Icon
IAB:n Markkinointianalytiikan peruskurssi Tapahtumat

IAB:n Markkinointianalytiikan peruskurssi

28.01.2020, IAB Finland, Bulevardi 21 Helsinki

Tämä kokopäiväinen Markkinointianalytiikan peruskurssi soveltuu kaikille markkinointiviestinnän alalla työskenteleville, jotka haluavat oppia analysoimaan esim. Google Analyticsin, Google Search Consolen ja mainonanhallintajärjestelmien myynti- ja markkinointidataa sekä ymmärtämään ostopolkuja ja eri kanavien vaikutuksia myyntiin.

Kurssilla opit seuraavat markkinointianalytiikan perusteet:

  • Tavoitteellinen mittaaminen, datan avulla tiedolla johtaminen
  • Avainmittareiden eli KPI (Key Performance Indicator) laadinta toimialoittain
  • Mainonnan tehokkuuden mittaaminen
  • Konversioiden laskenta, ostopolut, eri kanavien rooli ostopolulla
  • Yleisimmät markkinointianalytiikan välineet, Google Analytics, mainonnanhallintajärjestelmät, Google Search Console, tunnetuimmat SEO-ohjelmistot

Seuraava peruskurssi pidetään Helsingissä 28.1.2020 kello 8:30 - 15:00!

18.04.2024

Seminaari: MARKETING NEXT - Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa

Tervetuloa IAB:n kevään toiseen seminaariin, jonka teemana on mediankäytön ja markkinoinnin muutokset sekä kuluttajien tavoittaminen innovatiivisilla ratkaisuilla. Tässä tapahtumassa avataan ovet uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskitymme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.

lue lisää

19.04.2024

IAB Finlandin kevätkokous 2024

IAB Finland ry:n kevätkokous järjestetään torstaina 19.4.2024 klo 13:00 - 14:00 virtuaalisesti Teamsissa. Kevätkokous on tarkoitettu kaikille IAB Finlandin jäsenyritysten työntekijöille ja siellä käydään läpi mm. vuoden 2023 toimintakertomus, liiketoiminnan tulos sekä IAB:n roadmap vuodelle 2024.

lue lisää