Icon
KonversiO-Optimistit: Totta vai tarua? High Impact -displaymainonnan faktat pöytään Podcast

KonversiO-Optimistit: Totta vai tarua? High Impact -displaymainonnan faktat pöytään

19.03.2025 | iab

Kaupallinen yhteistyö: YOC

Tervetuloa kuuntelemaan IAB Finlandin podcastia KonversiO-Optimisteja, jossa sukelletaan syvälle digitaalisen mainonnan maailmaan! Tällä kertaa käsittelyssä on kuuma aihe, joka muokkaa Suomen 130 miljoonan euron display-markkinaa: High Impact -mainosformaatit.

Moni mainostaja ja julkaisija pohtii: Onko High Impact -mainonta vain suurten brändien pelikenttä? Onko se luovaa? Onko se liian kallista? Hidastaako se sivustoja? Nyt pistämme nämä myytit testiin!

Studiossa mukana YOC:n Antti Kaiponen ja Harri Virtanen sekä IAB:n oma Pasi, jotka avaavat High Impact -formaattien mahdollisuuksia, haastavat vanhat uskomukset ja jakavat kovaa dataa niiden tehosta.

Jos haluat pysyä ajan hermolla digimainonnan kehityksestä ja ymmärtää, miten High Impact -formaatit voivat tuoda brändimainonnan uuteen aikakauteen, tämä jakso on sinulle!

Laita kuulokkeet päähän ja hyppää mukaan!

 

 

Katso koko jakso tästä:

 

 

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

 

 

 

podcastdigimarkkinointiKonversiO-OptimistitIAB StudiopodcastingvodcastdigiaudioInsidervastuullisuusretail medialuovuusDOOHJCDecauxmarkkinointiteknologiadentsu

12.09.2025

IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?

Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.

lue lisää

29.08.2025

IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa

Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.

lue lisää

15.08.2025

IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?

Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.

lue lisää

08.08.2025

IAB Insider: Google Meridian – mitä mainostajan on hyvä tietää?

Mainonnan tuloksellisuuden mittaaminen on noussut vuoden 2025 kuumimmaksi puheenaiheeksi digimarkkinoinnin kentällä – eikä syyttä. Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukelletaan syvälle Marketing Mix Modelingin (MMM) maailmaan, erityisesti Googlen Meridian-ratkaisun näkökulmasta. Vieraana ovat asiantuntijat Hermanni Nurila  ja Reetta Peltola toimistosta S360, jotka jakavat kokemuksiaan ja oppejaan MMM:n käytöstä suomalaisissa yrityksissä.

lue lisää