Icon
Facebook-mainonnan tehokurssi Tapahtumat

Facebook-mainonnan tehokurssi

13.10.2022, 8.30-15.30, Radisson Blu Royal Runeberginkatu 2, Helsinki (Kampin metroaseman vieressä)

Facebook-mainonnan tehokurssi

Aika: 1 pvä | To 13.10.2022 klo 8.30-15.30
Radisson Blu Royal, Helsinki

Yli kaksi miljoonaa suomalaista käyttää Facebookia joka päivä. Sinäkin voit tavoittaa siellä edullisesti kohderyhmäsi, olivatpa nämä kuluttajia tai yritysasiakkaita.

Osallistu mukavaan kokopäivän koulutukseen nostamaan osaamistasi Facebook- ja Instagram-mainonnassa. Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi.

ILMOITTAUDU!

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Tämä koulutus on sinua varten, jos:

  • teet Facebook-mainontaa itse tai ostat sitä kumppanilta
  • et ole varma, mittaatteko ja tavoitteletteko oikeita asioita mainonnassa (vinkki: tykkäysmäärät eivät kuulu niihin)
  • haluaisit selkeästi enemmän oikeita tuloksia (myyntiä, työhakemuksia, osallistujia tapahtumiisi…)
  • pidät tärkeänä, että mainoksesi näkyvät mahdollisimman oikealle yleisölle (jottei budjettisi uppoa ”kylähulluihin”, maksukyvyttömiin tai ihmisiin jotka tykkäävät ja klikkaavat kaikenlaista eteen tulevaa)
  • haluat varmistua, että käytät kussakin tapauksessa oikeaa kampanjatavoitetta ja mainosmuotoa (jottei budjettisi tärväänny heti alkuunsa)
  • olet kiinnostunut mittaamaan mainonnan vaikutusta (jotta sitä voi kohdistaa entistä tehokkaammin)

Koulutuksen hyödyt:

  • Opit välttämään tyypilliset virheet kohdennuksessa ja kampanjatavoitteissa (Facebook voi olla petollinen tässä!).
  • Näet esimerkkien kautta, kuinka kohdennuksia rakennetaan Facebookin mainosjärjestelmässä (ja miten ne kannattaa valita).
  • Osaat tavoittaa sivustosi kävijät uudelleen remarketing-mainonnalla (luot lisää kosketuksia, jotka lopulta johtavat tuloksiin).
  • Tiedät mitä video- ja kuvakokoja tarvitset erityyppisiin mainoksiin Facebookissa ja Instagramissa (saat näistä kätevän erillisen muistilistan)
  • Osaat mitata tuloksia paitsi Facebookin omalla seurannalla niin myös puolueettomalla Google Analyticsilla (moni missaa jälkimmäisen ja sekoittaa Analytics-tilastonsa pahasti).
  • Ymmärrät Facebookin roolin isommassa kuvassa ja osaat suunnitella toimivia kokonaisuuksia (eri keinojen yhteisvaikutuksella saat parhaat tulokset).
  • Kuulet käytännön esimerkkejä, millaisella mainonnalla on saatu tuloksia aikaan eri tarkoituksissa.

Kouluttajasi

Arttu Raittila
Arttu tunnetaan yleisesti yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin osaajista.

Koulutuksen hinta


Hinta
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) 632 € + alv
Ei-jäsen 790 € + alv

IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen. IAB- jäsenalennusta ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.

Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.

ILMOITTAUDU!

Ohjelma

Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.

8.30–9.00 AAMIAINEN

9.00–9.30 FACEBOOK-MAINONTA OSANA TOIMIVAA MARKKINOINNIN PALETTIA

  • Maksuton vs. maksettu Facebook-näkyvyys.
  • Mikä rooli Facebook-mainonnalla on toimivassa ”markkinointikoneessa” – ja mitä muuta tarvitaan sen rinnalle.
  • Kuinka huomioit Facebook-mainonnan sisältömarkkinoinnissa ja sisällön suunnittelussa.
  • Yleiset virheet ja väärinymmärrykset Facebook-mainonnassa (kuten Mainosta julkaisua -napin käyttö, tykkäyskampanjat jne.)

9.30–10.30 MAINOSJÄRJESTELMÄ, SEN KÄYTTÖLIITTYMÄ JA KAMPANJATYYPIT

  • Oikeuksien jakaminen tietoturvallisesti Business Managerilla.
  • Mainosten hallinnan käyttö.
  • Kampanjatyypit ja oikean kampanjatavoitteen valinta.
  • Mainostilin rakenne ja parhaat käytännöt.
  • Muutoshistoria (mitä tilillä on tehty?)

10.30–10.45 TAUKO JA KESKUSTELUA

10.45–12.00 MAINOSJOUKON KOHDENTAMINEN

  • Eri kohdennustavat ja mitä niiden suhteen kannattaa huomioida.
  • Kohdennuksen rakentaminen ja tallentaminen myöhempää käyttöä varten (huima ajansäästö).
  • Miten kohdennustavat kannattaa valita ja yhdistellä keskenään (tässä ollaan helposti liian löysiä tai liian tiukkoja).
  • Postauksen buustaus – kuinka teet sen oikein.

12.00–13.00 LOUNASTAUKO

13.00–13.30 HYVÄN FACEBOOK-MAINOKSEN ANATOMIA

  • Mainoksen luominen käyttöliittymässä.
  • Eri mainostyypit, kuten kuva-, video-, karuselli- ja diaesitysmainos.
  • Tarjouskoodin sisältävät mainokset (lisää tehoa alekampanjoihin).
  • Liidimainokset (kerää yhteystiedot suoraan Facebookista).
  • Dynaaminen luova sisältö (anna Facebookin yhdistellä kuvia ja tekstiä ja löytää parhaat yhdistelmät).
  • Facebook-mainonnan automatisointi.

13.30–14.00 UUDELLEENMARKKINOINTI JA YLEISÖJEN RAKENTAMINEN

  • Erityyppisten remarketing-yleisöjen rakentaminen käytännössä.
  • Samankaltaisuuten perustuvat eli ns. lookalike-yleisöt.
  • Dynaaminen uudelleenmarkkinointi (eli katsottujen tuotteiden mainonta).
  • Millaisia kampanjatavoitteita ja mainoksia kannattaa käyttää uudelleenmarkkinoinnissa?

14.00–14.30 INSTAGRAM-MAINONTA

  • Kuinka Instagram-mainontaa toteutetaan Facebookin mainosjärjestelmän käyttöliittymässä?
  • Instagram-mainonnan parhaat käytännöt.

14.30–14.45 TAUKO JA KESKUSTELUA

14.45–15.30 TULOSTEN MITTAUS JA MAINONNAN OPTIMOINTI

  • Miten Facebookin seurantapikseli toimii ja asennetaan?
  • Mukautettujen konversioiden asettaminen.
  • Kuinka tulostiedot saa näkyville käyttöliittymässä?
  • Facebook-mainonnan mittaus Google Analyticsilla (mitä pitää aina muistaa tehdä, kun mainos linkkaa sivustolle).
  • Kuinka tulostietoa käytetään mainonnan optimointiin?

IAB Koulutuskumppani: Hopkins

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.

IAB Finland koulutuspartnerit:

Hopkins PING Helsinki



13.10.2022

IAB SEMINAARI: DIGI(stä)BISNESTÄ

Fokuksessa yritysten liiketoiminnan nopea digitalisoituminen post-pandemia maailmassa ja transformaatioon kiinteästi liittyvät teemat kuten markkinoinnin ROI, verkkokauppa sekä verkkokaupan avainmittaristo, digitaaliset asiakaspolut sekä markkinoinnin pelillistäminen

lue lisää