Icon
Seminaari: Keksit. Keksit? Keksit! Tapahtumat

Seminaari: Keksit. Keksit? Keksit!

31.05.2023, 9.00-11.30

Asioita, jotka sopivat hyvin yhteen: paita ja peppu, vakka ja kansi, kesä ja kärpäset sekä IAB ja evästeet.

Miksi kaikkien markkinoijien pitäisi olla kiinnostuneita evästeistä? Luonnollisesti siksi, että kolmannen osapuolen evästeiden lopullisen poistumisen odotetaan tapahtuvan vuoden 2024 jälkimmäisellä puoliskolla ja jo nyt merkittävä osa mainosinventaarista on 3P evästeiden tavoittamattomissa.

IAB:n tapahtumien kestosuosikki Keksit. Keksit? Keksit! löytyy jäsenten pyynnöstä myös tämän vuoden tapahtumakalenterista. Kavereiden kesken lempinimen "keksisemma" saanutta tapahtumaa on järjestetty jo usean vuoden ajan ja tänä vuonna pääyhteistyökumppanina toimii Adform.

Keksiseminaari antaa ajankohtaiset vastaukset kaikkiin niihin kysymyksiin, joita just sinä olet miettinyt evästeettömään mainontaan liittyen. Adformin toteuttama tutkimus kertoo suomalaisten mainostajien valmiustason evästeiden poistumiseen liittyen ja tämän jälkeen aiheeseen syvennytään vielä paneelikeskustelun muodossa. Lisäksi tapahtumassa puhutaan kahden puheenvuoron voimin luvanvaraisesta datasta (Dagmar ja Sinuna) sekä kontekstuaalisesta mainonnasta (Neuwo). Seminaarikattauksen kruunaa Google, joka kertoo päivityksen Privacy Sandbox -hankkeeseen sekä Googlen uusiin mainostuotteisiin.

Tilaisuudessa julkaistaan ja tarjoillaan kaikille osallistujille myös Dagmarin Jonne Salovaaran johdolla tehty IAB:n Opas ohjelmallisen mainonnan kohdentamiseen ilman kolmannen osapuolen evästeitä.

IAB Finlandin tapahtumat - parasta paikan päällä, mutta striimissäkin saa osallistua! Tätä seminaaria et halua jättää välistä.

Varmista paikkasi tapahtumassa ja varaa paikkasi heti!

Tervetuloa!

Ohjelma

8:15 Kahvit ja aamupalaa

9:00 Tervetuloa seminaariin - Pasi Raassina / IAB Finland & Juuli Pelkonen / Adform

9:15 Tutkimus: Miten valmiita suomalaiset mainostajat ovat evästeiden poistumiseen 2023? - Patrick Laukkonen / Adform

9:35 IAB Studio - Moderaattorina Petri kokkonen / Relevant ja piinkovina asiantuntijoina Jonne Salovaara / Dagmar & Patrick Laukkonen / Adform

9:55 Kontekstuaalisuuden merkitys kolmannen osapuolen evästeiden hävitessä - Johannes Harju & Mats Melén / Neuwo

10:15 Luvanvarainen asiakasdata - Petteri Kalaoja / Dagmar

10:35 Asiakasidentiteetillä uuteen evästeaikakauteen - Mikko Nurmi / Sinuna

10:55 Durable performance with Google Ads in an evolving ads privacy ecosystem - Matthias De Bruyne & Juha Hannuksela / Google

11:15 Loppusanat - Pasi Raassina / IAB Finland & Juuli Pelkonen / Adform

Ilmoittaudu

 

 

24.10.2024

Seminaari: Tulos tai ulos!

Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?

lue lisää

06.11.2024

Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024

Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.

lue lisää

12.11.2024

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.

lue lisää

13.11.2024

IAB Industry Insider: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?  

lue lisää