Tallenne: Marketing Next - Kohdentamisen aika ei ole ohi
Monet asiat markkinoinnissa muuttuu, mutta kohdentamisen aika ei ole ohi. Huhtikuun seminaarissa kuultiin puheenvuoroja ja asiaa tulevaisuuden kohderyhmistä ja kohdentamisen mahdollisuuksista.
Seminaarissa kuulimme Mainonnan kohdentamisen nykytila -kyselyn tuloksia: Millaisia kohdentamisen keinoja suomalaiset mainostajat hyödyntävät digimainonnan personoinnissa ja miten kohdennettu mainonta toimii ja miten Alma vastaa kohdentamisen tämän päivän ja huomisen haasteisiin? Pohdimme miltä kohdentaminen ja erilaiset kohderyhmät näyttävät tulevaisuudessa sekä kuulemme vastauksia kysymykseen mitä uusia mahdollisuuksia tosielämässä tapahtuva digitaalinen, dataohjattu mainonta tuo brändeille. Tulevaisuuden kohderyhmät ovat olleet keskuudessamme jo pitkään, mutta miksi emme tavoita heitä? Seminaarissa tarjosimme eväitä kohderyhmien tavoittamiseen.
Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?
Lavalle nousivat puhumaan Alma, FreeWheel, Tulos Helsinki, Clear Channel, Playable ja tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii: Alma
Ohjelma
9:00 Tervetuloa - Mira Vaurula, IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut
9:15 Kohdentaminen nyt! - Sampo Koskinen & Jenna Kärki / Alma Mediaratkaisut (lataa prese)
9:35 IAB Studio: Kohdentamisen aika ei ole ohi - Haastattelijana Pasi Raassina / IAB Finland ja vieraana Sampo Koskinen / Alma Mediaratkaisut ja Sanna Myller / LähiTapiola
9:55 Please believe the hype! - Sampo Karpo / Tulos Helsinki (lataa prese)
10:15 Effective digital advertising without 1st party data- Sandra Österberg & Maximilien Delahousse / FreeWheel (lataa prese)
10:35 Tulevaisuuden kohdentaminen: kontekstuaalisuus on vaikuttavinta tosielämässä - Case HelsinkiMissio - Tuomas Kurki / Clear Channel & Hanna Koskenkangas / HelsinkiMissio (lataa prese)
10:55 Kuulutko asiakkaasi kohderyhmään? - Case Kesko: Näin pelillistämällä on voitettu paikka asiakkaiden sydämissä - Max Söderholm / Playable & Johanna Ekholm / Kesko (lataa prese)
11:15 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut
23.04.2024
Tallenne: Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa
Tapahtumassa avattiin ovia uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskityimme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.
lue lisää03.04.2024
Tallenne: Tekoälykäs markkinointi
Tässä webinaarissa keskitymme antamaan konkreettisia esimerkkejä ja käytännön vinkkejä, joita voit välittömästi soveltaa omaan työhösi. Aiheet kattavat laajan kirjon, aina personoiduista asiakaskokemuksista ja datan analysoinnista, audion käytöstä innovoinnissa ja digitaalisen mainonnan automatisoinnista, mainonnan tuotannon tehostamiseen tekoälyn avulla.
lue lisää25.03.2024
Tallenne: Ohjelmallinen ei koskaan kuole
Tervetuloa katsomaan IAB:n maaliskuun seminaarin tallennetta, jossa pureudutaan ohjelmallisen mainonnan tulevaisuuteen evästeettömässä maailmassa. Seminaarin hosteina toimivat Pasi Raassina IAB Finlandilta ja Jenni Korhonen Adformilta, jotka johdattivat meidät läpi aiheen asiantuntijoiden esityksistä.
lue lisää07.03.2024
Tallenne: IAB Tietoisku
Tervetuloa katsomaan IAB Finlandin ensimmäistä IAB Tietoiskua! Tässä tapahtuman tallenteessa pääset sukeltamaan syvälle digitaalisen markkinoinnin maailmaan, kun esittelemme työryhmiemme tuotoksia.
lue lisää