
Google Ads -koulutus
Google Ads -koulutus
Aika: 1 pvä | To 9.6.2022 klo 9-15.30
Verkkokoulutus
Peruskoulutus digimarkkinoinnin tärkeimmästä yksittäisestä mainosjärjestelmästä.
Hakusanamainonnalla saat sivuillesi ostovalmiita kävijöitä. Display- ja YouTube-mainonta auttavat tavoittamaan myös laajempia yleisöjä ja pehmittämään sivuillasi käyneitä.
Lähde nyt kokopäivän koulutukseen nostamaan ymmärrystäsi digimarkkinoinnin tärkeimmästä yksittäisestä mainosjärjestelmästä. Koulutuksessa opit esimerkkien kautta miten saat Google Adsin pelaamaan pussiisi koko ostopolun matkalla, tietoisuuden herättämisestä aina ostovaiheeseen asti.
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Tämä verkkokoulutus on sinua varten, jos työskentelet markkinoinnin parissa tai haluat ymmärtää siitä enemmän ja:
- haluat tuntea Google Adsin uusimmatkin mahdollisuudet ja miten niillä tehdään myyntiä – ettet toistaisi vanhoja keinoja kilpailijoiden kiitäessä ohi
- et halua hassata budjettiasi epäolennaisiin paikkoihin – Google tekee tätä suoraan purkista, jollet ole tarkkana oikeissa paikoissa
- pidät tärkeänä, että mainonta on mitattavaa ja sitä optimoidaan tulosten perusteella – liian usein Google Ads pyörii tehottomalla autopilotilla.
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse mainontaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!
Koulutuksen hyödyt:
- Tunnistat mainonnan pahimmat vaaranpaikat, jolloin et käytä rahoja vahingossa väärään yleisöön.
- Osaat arvioida nykyisen mainonnan laatua ja tiedät, miltä laadukkaan mainonnan pitää suurin piirtein näyttää.
- Tunnet Google Adsin uudetkin tuottoisat mahdollisuudet, kuten YouTube-mainonnan uudet ominaisuudet myynnin/liidien optimointiin ja tarinankerrontaan.
- Osaat analysoida ja arvioida mainonnan tuloksia – etkä esimerkiksi haksahda ns. viimeisen klikkauksen virhepäätelmään, mikä on todella yleistä!
Kouluttajasi
Heidi Pelkonen, Senior Consultant
Kouluttajasi Heidi Pelkonen on tehnyt Google Ads -mainontaa useille tunnetuille suomalaisille yrityksille.
Koulutuksen hinta
Hinta |
|
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) | 472 € + alv |
Ei-jäsen | 590 € + alv |
IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen.
Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.
Ohjelma
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
Pienempiä taukoja pidetään noin tunnin välein.
8.40–9.00 Aamukahvit virtuaalitilassa
Kouluttaja liittyy linjoille 8.40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.
09.00–10.30 Google Adsin toimintalogiikka ja periaatteet
Google Ads -mainonnan hyödyt
Kampanjatyypit ja niiden mahdollisuudet
Mainostilin rakenne ja järkevä kampanjahierarkia
REAN–malli ja asiakkaan ostospolut
Relevanttius eli osuvuus
Testaaminen ja jatkuva optimointi
Automaatio ja koneoppiminen
10.30–10.40 Tauko
10:40–12:00 Hakusanamainonnan periaatteet
Mitä Googlen hakutulossivulla tapahtuu?
Mainos- ja hakutulosesimerkkejä
Tila haltuun hakutulossivulla
Brändimainonnan teho
Mainonnan dedikoidut laskeutumissivut ja ”Ads-putki”
12.00–12.45 Lounastauko
12.45–13.30 HAKUSANAMAINONTA (jatkuu)
Kampanjan perustaminen ja suunnittelu
Google Adsin peruskäsitteet ja -mittarit
Google Adsin käyttöliittymä
Oikeiden avainsanojen löytäminen ja valinta
Budjetin suunnittelu ja bidaustrategiat
Mainokset, mainoslaajennukset ja tehokas copywriting
Hakusanamainonnan uudet toiminnallisuudet
13.30–14.30 Tehokas display- ja videomainonta
Google Display Network ja mitä se pitää sisällään
Bannerit vs. responsiiviset mainokset
Display-mainonnan käyttökohteet eri vaiheissa ostopolkua
Uudelleenmarkkinointi – näin pehmität sivustosi kävijät kohti asiakkuutta
Custom audience – halpojen klikkien takaovi monella alalla
Eri tavat tehdä videomainontaa
Video- ja Discovery-mainontaan sopivat kohdennustavat, kuten life events
14.30–14.40 Tauko
14.40–15.30 Tulosten mittaus ja liikenteen laadun arviointi
Google Analytics ja tulosten seuranta
Kävijöiden laadun validointi, näin tiedät tavoitatko oikeata yleisöä
Muutoshistoria, eli kuka teki mitä – vai tekikö kukaan mitään?
Extrat
TOP-10 Google Adsin sudenkuopat
Mitä sinun tulisi vaatia digitoimistolta tai tiimiltäsi
Kysymyksiä ja vastauksia
Lähteitä itseopiskeluun
IAB Koulutuskumppani: Hopkins
Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukoneoptimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.
IAB Finland koulutuspartnerit:
![]() |
![]() |
![]() |
15.06.2022
IAB webinaari: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus - IAB:n ja Ulkomainosliiton DOOH-webinaari
Digitaalinen ulkomainonta on määritelmän mukaan “digitaalisilla näytöillä näkyvää kodin ulkopuolista mainontaa”. Mediavälineenä ulkomainonta mahdollistaa kuluttajan kohtaamisen eri ajanhetkillä, kuten liikennevälineissä, kauppakeskuksissa, valtateiden varsilla, huoltoasemilla, venesatamissa, golf- ja laskettelukeskuksissa ja vaikkapa lentokentillä.
lue lisää