
Mainonnan laatu -seminaari
Tapahtuma-aineisto:
Tapahtuma-aineisto on avoin ainoastaan sisäänkirjautuneille.
- IAB Finland Birgitta Takala - Johdanto mainonnan laadun teemoihin (pdf)
- Christoffer Fernandez R3AL Helsinki ja Jaakko Kuivalainen Sanoma Media Finland - Bulkkia vai räätälöityä? (pdf), Laadukkaan yleisödatan rooli mainonnan kohdentamisessa (case)
- Tori.fi Heidi Heikura ja Dentsu Aegis Network Timo Petänen - Mediaostamisen laadun varmistaminen (pdf)
- Alma Johanna Vartiainen ja Dagmar Miikka Rahikainen - Kohti korkeaa viewabilityä (pdf), Näin varmistamme, että mainonta oikeasti näkyy
- comScore Joris Goossins - Illuminate your advertising (pdf), From viewability and beyond
Mainonnan laatuun vaikuttavat tekijät puhuttavat mainostajia, medioita ja koko mainonnan ekosysteemiä. Datan, kohdentamisen ja median laatu, brand safety, ad fraud, viewability ja ad blocking pyörivät keskusteluissa, mutta miten ne vaikuttavat mainonnan laatuun?
Laadukas digimainonta on sisällöltään relevanttia, latautuu nopeasti ja näkyy oikeassa paikassa sopivalle kohderyhmälle. Se ei häiritse mediakokemusta, vaan parhaimmillaan antaa sille lisäarvoa. Laadukas mainonta herättää tunteita ja tuo mainostajalle tuloksia. Jos mainonnan laatuun ei kiinnitetä huomiota, johtaa se pahimmillaan mainontaa estävien määrän kasvuun ja kohderyhmien vaikeampaan tavoittavuuteen. Kiinnittämällä huomiota mainonnan laatuun voimme yhdessä vaikuttaa mainonnan parempaan toimivuuteen.
Media voi tehdä paljon mainonnan laadun edistämiseksi vaikuttamalla mainonnan määrään ja sijoitteluun, mutta yksin se ei kaikkia haasteita voi ratkaista. Mainostaja voi yhdessä mediatoimiston kanssa edesauttaa mainonnan laatua strategisilla valinnoilla ja suosimalla laadukkaita datakohdennuksia sekä tavoitta oikean kohderyhmän sille räätälöidyllä viestillä. Hyvä mainos- tai digitoimisto voi auttaa mainoksen sisältöön ja latausnopeuteen liittyvissä asioissa. Kokonaisuuden hyvä suunnittelu ja vastuullinen tekeminen vaikuttavat pitkällä tähtäimellä positiivisesti mainonnan tuloksiin ja kannattavuuteen.
Tervetuloa IAB Finlandin Mainonnan laatu -seminaariin
torstaina 16.11.2017 klo 8.30-11.30
Kinopalatsi, Kaisaniemenkatu 2, Helsinki
Tilaisuus on yhteistyökumppaneidemme tarjoama eli sinulle osallistujana maksuton.
Ohjelma
8.30 |
Ilmoittautuminen ja aamukahvit |
9.00 |
Johdatus mainonnan laadun teemoihin |
9.30 |
Bulkkia vai räätälöityä? Laadukkaan yleisödatan rooli mainonnan kohdentamisessa. |
9.50 |
Mediaostamisen laadun varmistaminen |
10.10 |
Tauko |
10.30 |
Kohti korkeaa viewabilityä - näin varmistamme, että mainonta oikeasti näkyy |
10.50 |
Illuminate your advertising – from viewability and beyond |
11.20 |
Yhteenveto |
11.30 |
Tilaisuus päättyy Pidätämme oikeuden ohjelmanmuutoksiin. |
Mikäli olet ilmoittautunut etkä pääsekään osallistumaan, vapautathan paikan ilmoittamalla peruutuksesta meille sähköpostilla toimisto(at)iab.fi.
31.05.2023
Seminaari: Keksit. Keksit? Keksit!
IAB:n tapahtumien kestosuosikki Keksit. Keksit? Keksit! löytyy jäsenten pyynnöstä myös tämän vuoden tapahtumakalenterista. Kavereiden kesken lempinimen "keksisemma" saanutta tapahtumaa on järjestetty jo usean vuoden ajan ja tänä vuonna pääyhteistyökumppanina toimii Adform.
lue lisää14.06.2023
Webinaari: DOOH - Digitaalista älykkyyttä ulkomainontaan
Mitä ulkomainonnan digitalisoituminen tarkoittaa kampanjoille ja ostamiselle? Ainakin näitä asioita ja IAB:n sekä Ulkomainosliiton webinaarissa 14.6 kuulet paljon lisää
lue lisää