Icon
Markkinoinnin automaatio myyjien tukena Tapahtumat

Markkinoinnin automaatio myyjien tukena

17.11.2022, 8.30-15.30, Radisson Blu Royal Runeberginkatu 2, Helsinki (Kampin metroaseman vieressä)

Markkinoinnin automaatio myyjien tukena

Aika: 1 pvä | To 17.11.2022 klo 8.30-15.30
Radisson Blu Royal, Helsinki

Lähde nyt koko päivän koulutukseen nostamaan markkinoinnin automaation osaamistasi. Sinun ei tarvitse osata valmiiksi mitään aiheen parista.

Tässä koulutuksessa keskitymme liidipohjaiseen tekemiseen. Koulutus sopii sinulle, jos myyntinne perustuu henkilökohtaiseen tarjous- ja neuvotteluprosessiin ja haluat tukea sitä liidihankinnan, asiakasmarkkinoinnin ja automaation keinoin.

Koulutus on teknologiariippumaton. Tavoitteenamme on saada sinut oivaltamaan, miten markkinoinnin automaatio auttaa hankkimaan liidejä ja lisää myyntiä.

ILMOITTAUDU!

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Tämä koulutus on sinua varten, jos:

  • olet markkinoinnin tai myynnin ammattilainen ja haluat syventää markkinoinnin automaation osaamistasi
  • et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
  • haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä.

Koulutuksen hyödyt:

  • Ymmärrät, mitä markkinoinnin automaatiolla voi saada aikaan.
  • Tiedät, miten saat tehokkaan lähdön markkinoinnin automaation hyödyntämiseen.
  • Vältät yleisimmät sudenkuopat markkinoinnin automaatiossa.
  • Opit keräämään liidejä ja saattelemaan heitä kohti asiakkuutta.
  • Osaat vertailla markkinoinnin automaation järjestelmiä kriittisesti, jolloin vältät kalliit virheostokset.

Kouluttajasi

Susanna Junnila

Susanna on markkinoinnin automaation ja oman median optimoinnin moniosaaja.

Koulutuksen hinta


Hinta
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) 632 € + alv
Ei-jäsen 790 € + alv

IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen. IAB- jäsenalennusta ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.

Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.

ILMOITTAUDU!

Ohjelma

Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.

8.30–9.00 AAMIAINEN

  • Pidämme taukoja noin kerran tunnissa koko päivän ajan.

9.00–9.45 MITÄ MARKKINOINNIN AUTOMAATIO ON – JA MITÄ SE EI OLE?

  • Miksi markkinoinnin automaatio on tärkeämpää kuin koskaan
  • Liidien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
  • Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatbotit, sivustolla näkyvät tarjoukset ja henkilökohtainen yhteydenotto osana automaatioita
  • Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet

9.45–10.30 MARKKINOINNIN AUTOMAATIO OSANA LIIKETOIMINTAASI

  • Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat joten valitse huolellisesti
  • Markkinoinnin ja myynnin yhteispeli
  • Tärkeimmät strategiat: inbound, asiakkuusmarkkinointi, ABM
  • Konkreettiset taktiikat joilla pääset ketterästi alkuun

10.30–11.30 MARKKINOINNIN AUTOMAATION TEHOKAS JOHTAMINEN

  • Asiakaspersoonat ja -polut asiakkaan näkökulman ymmärtämisessä
  • Sisältöstrategian ja sisällöntuotannon rooli
  • Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa

11.30–12.30 LOUNASTAUKO

12.30–13.30 ASIAKASDATAN KERÄÄMINEN JA HYÖDYNTÄMINEN

  • Liidien tunnistaminen ja rekisterin kerääminen
  • Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
  • Liidien nurturointi, pisteyttäminen ja luovuttaminen myynnille
  • Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa

13.30–14.15 KÄYTÄNNÖN ESIMERKKEJÄ: 9 USEIN KÄYTETTYÄ AUTOMAATIOTA

  • Uutiskirjetilaajan tervetulokampanja
  • Sisältölataus ja sen jälkeinen hoito
  • Sivuillesi palaavan liidin hoitaminen
  • Tapahtumailmoittautuminen
  • Uuden asiakkaan perehdytys
  • Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
  • Passivoituneiden pelastuskampanja
  • Automatisoitu palautekysely
  • Myynnin muistutukset ja hälytykset (esim. uusi kiinnostava liidi, tarjouksen close date lähestyy, sopimus umpeutumassa, asiakas aktivoituu)

14.15–14.30 NÄIN VERTAILET MARKKINOINNIN AUTOMAATIOJÄRJESTELMIÄ

  • Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
  • Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää

14.30–14.45 OSAAMINEN JA YHTEISTYÖ KUMPPANIEN KANSSA

  • Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
  • Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa

14.45–15.15 YLEISIMMÄT ONGELMAT JA SUDENKUOPAT

  • Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
  • Miten vältät sudenkuopat

15.15–15.30 YHTEENVETO, KYSYMYKSIÄ & VASTAUKSIA

IAB Koulutuskumppani: Hopkins

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.

IAB Finland koulutuspartnerit:

Hopkins PING Helsinki



13.10.2022

IAB SEMINAARI: DIGI(stä)BISNESTÄ

Fokuksessa yritysten liiketoiminnan nopea digitalisoituminen post-pandemia maailmassa ja transformaatioon kiinteästi liittyvät teemat kuten markkinoinnin ROI, verkkokauppa sekä verkkokaupan avainmittaristo, digitaaliset asiakaspolut sekä markkinoinnin pelillistäminen

lue lisää