Icon
Tallenne: Trend Alert: IAB goes Gaming Tallenteet

Tallenne: Trend Alert: IAB goes Gaming

14.12.2022

Pelaaminen on kehittynyt yhdeksi maailman suurimmista viihteen muodoista käytetyn ajan, tuotetun rahan ja yleisön koon suhteen – ja se tavoittaa laajan ja sitoutuneen väestörakenteen useilla alustoilla.

Pandemian myötä markkina on kasvanut entisestään, kun ihmiset ovat kääntyneet pelien pariin viihteen, häiriötekijän, turvapaikan ja sosiaalisen yhteyden hakemiseksi. Maailmanlaajuisesti mobiilipelien latausten kokonaismäärä oli yli 14,4 miljardia vuoden 2022 ensimmäisellä neljänneksellä, kun se vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä oli 9,7 miljardia.

Mitä tämä tarkoittaa siis mainonnan ja brändien kannalta? Peleissä liikkuu jo nyt suuri ja sitoutunut yleisö ja ympäristö tarjoaa myös monipuolisia mahdollisuuksia brändeille. IAB:n vuoden 2022 viimeisessä webinaarissa raotimme ovea peliympäristöjen ja pelillistämisen tarjoamiin markkinoinnin mahdollisuuksiin ja julkaisimme samalla IAB:n ensimmäisen oppaan aihepiiristä: Gaming ostajan opas.

IAB tulee myös satsaamaan 2023 Gaming-teemaan aloittamalla myös uuden Gaming-työryhmän.

Ohjelma

8:30 Webinaarin avaus - Mira Vaurula / IAB Finland

8:35 Gaming ostajan -oppaan julkistaminen - Aki Ronkainen / Smartclip / RTL & Niklas Tverin / Elisa (lataa opas)

8:45 Mobiilipeliympäristön trendit sekä mahdollisuudet brändeille - Anna Anttila & Jaakko Ylönen, Rovio (lataa prese)

9:00 Miten voit hyödyntää pelimekaniikoita markkinoinnissa? - Max Söderholm / Playable & Johanna Ekholm / Kesko (lataa prese)

9:15 IAB Studio: Peliympäristön mahdollisuudet brändille, haastattelee Mira Vaurula / IAB Finland, keskustelemassa Aki Ronkainen / Smartclip / RTL & Mikael Lindberg / Httpool

9.35 Gaming advertising - How to Level Up - Dominic Tillson / Azerion (lataa prese)

9:50 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland

 

20.09.2023

Tallenne: Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit

Digitaalinen audio on läsnä sekä suomalaisten kuluttajien että brändien arjessa yhä voimakkaammin. "Tältä bisnes kuulostaa: Markkinan syke & kuuntelutrendit" -webinaari tarjosi kattavan läpileikkauksen digiaudioon, paljastaen tuoreet tutkimustulokset, trendit ja tulevaisuuden näkymät. Katso tallenne ja näe, mihin suuntaan digitaalisen audion tuulet puhaltavat.

lue lisää

07.09.2023

Tallenne: Smart Marketing: Digiasiakkaan jäljillä

Digiasiakkaan jättämä digitaalinen jalanjälki ja sen hyödyntäminen on jatkossa entistä tärkeämpää markkinoinnissa. Digitaalinen asiakasdata on kaiken markkinoinnin kohdentamisen sekä asiakasymmärryksen keskiössä. Relevantti digitaalinen asiakasdata kertoo paljon kuluttajan sen hetkisistä asiakastarpeista ja brändistä jää kiinni kuinka hyvin se pystyy nämä kyseiset tiedot ja tarttumapinnat yhdistämään.

lue lisää

01.09.2023

Tallenne: IAB Finland x DoubleVerify – Industry Insider

Videostriimauksesta ChatGPT:hen - kuluttajat ympäri maailman omaksuvat uusia ja jännittäviä tapoja luoda, jakaa sekä nauttia sisällöstä sekä löytäen yhteyksiä brändien kanssa. Sisällön kulutuksen lisäksi myös sisällön luomisen määrä kasvaa ennätysmäisesti, mikä tarjoaa paljon mahdollisuuksia mainostajille, mutta voi antaa myös liiketoiminnallisia haasteit

lue lisää

15.06.2023

Tallenne: DOOH - Digitaalista älykkyyttä ulkomainontaan

Kaikkien muiden mediaryhmien mukaisesti myös ulkomainonta on keskellä digitransformaatiota. Suomessa ulkomainonnan digitalisoitumiinen on kansainvälisellä mittapuulla pitkällä ja reilusti yli puolet ulkomainonnasta on digitaalista. IAB:n ja Kantarin tekemän arvion mukaan digitaalinen ulkomainonta kasvoi vuonna 2022 30 % ja kokonaisvolyymi nousi noin 46,5 miljoonaan euroon.

lue lisää