
Master your GDPR - Evästemyrsky
Bo Knows Baseball and IAB knows cookies.... Nike lanseerasi peräti kolmekymmentä vuotta sitten legendarisella "Bo knows" -kampanjalla cross training -kenkämalliston. Lähes yhtä pitkän ajan evästeet ja niiden rooli digimarkkinoinnissa on kuulunut IAB:n tärkeimpien painopisteiden joukkoon. Kuten todenäköisesti kaikki tiedämme, yksi evästeaikakausi tulee päätökseen vuoden 2021 lopulla 3P evästeiden hyytyessä myös Chrome-selaimissa.
Evästeet jäävät myös vuoden 2021 jälkeen toki osaksi digiekossyteemiä ja tarve niiden käytön kommunikomiseen kuluttajien kanssa on siten validi myös tulevaisuudessa. Tästä syystä evästehyväksynnät nostettiin tämän kevään 2021 IAB Finlandin Master Your GDPR -tapahtumaan. Seminaarin runko rakentuu lisäksi erittäin ajankohtaisten ePrivacy ja Schrems -lainsäädäntöhankkeiden sekä tekoälypohjaisen päätöksenteon juridisen ulottuvuuden kautta kevään hoteimmaksi tietosuojakattaukseksi.
Lämpimästi tervetuloa mukaan! Kuten arvata saattaa, tapahtuma järjestetään webinaarina.
Webinaari-infoa:
- Webinaari on maksuton kaikille
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
Ohjelma
09.00 Tervetuloa - Pasi Raassina / IAB Finland
09.10 Mitä kuuluu Marjaleena, ePrivacy ja Schrems? - Mari Rusi / Eversheds Sutherland
09.30 Evästemyrsky - paneelikeskustelu evästeiden ja evästeiden hyväksymisen tulevaisuudesta. Paneelissa mukana Telian Milla Keller, Iconicsin Anna Paimela sekö Graviton Jake Laisi. Moderaattorina häärää IAB Finlandin Pasi Raassina.
10.10 Tietosuojasta vastuulliseen tekoälyyn - Meeri Haataja / Saidot
10.45 Tilaisuus päättyy
15.02.2023
Webinaari: Master your GDPR - Evästemyrsky 2.0
Tässä vuoden ensimmäisessä IAB-webinaarissa kuullaan katsaus ajankohtaisiin lainsäädäntöhankkeisiin ja keskustellaan Google Analyticsin käytön turvallisuudesta. IAB-tapahtumissa ei luonnollisesti unohdeta myöskään evästeitä, vaan kuulemme IAB Europen toimesta viimeiset käänteet TCF-standardin vuonna 2022 saaman langettavan päätöksen tiimoilta. Lisäksi Traficom antaa katsauksen viimeaikaisiin evästepäätöksiin ja CMP-toimija Gravito johdattaa keskustelua identiteetin hallinnan sekä digitaalisen asiakaskokemuksen äärelle.
lue lisää05.04.2023
Seminaari: Tulevaisuuden kohderyhmät
Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?
lue lisää19.04.2023
Webinaari: Some, vaikuttajat & sisältötrendit
Webinaarissa julkaistaan kolmannen kerran vaikuttajamarkkinoinnin määrä. Webinaarin sisällöt käsittelee sosiaalisen median markkinointia, vaikuttajamarkkinointia sekä sisältötrendejä.
lue lisää31.05.2023
Seminaari: Post 3p
Digimarkkinoinnin ekosysteemi on murroksessa kolmannen osapuolen evästeiden poistumisen sekä kiristyvän evästeluvituksen myötä. Ensimmäisen osapuolen datasta tulee arvokkaampaa ja markkinoinnin toimintamallit pitää miettiä uudestaan. Tilannekatsaus missä mennään nyt, mitkä ovat tulevaisuudessa mahdollisuudet ja missä vaiheessa mainostajat ovat tällä matkalla.
lue lisää