![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
Tallenne: Marketing Next - Kohdentamisen aika ei ole ohi
Monet asiat markkinoinnissa muuttuu, mutta kohdentamisen aika ei ole ohi. Huhtikuun seminaarissa kuultiin puheenvuoroja ja asiaa tulevaisuuden kohderyhmistä ja kohdentamisen mahdollisuuksista.
Seminaarissa kuulimme Mainonnan kohdentamisen nykytila -kyselyn tuloksia: Millaisia kohdentamisen keinoja suomalaiset mainostajat hyödyntävät digimainonnan personoinnissa ja miten kohdennettu mainonta toimii ja miten Alma vastaa kohdentamisen tämän päivän ja huomisen haasteisiin? Pohdimme miltä kohdentaminen ja erilaiset kohderyhmät näyttävät tulevaisuudessa sekä kuulemme vastauksia kysymykseen mitä uusia mahdollisuuksia tosielämässä tapahtuva digitaalinen, dataohjattu mainonta tuo brändeille. Tulevaisuuden kohderyhmät ovat olleet keskuudessamme jo pitkään, mutta miksi emme tavoita heitä? Seminaarissa tarjosimme eväitä kohderyhmien tavoittamiseen.
Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?
Lavalle nousivat puhumaan Alma, FreeWheel, Tulos Helsinki, Clear Channel, Playable ja tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii: Alma
Ohjelma
9:00 Tervetuloa - Mira Vaurula, IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut
9:15 Kohdentaminen nyt! - Sampo Koskinen & Jenna Kärki / Alma Mediaratkaisut (lataa prese)
9:35 IAB Studio: Kohdentamisen aika ei ole ohi - Haastattelijana Pasi Raassina / IAB Finland ja vieraana Sampo Koskinen / Alma Mediaratkaisut ja Sanna Myller / LähiTapiola
9:55 Please believe the hype! - Sampo Karpo / Tulos Helsinki (lataa prese)
10:15 Effective digital advertising without 1st party data- Sandra Österberg & Maximilien Delahousse / FreeWheel (lataa prese)
10:35 Tulevaisuuden kohdentaminen: kontekstuaalisuus on vaikuttavinta tosielämässä - Case HelsinkiMissio - Tuomas Kurki / Clear Channel & Hanna Koskenkangas / HelsinkiMissio (lataa prese)
10:55 Kuulutko asiakkaasi kohderyhmään? - Case Kesko: Näin pelillistämällä on voitettu paikka asiakkaiden sydämissä - Max Söderholm / Playable & Johanna Ekholm / Kesko (lataa prese)
11:15 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut
13.06.2024
Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan
Kesäkuun Tietoiskussa kuultiin uunituoreet Adex 2023 tulokset Euroopan digimediamarkkinasta sekä valittuja paloja Suomen mediamarkkinan osalta. Lisäksi julkistettiin kahden työryhmän tuottamien tutkimusten tuloksia, aiheina digiaudio, erityisfokuksena podcastit sekä pelimainonta.
lue lisää10.06.2024
Tallenne: Vastuullisuus digimarkkinoinnissa - Mitä? Miksi? Miten?
Tervetuloa IAB Finlandin vastuulisuus seminaarin tallenteen pariin. Vastuullisuus trendaa globaalisti, ja digimainonnan vastuullisuus on IAB painopiste jo toista vuotta. Aihe on laaja ja tärkeä, ja haasteina on standardien ja osaamisen puute niin Suomessa, Euroopassa kuin globaalistikin. Tapahtuma järjestettiin LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja sitä oli mahdollista seurata myös striimin kautta.
lue lisää30.05.2024
Tallenne: Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari
Tervetuloa katsomaan IAB Finlandin ja Adnamin yhteisen koulutuksen tallennetta, jossa käsiteltiin attentionin (huomionmittauksen) nykytilaa sekä attentionin viemistä strategiasta käytännön tasolle.
lue lisää23.04.2024
Tallenne: Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa
Tapahtumassa avattiin ovia uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskityimme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.
lue lisää