Icon
IAB Tutkimusaamu - OSA 1: Mitä datan jälkeen? & OSA 2: Deep Dive sisältömarkkinointiin Tapahtumat

IAB Tutkimusaamu - OSA 1: Mitä datan jälkeen? & OSA 2: Deep Dive sisältömarkkinointiin

18.02.2021, 9:00-11:00, Webinaari

IAB Finlandin tutkimusaamussa kuulet kahden tuoreen tutkimuksen tulokset kontekstin vaikutuksesta digimainonnan toimivuuteen ja tehoon sekä miten markkinointipäättäjät tekevät sisältömarkkinointia.

OSA 1: Mitä datan jälkeen? - Yhteistyössä Mediatalo Keskisuomalainen, Otavamedia & Sanoma Media Finland

Tutkimus on toteutettu yhdessä Digitalist Groupin kanssa. Tutkimuksen tarkoituksena on edistää faktapohjaista keskustelua konteksin vaikutuksesta digimainonnan toimivuuteen ja tehoon.

Tutkimus on toteutettu kolmivaiheisesti:

1) Trendit - Laadulliset haastattelut suomalaisten markkinoijien keskuudessa selvittäen suhtautumista kontekstuaalisuutta kohtaan.

2) Kuluttajatutkimus - Kvantitatiivinen tutkimus noin kahdelle tuhannelle suomalaiselle selvittämään asenteita ja odotuksia digisisältöjä sekä sisältöpohjaista markkinointia kohtaan. Kuluttajatutkimus sisälsi myös laadullisen tutkimuksen, jonka avulla syvennettiin ymmärrystä kuluttajien asenteista ja odotuksista.

3) Kontekstuaalisuuden vaikutus mainonnan vaikuttavuuteen - Digitalist Groupin tietopankkianalyysin avulla selvitettiin kontekstuaalisesti kohdennettujen kampanjoiden vaikuttavuutta suhteessa keskiarvoihin.

Entäs ne evästeet?

Kuten muistamme, kolmannen osapuolen evästeet lakkaavat näillä näkymin toimimasta myös Chrome -selaimessa vuoden 2022 alussa. Moni asia esimerkiksi mainonnan kohdentamiseen ja mittaamiseen liittyen on vielä vailla lopullisia vastauksia, mutta lähtökohtaisesti kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että kontektuaalisuuden rooli tulee olemaan jatkossa entistä merkittävämpi mediatilan oston perusteena.

OSA 2: Deep Dive sisältömarkkinointiin - Yhteistyössä Dagmar Stories & Dagmar Drive

Kutsumme teidät vakoilemaan, miten muut markkinointipäättäjät tekevät sisältömarkkinointia: onko sisältömarkkinoinnin johtaminen johdonmukaista ja kirkasta?

Kuinka monelle sisältömarkkinointi on keino liidien hankkimiseen, rakennetaanko sillä brändin harkintaa – vai keräävätkö markkinoijat sillä asiakkaistaan omaa dataa? Tässä webinaarissa julkistetaan sisältömarkkinoinnin Deep Dive -tutkimus: löydöksissä on mukana yllätys jos toinenkin!

Tutkimus on Dagmar Driven, Dagmar Storiesin ja IAB Finlandin yhteinen, ja siihen vastasi 46 markkinointipäättäjää pääosin suurista suomalaisista markkinointiorganisaatioista.

Sisältömarkkinoinnin Deep Dive -tutkimus kertoo, käytetäänkö naapurisi markkinointiputiikissa teknologiaa ja työkaluja sisältömarkkinoinnin tehostajina. Lisäksi saat näkymän, ohjaavatko muiden arkea selkeät tavoitteet ja millaisia ne ovat. Entä miten muut mittaavat onnistumistaan?

Näin kattavaa kokonaiskuvaa et saa muualta: merkitse siis tämä hetki tiedustelutiedon parissa kalenteriisi ja suunnittele sen tuella oman sisältömarkkinointisi kehityskohdat vuodelle 2021!

Webinaari-infoa:

  • Webinaari on kaikille maksuton
  • Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
  • Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Ilmoittaudu oSa 1 Ilmoittaudu oSa 2

Ohjelma

OSA 1: Mitä datan jälkeen?

09.00 Tervetuloa - Pasi Raassina / IAB Finland

09.05 Alustus aiheeseen - Tero Tiainen / Sanoma Media Finland, Jukka Pulkkinen / Otavamedia, Kirsi Hakaniemi / Mediatalo Keskisuomalainen

09.20 Mitä datan jälkeen? -tutkimuksen tulosten esitely - Lotta Olkinuora / Digitalist Group

10.00 Q&A

10.10 Tauko

OSA 2: Sisältömarkkinoinnin Deep Dive

10.15 Alkusanat - Pasi Raassina /IAB Finland

10.20 Tutkimuksen esittely - Julia Isoniemi / Dagmar Storie & Saaramaria Somppi / Dagmar Drive

10.50 Q&A

11.00 Webinaari päättyy

Yhteistyössä

Mitä datan jälkeen?

Deep Dive

08.09.2021

Growth Marketing - Verkkokauppa

Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, eikä edes IAB Finlandin Verkkokauppawebinaari siihen pysty, mutta lupaamme, että ymmärrät tästä tulevien vuosien suurimmasta markkinoinnin sekä liiketoiminnan murroksesta aiempaa enemmän.

lue lisää