Icon
Google Ads -koulutus Tapahtumat

Google Ads -koulutus

11.05.2023, 8.30-15.30

Lähde nyt kokopäivän koulutukseen nostamaan ymmärrystäsi digimarkkinoinnin tärkeimmästä yksittäisestä mainosjärjestelmästä. Koulutuksessa opit esimerkkien kautta miten saat Google Adsin pelaamaan pussiisi koko ostopolun matkalla, tietoisuuden herättämisestä aina ostovaiheeseen asti.

Tämä koulutus on sinua varten, jos työskentelet markkinoinnin parissa tai haluat ymmärtää siitä enemmän ja:

  • haluat tuntea Google Adsin uusimmatkin mahdollisuudet ja miten niillä tehdään myyntiä – ettet toistaisi vanhoja keinoja kilpailijoiden kiitäessä ohi
  • et halua hassata budjettiasi epäolennaisiin paikkoihin – Google tekee tätä suoraan purkista, jollet ole tarkkana oikeissa paikoissa
  • pidät tärkeänä, että mainonta on mitattavaa ja sitä optimoidaan tulosten perusteella – liian usein Google Ads pyörii tehottomalla autopilotilla.

Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse mainontaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!

Miten hyödyt koulutuksesta:

  • Tunnistat mainonnan pahimmat vaaranpaikat, jolloin et käytä rahojasi väärään yleisöön.
  • Osaat arvioida nykyisen mainonnan laatua ja tiedät, miltä laadukkaan mainonnan pitää suurinpiirtein näyttää.
  • Tunnet Google Adsin uudet tuottoisat mahdollisuudet, kuten Youtube-mainonnan uudet ominaisuudet myynnin/liidien optimointiin ja tarinankerrontaan.
  • Osaat analysoida ja arvioida mainonnnan tuloksia - etkä esimerkiksi haksahda viimeisen klikkauksen virhepäätelmään mikä on todella yleistä.

Kouluttajasi Julius Jansson on tehnyt Google Ads -mainontaa useille tunnetuille suomalaisille yrityksille.

Ohjelma

Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.

8.30–9.00 AAMIAINEN
09.00–10.30 GOOGLE ADSIN TOIMINTALOGIIKKA JA PERIAATTEET

  • Google Ads -mainonnan hyödyt
  • Kampanjatyypit ja niiden mahdollisuudet
  • Mainostilin rakenne ja järkevä kampanjahierarkia
  • REAN–malli ja asiakkaan ostospolut
  • Relevanttius eli osuvuus
  • Testaaminen ja jatkuva optimointi
  • Automaatio ja koneoppiminen

10.30–10.40 TAUKO
10:40–12:00 HAKUSANAMAINONNAN PERIAATTEET

  • Mitä Googlen hakutulossivulla tapahtuu?
  • Mainos- ja hakutulosesimerkkejä
  • Tila haltuun hakutulossivulla
  • Brändimainonnan teho
  • Mainonnan dedikoidut laskeutumissivut ja ”Ads-putki”

12.00–12.45 LOUNASTAUKO
12.45–13.30 HAKUSANAMAINONTA (JATKUU)

  • Kampanjan perustaminen ja suunnittelu
  • Google Adsin peruskäsitteet ja -mittarit
  • Google Adsin käyttöliittymä
  • Oikeiden avainsanojen löytäminen ja valinta
  • Budjetin suunnittelu ja bidaustrategiat
  • Mainokset, mainoslaajennukset ja tehokas copywriting
  • Hakusanamainonnan uudet toiminnallisuudet

13.30–14.30 TEHOKAS DISPLAY- JA VIDEOMAINONTA

  • Google Display Network ja mitä se pitää sisällään
  • Bannerit vs. responsiiviset mainokset
  • Display-mainonnan käyttökohteet eri vaiheissa ostopolkua
  • Uudelleenmarkkinointi – näin pehmität sivustosi kävijät kohti asiakkuutta
  • Custom audience – halpojen klikkien takaovi monella alalla
  • Eri tavat tehdä videomainontaa
  • Video- ja Discovery-mainontaan sopivat kohdennustavat, kuten life events

14.30–14.40 TAUKO
14.40–15.30 TULOSTEN MITTAUS JA LIIKENTEEN LAADUN ARVIOINTI

  • Google Analytics ja tulosten seuranta
  • Kävijöiden laadun validointi, näin tiedät tavoitatko oikeata yleisöä
  • Muutoshistoria, eli kuka teki mitä – vai tekikö kukaan mitään?

EXTRAT

  • TOP-10 Google Adsin sudenkuopat
  • Mitä sinun tulisi vaatia digitoimistolta tai tiimiltäsi
  • Kysymyksiä ja vastauksia
  • Lähteitä itseopiskeluun

Koulutuksen hinta:

Hinta:
Ei jäsen 690€/hlö (+ alv 24 %)
IAB jäsen 552€/hlö (+ alv 24%)

IAB jäsenalennuksen saat käyttämällä koodia: IABJÄSEN

Maksutavat: Koulutus laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen

Peruutusehdot: Koulutuksen hinta palautetaan täysimääräisenä mikäli osallistuminen perutaan 14vrk ennen koulutuksen alkua. Sen jälkeen tulleista peruutuksista veloitetaan 50% koulutuksen hinnasta. Osallistujan voi vaihtaa saman organisaation sisällä koulutuspäivään asti.

Ilmoittaudu

30.05.2024

Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari

Tule mukaan IAB Finlandin ja Adnamin asiantuntijoiden isännöimään koulutukseen, jossa käsitellään attentionin (huomionmittauksen) nykytilaa sekä attentionin viemistä strategiasta käytännön tasolle.

lue lisää