
Google Ads -koulutus
Lähde nyt kokopäivän koulutukseen nostamaan ymmärrystäsi digimarkkinoinnin tärkeimmästä yksittäisestä mainosjärjestelmästä. Koulutuksessa opit esimerkkien kautta miten saat Google Adsin pelaamaan pussiisi koko ostopolun matkalla, tietoisuuden herättämisestä aina ostovaiheeseen asti.
Tämä koulutus on sinua varten, jos työskentelet markkinoinnin parissa tai haluat ymmärtää siitä enemmän ja:
- haluat tuntea Google Adsin uusimmatkin mahdollisuudet ja miten niillä tehdään myyntiä – ettet toistaisi vanhoja keinoja kilpailijoiden kiitäessä ohi
- et halua hassata budjettiasi epäolennaisiin paikkoihin – Google tekee tätä suoraan purkista, jollet ole tarkkana oikeissa paikoissa
- pidät tärkeänä, että mainonta on mitattavaa ja sitä optimoidaan tulosten perusteella – liian usein Google Ads pyörii tehottomalla autopilotilla.
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse mainontaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!
Miten hyödyt koulutuksesta:
- Tunnistat mainonnan pahimmat vaaranpaikat, jolloin et käytä rahojasi väärään yleisöön.
- Osaat arvioida nykyisen mainonnan laatua ja tiedät, miltä laadukkaan mainonnan pitää suurinpiirtein näyttää.
- Tunnet Google Adsin uudet tuottoisat mahdollisuudet, kuten Youtube-mainonnan uudet ominaisuudet myynnin/liidien optimointiin ja tarinankerrontaan.
- Osaat analysoida ja arvioida mainonnnan tuloksia - etkä esimerkiksi haksahda viimeisen klikkauksen virhepäätelmään mikä on todella yleistä.
Kouluttajasi Julius Jansson on tehnyt Google Ads -mainontaa useille tunnetuille suomalaisille yrityksille.
Ohjelma
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
8.30–9.00 AAMIAINEN
09.00–10.30 GOOGLE ADSIN TOIMINTALOGIIKKA JA PERIAATTEET
- Google Ads -mainonnan hyödyt
- Kampanjatyypit ja niiden mahdollisuudet
- Mainostilin rakenne ja järkevä kampanjahierarkia
- REAN–malli ja asiakkaan ostospolut
- Relevanttius eli osuvuus
- Testaaminen ja jatkuva optimointi
- Automaatio ja koneoppiminen
10.30–10.40 TAUKO
10:40–12:00 HAKUSANAMAINONNAN PERIAATTEET
- Mitä Googlen hakutulossivulla tapahtuu?
- Mainos- ja hakutulosesimerkkejä
- Tila haltuun hakutulossivulla
- Brändimainonnan teho
- Mainonnan dedikoidut laskeutumissivut ja ”Ads-putki”
12.00–12.45 LOUNASTAUKO
12.45–13.30 HAKUSANAMAINONTA (JATKUU)
- Kampanjan perustaminen ja suunnittelu
- Google Adsin peruskäsitteet ja -mittarit
- Google Adsin käyttöliittymä
- Oikeiden avainsanojen löytäminen ja valinta
- Budjetin suunnittelu ja bidaustrategiat
- Mainokset, mainoslaajennukset ja tehokas copywriting
- Hakusanamainonnan uudet toiminnallisuudet
13.30–14.30 TEHOKAS DISPLAY- JA VIDEOMAINONTA
- Google Display Network ja mitä se pitää sisällään
- Bannerit vs. responsiiviset mainokset
- Display-mainonnan käyttökohteet eri vaiheissa ostopolkua
- Uudelleenmarkkinointi – näin pehmität sivustosi kävijät kohti asiakkuutta
- Custom audience – halpojen klikkien takaovi monella alalla
- Eri tavat tehdä videomainontaa
- Video- ja Discovery-mainontaan sopivat kohdennustavat, kuten life events
14.30–14.40 TAUKO
14.40–15.30 TULOSTEN MITTAUS JA LIIKENTEEN LAADUN ARVIOINTI
- Google Analytics ja tulosten seuranta
- Kävijöiden laadun validointi, näin tiedät tavoitatko oikeata yleisöä
- Muutoshistoria, eli kuka teki mitä – vai tekikö kukaan mitään?
EXTRAT
- TOP-10 Google Adsin sudenkuopat
- Mitä sinun tulisi vaatia digitoimistolta tai tiimiltäsi
- Kysymyksiä ja vastauksia
- Lähteitä itseopiskeluun
Koulutuksen hinta:
Hinta: | |
Ei jäsen | 690€/hlö (+ alv 24 %) |
IAB jäsen | 552€/hlö (+ alv 24%) |
IAB jäsenalennuksen saat käyttämällä koodia: IABJÄSEN
Maksutavat: Koulutus laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen
Peruutusehdot: Koulutuksen hinta palautetaan täysimääräisenä mikäli osallistuminen perutaan 14vrk ennen koulutuksen alkua. Sen jälkeen tulleista peruutuksista veloitetaan 50% koulutuksen hinnasta. Osallistujan voi vaihtaa saman organisaation sisällä koulutuspäivään asti.
05.04.2023
Marketing Next: Kohdentamisen aika ei ole ohi
Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?
lue lisää19.04.2023
Webinaari: Some, vaikuttajat & sisältötrendit
Webinaarissa julkaistaan kolmannen kerran vaikuttajamarkkinoinnin määrä. Webinaarin sisällöt käsittelee sosiaalisen median markkinointia, vaikuttajamarkkinointia sekä sisältötrendejä.
lue lisää31.05.2023
Seminaari: Post 3p
Digimarkkinoinnin ekosysteemi on murroksessa kolmannen osapuolen evästeiden poistumisen sekä kiristyvän evästeluvituksen myötä. Ensimmäisen osapuolen datasta tulee arvokkaampaa ja markkinoinnin toimintamallit pitää miettiä uudestaan. Tilannekatsaus missä mennään nyt, mitkä ovat tulevaisuudessa mahdollisuudet ja missä vaiheessa mainostajat ovat tällä matkalla.
lue lisää14.06.2023
Webinaari: DOOH
Suomi kulkee digiulkomainonnan määrässä ihan Euroopan kärjessä. Webinaarissa julkistetaan myös toista kertaa digiulkomainonnan määrä Suomessa
lue lisää