IAB Tutkimusaamu - OSA 1: Mitä datan jälkeen? & OSA 2: Deep Dive sisältömarkkinointiin
IAB Finlandin tutkimusaamussa kuulet kahden tuoreen tutkimuksen tulokset kontekstin vaikutuksesta digimainonnan toimivuuteen ja tehoon sekä miten markkinointipäättäjät tekevät sisältömarkkinointia.
OSA 1: Mitä datan jälkeen? - Yhteistyössä Mediatalo Keskisuomalainen, Otavamedia & Sanoma Media Finland
Tutkimus on toteutettu yhdessä Digitalist Groupin kanssa. Tutkimuksen tarkoituksena on edistää faktapohjaista keskustelua konteksin vaikutuksesta digimainonnan toimivuuteen ja tehoon.
Tutkimus on toteutettu kolmivaiheisesti:
1) Trendit - Laadulliset haastattelut suomalaisten markkinoijien keskuudessa selvittäen suhtautumista kontekstuaalisuutta kohtaan.
2) Kuluttajatutkimus - Kvantitatiivinen tutkimus noin kahdelle tuhannelle suomalaiselle selvittämään asenteita ja odotuksia digisisältöjä sekä sisältöpohjaista markkinointia kohtaan. Kuluttajatutkimus sisälsi myös laadullisen tutkimuksen, jonka avulla syvennettiin ymmärrystä kuluttajien asenteista ja odotuksista.
3) Kontekstuaalisuuden vaikutus mainonnan vaikuttavuuteen - Digitalist Groupin tietopankkianalyysin avulla selvitettiin kontekstuaalisesti kohdennettujen kampanjoiden vaikuttavuutta suhteessa keskiarvoihin.
Entäs ne evästeet?
Kuten muistamme, kolmannen osapuolen evästeet lakkaavat näillä näkymin toimimasta myös Chrome -selaimessa vuoden 2022 alussa. Moni asia esimerkiksi mainonnan kohdentamiseen ja mittaamiseen liittyen on vielä vailla lopullisia vastauksia, mutta lähtökohtaisesti kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että kontektuaalisuuden rooli tulee olemaan jatkossa entistä merkittävämpi mediatilan oston perusteena.
OSA 2: Deep Dive sisältömarkkinointiin - Yhteistyössä Dagmar Stories & Dagmar Drive
Kutsumme teidät vakoilemaan, miten muut markkinointipäättäjät tekevät sisältömarkkinointia: onko sisältömarkkinoinnin johtaminen johdonmukaista ja kirkasta?
Kuinka monelle sisältömarkkinointi on keino liidien hankkimiseen, rakennetaanko sillä brändin harkintaa – vai keräävätkö markkinoijat sillä asiakkaistaan omaa dataa? Tässä webinaarissa julkistetaan sisältömarkkinoinnin Deep Dive -tutkimus: löydöksissä on mukana yllätys jos toinenkin!
Tutkimus on Dagmar Driven, Dagmar Storiesin ja IAB Finlandin yhteinen, ja siihen vastasi 46 markkinointipäättäjää pääosin suurista suomalaisista markkinointiorganisaatioista.
Sisältömarkkinoinnin Deep Dive -tutkimus kertoo, käytetäänkö naapurisi markkinointiputiikissa teknologiaa ja työkaluja sisältömarkkinoinnin tehostajina. Lisäksi saat näkymän, ohjaavatko muiden arkea selkeät tavoitteet ja millaisia ne ovat. Entä miten muut mittaavat onnistumistaan?
Näin kattavaa kokonaiskuvaa et saa muualta: merkitse siis tämä hetki tiedustelutiedon parissa kalenteriisi ja suunnittele sen tuella oman sisältömarkkinointisi kehityskohdat vuodelle 2021!
Webinaari-infoa:
- Webinaari on kaikille maksuton
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
- Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Ilmoittaudu oSa 1 | Ilmoittaudu oSa 2 |
Ohjelma
OSA 1: Mitä datan jälkeen?
09.00 Tervetuloa - Pasi Raassina / IAB Finland
09.05 Alustus aiheeseen - Tero Tiainen / Sanoma Media Finland, Jukka Pulkkinen / Otavamedia, Kirsi Hakaniemi / Mediatalo Keskisuomalainen
09.20 Mitä datan jälkeen? -tutkimuksen tulosten esitely - Lotta Olkinuora / Digitalist Group
10.00 Q&A
10.10 Tauko
OSA 2: Sisältömarkkinoinnin Deep Dive
10.15 Alkusanat - Pasi Raassina /IAB Finland
10.20 Tutkimuksen esittely - Julia Isoniemi / Dagmar Storie & Saaramaria Somppi / Dagmar Drive
10.50 Q&A
11.00 Webinaari päättyy
Yhteistyössä
Mitä datan jälkeen? |
Deep Dive |
||
24.10.2024
Seminaari: Tulos tai ulos!
Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?
lue lisää06.11.2024
Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024
Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.
lue lisää12.11.2024
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.
lue lisää13.11.2024
IAB Industry Insider: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa
Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?
lue lisää