IAB:n Markkinointianalytiikan peruskurssi
Tämä kokopäiväinen Markkinointianalytiikan peruskurssi soveltuu kaikille markkinointiviestinnän alalla työskenteleville, jotka haluavat oppia analysoimaan esim. Google Analyticsin, Google Search Consolen ja mainonanhallintajärjestelmien myynti- ja markkinointidataa sekä ymmärtämään ostopolkuja ja eri kanavien vaikutuksia myyntiin.
Kurssilla opit seuraavat markkinointianalytiikan perusteet:
- Tavoitteellinen mittaaminen, datan avulla tiedolla johtaminen
- Avainmittareiden eli KPI (Key Performance Indicator) laadinta toimialoittain
- Mainonnan tehokkuuden mittaaminen
- Konversioiden laskenta, ostopolut, eri kanavien rooli ostopolulla
- Yleisimmät markkinointianalytiikan välineet, Google Analytics, mainonnanhallintajärjestelmät, Google Search Console, tunnetuimmat SEO-ohjelmistot
Seuraava peruskurssi pidetään Helsingissä 28.1.2020 kello 8:30 - 15:00!
02.10.2024
IAB Industry Insider: Luovuus - avain tuloksiin ulkomainonnassa
Luovuus on ulkomainonnan menestyksen ytimessä – ja oikein käytettynä se voi olla avain tehokkuuteen ja vaikuttavuuteen. Miten voit suunnitella kampanjasi niin, että ulkomainosmedian erityispiirteet huomioidaan ja luovuus nostetaan keskiöön?
lue lisää09.10.2024
Webinaari: Attention! Huomio ratkaisee
Attention eli huomio on tällä hetkellä yksi markkinan kuumimmista aiheista. Miten huomio mitataan? Mitä vaihtoehtoja markkinoilla on tarjolla? Ja miksi huomion mittaaminen on yhä tärkeämpää?
lue lisää24.10.2024
Seminaari: Tulos tai ulos!
Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?
lue lisää06.11.2024
Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024
Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.
lue lisää