![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
Tallenne: Trend Alert: IAB goes Gaming
Pelaaminen on kehittynyt yhdeksi maailman suurimmista viihteen muodoista käytetyn ajan, tuotetun rahan ja yleisön koon suhteen – ja se tavoittaa laajan ja sitoutuneen väestörakenteen useilla alustoilla.
Pandemian myötä markkina on kasvanut entisestään, kun ihmiset ovat kääntyneet pelien pariin viihteen, häiriötekijän, turvapaikan ja sosiaalisen yhteyden hakemiseksi. Maailmanlaajuisesti mobiilipelien latausten kokonaismäärä oli yli 14,4 miljardia vuoden 2022 ensimmäisellä neljänneksellä, kun se vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä oli 9,7 miljardia.
Mitä tämä tarkoittaa siis mainonnan ja brändien kannalta? Peleissä liikkuu jo nyt suuri ja sitoutunut yleisö ja ympäristö tarjoaa myös monipuolisia mahdollisuuksia brändeille. IAB:n vuoden 2022 viimeisessä webinaarissa raotimme ovea peliympäristöjen ja pelillistämisen tarjoamiin markkinoinnin mahdollisuuksiin ja julkaisimme samalla IAB:n ensimmäisen oppaan aihepiiristä: Gaming ostajan opas.
IAB tulee myös satsaamaan 2023 Gaming-teemaan aloittamalla myös uuden Gaming-työryhmän.
Ohjelma
8:30 Webinaarin avaus - Mira Vaurula / IAB Finland
8:35 Gaming ostajan -oppaan julkistaminen - Aki Ronkainen / Smartclip / RTL & Niklas Tverin / Elisa (lataa opas)
8:45 Mobiilipeliympäristön trendit sekä mahdollisuudet brändeille - Anna Anttila & Jaakko Ylönen, Rovio (lataa prese)
9:00 Miten voit hyödyntää pelimekaniikoita markkinoinnissa? - Max Söderholm / Playable & Johanna Ekholm / Kesko (lataa prese)
9:15 IAB Studio: Peliympäristön mahdollisuudet brändille, haastattelee Mira Vaurula / IAB Finland, keskustelemassa Aki Ronkainen / Smartclip / RTL & Mikael Lindberg / Httpool
9.35 Gaming advertising - How to Level Up - Dominic Tillson / Azerion (lataa prese)
9:50 Loppusanat - Mira Vaurula / IAB Finland
13.06.2024
Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan
Kesäkuun Tietoiskussa kuultiin uunituoreet Adex 2023 tulokset Euroopan digimediamarkkinasta sekä valittuja paloja Suomen mediamarkkinan osalta. Lisäksi julkistettiin kahden työryhmän tuottamien tutkimusten tuloksia, aiheina digiaudio, erityisfokuksena podcastit sekä pelimainonta.
lue lisää10.06.2024
Tallenne: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten?
Tervetuloa IAB Finlandin vastuulisuus seminaarin tallenteen pariin. Vastuullisuus trendaa globaalisti, ja digimainonnan vastuullisuus on IAB painopiste jo toista vuotta. Aihe on laaja ja tärkeä, ja haasteina on standardien ja osaamisen puute niin Suomessa, Euroopassa kuin globaalistikin. Tapahtuma järjestettiin LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja sitä oli mahdollista seurata myös striimin kautta.
lue lisää30.05.2024
Tallenne: Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari
Tervetuloa katsomaan IAB Finlandin ja Adnamin yhteisen koulutuksen tallennetta, jossa käsiteltiin attentionin (huomionmittauksen) nykytilaa sekä attentionin viemistä strategiasta käytännön tasolle.
lue lisää23.04.2024
Tallenne: Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa
Tapahtumassa avattiin ovia uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskityimme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.
lue lisää