Icon
IAB:n Markkinointianalytiikan peruskurssi Tapahtumat

IAB:n Markkinointianalytiikan peruskurssi

28.01.2020, IAB Finland, Bulevardi 21 Helsinki

Tämä kokopäiväinen Markkinointianalytiikan peruskurssi soveltuu kaikille markkinointiviestinnän alalla työskenteleville, jotka haluavat oppia analysoimaan esim. Google Analyticsin, Google Search Consolen ja mainonanhallintajärjestelmien myynti- ja markkinointidataa sekä ymmärtämään ostopolkuja ja eri kanavien vaikutuksia myyntiin.

Kurssilla opit seuraavat markkinointianalytiikan perusteet:

  • Tavoitteellinen mittaaminen, datan avulla tiedolla johtaminen
  • Avainmittareiden eli KPI (Key Performance Indicator) laadinta toimialoittain
  • Mainonnan tehokkuuden mittaaminen
  • Konversioiden laskenta, ostopolut, eri kanavien rooli ostopolulla
  • Yleisimmät markkinointianalytiikan välineet, Google Analytics, mainonnanhallintajärjestelmät, Google Search Console, tunnetuimmat SEO-ohjelmistot

Seuraava peruskurssi pidetään Helsingissä 28.1.2020 kello 8:30 - 15:00!

15.06.2022

IAB webinaari: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB:n ja Ulkomainosliiton DOOH-webinaari

Digitaalinen ulkomainonta on määritelmän mukaan “digitaalisilla näytöillä näkyvää kodin ulkopuolista mainontaa”. Mediavälineenä ulkomainonta mahdollistaa kuluttajan kohtaamisen eri ajanhetkillä, kuten liikennevälineissä, kauppakeskuksissa, valtateiden varsilla, huoltoasemilla, venesatamissa, golf- ja laskettelukeskuksissa ja vaikkapa lentokentillä.

lue lisää