
Google Analytics 4 -peruskurssi
Lähde nyt kokopäiväiseen koulutukseen nostamaan analytiikkaosaamistasi. Google Analytics on sivuston markkinoijan, kehittäjän ja myyjän korvaamaton työkalu, ja tässä koulutuksessa opit kuinka saat siitä kaikki irti.
Tämä koulutus on sinua varten, jos olet markkinoinnin, viestinnän tai myynnin ammattilainen, ja:
- haluat tietää mitkä kanavat toimivat parhaiten
- et ole varma miksi sivusto ei toimi toivotusti vaikka sillä on kävijöitä
- olet aina halunnut osata analytiikan seurantaa, mutta et vielä ole tullut opetelleeksi miten.
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse analytiikkaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
Ohjelma
8.30–9.00 AAMIAINEN
9.00–9.30 WEB-ANALYTIIKKA JA SEN TAVOITTEET
- Mitä kannattaa oikeasti seurata ja mikä on ajanhukkaa?
- Miten muunnat kävijäseurannan antamat tiedot aktiivisesti myynniksi?
- Vanha Google Analytics vs. Google Analytics 4: mikä muuttui?
- Mitkä muut työkalut täydentävät Analyticsia?
9.30–10.00 GOOGLE ANALYTICS 4:N PERUSTEET
- Analytiikan peruskäsitteet ja yleisimmät väärinkäsitykset
- Miten Google Analytics 4 asennetaan oikein ja miten vältetään tyypilliset asennusvirheet?
- Miten käyttöoikeuksia hallitaan turvallisesti?
10.00–10.15 TAUKO
10.15–11.00 TAVOITTEET JA NIIDEN MÄÄRITTELY
- Mitä tavoitteet ovat ja miten ne määritellään analytiikassa?
- Minkälaisia asioita kannattaa seurata tavoitteena?
- Miten tavoitteen toteutumista voi seurata?
11.00–11.30 LIIKENTEEN HANKINTA: MARKKINOINTI, MAINONTA, SOMEKANAVAT
- Mainonnan ja kampanjoiden seuraaminen: URL Builderin käyttö
- Facebook-mainonnan seuraaminen auto-tagging-ominaisuudella
- Kampanjoiden tuoton seuraaminen – tuottaako mainonta vai ei, onko hakusanamainonta laadukasta vai ei
11.30–12.30 LOUNAS
12.30–13.00 YLEISÖ – MITÄ KAIKKEA SAAMME SELVILLE SIVUSTON VIERAILIJOISTA?
- Tekniikka: laitteet, puhelimet, tabletit, näytöt
- Demografiset tiedot: kävijöiden ikä, sukupuoli ja kiinnostuksen kohteet
- Yleisöanalyysin tekeminen
13.00–14.15 KÄYTTÄYTYMINEN
- Sisällöt: mitä sisältöjä asiakkaat lukevat?
- Asiakaspolkujen tutkiminen
- Mitä asioita voidaan seurata tapahtumina?
14.15–14.30 TAUKO JA KESKUSTELUA
14.30–15.00 OMIEN ANALYYSIEN JA RAPORTTIEN RAKENTAMINEN
- Millä tavoilla voit rakentaa analyysejä?
- Rakennetaan yksinkertainen raportti, tallennetaan ja ladataan se (hei hei, työläs raporttien kokoaminen käsin!)
15.00–15.15 GDPR, SAFARI JA GOOGLE ANALYTICS
- EU:n uusi tietosuoja-asetus astui voimaan 25.5.2018 ja vaikuttaa merkittävästi web-analytiikkaan.
- Google Signals: mitä pitää huomioida, kun samoja käyttäjiä halutaan tunnistaa eri laitteilla ja tehdään uudelleenmarkkinointia?
- Tietojen poistopyynnöt ja datan tallennusaika
- Safari-selaimen ja iOS:n uudet versiot rajoittavat Google Analytics -seurantaevästeen eliaikaa 7 tai 1 vuorokauteen, tapauksesta riippuen. Varmista, että pystyt tavoittamaan asiakkaasi rajoitteista huolimatta.
15.15–15.30 YHTEENVETO, KYSYMYKSIÄ & VASTAUKSIA
Kouluttajasi on Tommi Pohjola.
Koulutuksen hinta:
Hinta: | |
Ei jäsen | 790€/hlö (+ alv 24 %) |
IAB jäsen | 632€/hlö (+ alv 24%) |
IAB jäsenalennuksen saat käyttämällä koodia: IABJÄSEN
Maksutavat: Koulutus laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen
Peruutusehdot: Koulutuksen hinta palautetaan täysimääräisenä mikäli osallistuminen perutaan 14vrk ennen koulutuksen alkua. Sen jälkeen tulleista peruutuksista veloitetaan 50% koulutuksen hinnasta. Osallistujan voi vaihtaa saman organisaation sisällä koulutuspäivään asti.
05.04.2023
Marketing Next: Kohdentamisen aika ei ole ohi
Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?
lue lisää19.04.2023
Webinaari: Some, vaikuttajat & sisältötrendit
Webinaarissa julkaistaan kolmannen kerran vaikuttajamarkkinoinnin määrä. Webinaarin sisällöt käsittelee sosiaalisen median markkinointia, vaikuttajamarkkinointia sekä sisältötrendejä.
lue lisää31.05.2023
Seminaari: Post 3p
Digimarkkinoinnin ekosysteemi on murroksessa kolmannen osapuolen evästeiden poistumisen sekä kiristyvän evästeluvituksen myötä. Ensimmäisen osapuolen datasta tulee arvokkaampaa ja markkinoinnin toimintamallit pitää miettiä uudestaan. Tilannekatsaus missä mennään nyt, mitkä ovat tulevaisuudessa mahdollisuudet ja missä vaiheessa mainostajat ovat tällä matkalla.
lue lisää14.06.2023
Webinaari: DOOH
Suomi kulkee digiulkomainonnan määrässä ihan Euroopan kärjessä. Webinaarissa julkistetaan myös toista kertaa digiulkomainonnan määrä Suomessa
lue lisää