kautta, kuinka kohdennuksia rakennetaan Facebookin, LinkedInin ja Twitterin mainosjärjestelmissä.
  • Osaat tavoittaa sivustosi kävijät uudelleen remarketing-mainonnalla.
  • Tiedät mitä kuvakokoja tarvitset mainontaa varten eri somepalveluissa ja mainosformaateissa (saat näistä kätevän erillisen muistilistan).
  • Osaat mitata mainonnan vaikutusta paitsi järjestelmien omilla seurannoilla niin myös puolueettomammalla Google Analyticsilla.
  • Ymmärrät somemainonnan roolin digimarkkinoinnin kokonaisuudessa ja osaat suunnitella strategiaa siihen liittyen.
  • Kuulet paljon käytännön esimerkkejä, millaisella somemainonnalla on saatu tuloksia aikaan eri tarkoituksissa.

Kouluttajasi

Arttu Raittila
Arttu tunnetaan yleisesti yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin osaajista.

Koulutuksen hinta


Hinta
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) 632 € + alv
Ei-jäsen 790 € + alv

IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen. IAB- jäsenalennusta ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.

Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.

ILMOITTAUDU!

Ohjelma

Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.

8.30–9.00 AAMIAINEN

9.00–9.30 MILLAINEN SOMEMAINONTA TOIMII JA MIKÄ ON SEN ROOLI “ISOSSA KUVASSA”

  • Mitä roolia somemainonta näyttelee toimivassa “markkinointikoneessa” – ja mitä muuta tarvitaan sen rinnalle.
  • Kuinka somemainonta kannattaa huomioida sisältömarkkinoinnissa ja sisällön suunnittelussa.
  • Somepalveluiden keskeiset erot ja tyypilliset käyttökohteet mainonnassa.

9.30–12.00 FACEBOOK- JA INSTAGRAM-MAINONTA

  • Oikeuksien jakaminen tietoturvallisesti Business Managerilla.
  • Mainosten hallinnan rakenne ja käyttö.
  • Mihin eri kampanjatyyppejä ja mainosmuotoja kannattaa käyttää.
  • Dynaaminen luova sisältö (testaa hetkessä satoja tekstien ja kuvien yhdistelmiä).
  • Kohdennuksen rakentaminen ja tallentaminen myöhempää käyttöä varten (huima ajansäästö).
  • Miten kohdennustavat kannattaa valita ja yhdistellä keskenään.
  • Kuinka pehmität sivustollasi käyneitä uudelleenmarkkinoinnilla.
  • Sähköpostiosoitteiden ja puhelinnumeroiden käyttö mainonnan kohdentamiseen.
  • Postauksen buustaus – kuinka teet sen oikein (vinkki: älä koske Mainosta julkaisua -nappulaan!)
  • Tulosten mittaus Facebookin sisällä ja Google Analyticsissa (ja mitkä ovat näiden erot).
  • Instagram-mainonta Facebookin mainosjärjestelmän kautta: parhaat käytännöt.
  • Hyvän mainoksen anatomia.
  • Näin vakoilet kilpailijoiden mainoksia.

N. 10.30–10.45 TAUKO JA KESKUSTELUA

12.00–13.00 LOUNASTAUKO

13.00–14.30 LINKEDIN-MAINONTA REKRYTOINNISSA JA LIIDIEN HANKINNASSA

  • LinkedIn-mainonnan oikeat käyttökohteet.
  • Mainonnan käynnistäminen ja oikeuksien hallinta.
  • Campaign Managerin rakenne ja tärkeimmät valinnat.
  • Kohdennustavat, niiden valinta ja toimivat yhdistelmät.
  • Uudelleenmarkkinointi oman sivuston kävijöille.
  • Liidimainokset.
  • Direct Sponsored Post -mainokset (täsmäviesti täsmäyleisölle).
  • Tekstimainokset ja miten ne saa käyttöön.
  • Yhteystietojen ja yrityslistojen käyttö kohdennukseen.
  • Liidien poiminta LinkedIn-seurantakoodin avulla (mitkä yritykset ovat käyneet sivuillasi?).
  • Tulosten seuranta.
  • Kilpailijan LinkedIn-mainosten vakoilu.

14.30–14.45 TAUKO JA KESKUSTELUA

14.45–15.30 TWITTER-MAINONTA

  • Mihin käyttötapauksiin Twitter-mainonta sopii?
  • Ads Managerin rakenne ja keskeiset valinnat.
  • Suomessa relevantit kohdennustavat.
  • Uudelleenmarkkinointi ja yleisöjen rakentaminen.
  • Kilpailijoiden Twitter-mainosten vakoilu.

IAB Koulutuskumppani: Hopkins

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.

IAB Finland koulutuspartnerit:

Hopkins PING Helsinki



03.04.2024

Webinaari: Tekoälykäs markkinointi

Tekoäly on jo nyt, ja tulee olemaan, keskeisessä roolissa muokkaamassa markkinoinnin strategioita ja toimintamalleja. Tässä webinaarissa kurkistamme jäsenistömme toiveesta tekoälyn maailmaan tavoitteena valottaa tekoälyn hyödyntämisen tapoja markkinoinnissa eri näkökulmista, konkreettisia oivalluksia ja vinkkejä, joita voit soveltaa omassa työssäsi.

lue lisää

17.04.2024

Play to Engage : markkinoinnin pelillistämisen voima

Pelillistäminen on keino muotoilla markkinoinnin sisällöt osallistavaan ja interaktiiviseen muotoon. Sisällyttämällä vuorovaikutteisuuden mukaan markkinointistrategiaasi luot mieleenpainuvia kampanjoita, joilla voit saavuttaa vertaansa vailla olevia tuloksia, kaikilla toimialoilla.

lue lisää

18.04.2024

Seminaari: MARKETING NEXT - Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa

Tervetuloa IAB:n kevään toiseen seminaariin, jonka teemana on mediankäytön ja markkinoinnin muutokset sekä kuluttajien tavoittaminen innovatiivisilla ratkaisuilla. Tässä tapahtumassa avataan ovet uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskitymme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.

lue lisää

19.04.2024

IAB Finlandin kevätkokous 2024

IAB Finland ry:n kevätkokous järjestetään torstaina 19.4.2024 klo 13:00 - 14:00 virtuaalisesti Teamsissa. Kevätkokous on tarkoitettu kaikille IAB Finlandin jäsenyritysten työntekijöille ja siellä käydään läpi mm. vuoden 2023 toimintakertomus, liiketoiminnan tulos sekä IAB:n roadmap vuodelle 2024.

lue lisää