Icon
Blogiseminaari Tapahtumat

Blogiseminaari

11.12.2014, A-lehdet, Risto Rytin tie 33

Miltä näyttää Suomen blogikenttä? Millaisten blogien ja yhteisöjen kautta voi löytää juuri oikeanlaisen yleisön? Miten syntyy menestyksekäs blogiyhteistyö?

IAB Finlandin sosiaalisen median työryhmä valmistelee Blogiyhteistyön opasta, joka julkaistaan blogiseminaarin yhteydessä 11.12. Oppaassa käsitellään suomalaista blogikenttää, blogiyhteistyön eri muotoja ja erityisesti käytännön askelia menestyksekkään yhteistyön syntymiseksi: strategiaa, mittaamista, sopimista ja seurantaa. Opas antaa myös vinkkejä B2B-blogiyhteistyön tekemiseen ja bloggaajatapahtuman järjestämiseen.

Opas julkaistaan torstaina 11.12. IAB Finlandin blogiseminaarin yhteydessä. Aamupäiväseminaarissa esitellään oppaan sisältöä sekä kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja niin markkinoijilta, blogiyhteisöiltä kuin bloggaajilta. Mukana seminaarissa ovat mm. A-lehdet, Lumene ja Blogirinki Media.

Ohjelma

08.30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
09.00 Tervetuloa, Blogiyhteistyön oppaan julkistaminen
09.20 Yhteisöt ja mainonta
Saija Heikinheimo myyntijohtaja, mediamyynti, A-lehdet
09.35 Ansaintamahdollisuudet bloggaajille ja mediataloille
Petri Pekki johtaja, digitaalinen media, A-lehdet
09.50 Blogiyhteistyö osana monimediakampanjaa. Case Lumene puhdistustuotteet
Satu Laakso, Head of Marketing, Lumene
10.20 Monipuolista sisältömarkkinointia itsenäisissä blogeissa.
Laura Hakanen, toimitusjohtaja, Blogirinki Media ja Hanna Pilli-Sihvola, bloggaaja, Hannan soppa -blogi
10.50 Paneelikeskustelu: Blogiyhteistyön mahdollisuudet ja haasteet
11.30 Tilaisuus päättyy

Seminaarin hinta on IAB Finlandin jäsenille 50 euroa (+ alv. 24 %) ja muille 90 euroa (+ alv. 24 %).

Seminaarin yhteistyökumppanina toimii A-lehdet.

30.11.2022

IAB X Adform Industry Insider: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa

Lähes 60 % Euroopan display- ja videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti kasvutrendin ollessa selvä; vuonna 2021 ohjelmallisen ostamisen kautta ostettavan mainonnan määrä kasvoi lähes 34 prosenttia. Myös Suomessa ohjelmallisesti ostettavan digimainonnan määrä on kasvussa, vaikka volyymit eivät yllä Euroopan keskiarvon tasolle.

lue lisää