
IAB:n Markkinointianalytiikan peruskurssi
Tämä kokopäiväinen Markkinointianalytiikan peruskurssi soveltuu kaikille markkinointiviestinnän alalla työskenteleville, jotka haluavat oppia analysoimaan esim. Google Analyticsin, Google Search Consolen ja mainonanhallintajärjestelmien myynti- ja markkinointidataa sekä ymmärtämään ostopolkuja ja eri kanavien vaikutuksia myyntiin.
Kurssilla opit seuraavat markkinointianalytiikan perusteet:
- Tavoitteellinen mittaaminen, datan avulla tiedolla johtaminen
- Avainmittareiden eli KPI (Key Performance Indicator) laadinta toimialoittain
- Mainonnan tehokkuuden mittaaminen
- Konversioiden laskenta, ostopolut, eri kanavien rooli ostopolulla
- Yleisimmät markkinointianalytiikan välineet, Google Analytics, mainonnanhallintajärjestelmät, Google Search Console, tunnetuimmat SEO-ohjelmistot
Seuraava peruskurssi pidetään Helsingissä 28.1.2020 kello 8:30 - 15:00!
14.06.2023
Webinaari: DOOH - Digitaalista älykkyyttä ulkomainontaan
Mitä ulkomainonnan digitalisoituminen tarkoittaa kampanjoille ja ostamiselle? Ainakin näitä asioita ja IAB:n sekä Ulkomainosliiton webinaarissa 14.6 kuulet paljon lisää
lue lisää