Ohjelmallisen ostamisen opas

IAB Finlandin ohjelmallisen ostamisen työryhmä perustettiin syksyllä 2014 kartoittamaan ohjelmallisen ostamisen tilaa ja tuntemusta Suomessa. Alan yhteiselle foorumille ja selvitystyölle oli kysyntää, sillä mainostilan ostaminen järjestelmien kautta muuttaa osaltaan niin mainostajien, toimistojen kuin medioiden toimintatapoja.

Työryhmän tärkein tehtävä oli luoda alalle opas, joka perehdyttää ohjelmallisen ostamisen periaatteisiin sekä havainnollistaa, millaisia asioita ostoprosessin eri osapuolten tulee ottaa huomioon. Oppaan lisäksi työryhmä teki kyselyn ohjelmallisen ostamisen tuntemuksesta alan toimijoille.

Lataa ilmainen sähköinen opas tästä!

Muista myös IAB:n aiemmat julkaisut:
Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa
Online-videomainonnan opas
Blogiyhteistyön opas

 

IAB Finland|A member of Interactive Advertising Bureau Europe

Rekisteriseloste (PDF)

Yhteistyössä: