Icon
Konversi0-0ptimistit: Ympäristövastuu mainonnassa – toiveunta vai todellisuutta? Podcast

Konversi0-0ptimistit: Ympäristövastuu mainonnassa – toiveunta vai todellisuutta?

08.03.2022

Kaupallinen yhteistyö Smartclip

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä.

KonversiO-Optimistien toisen kauden kuudennessa jaksossa puhutaan erittäin tärkeästä ympäristövastuullisuus aiheesta. Jaksossa IAB-Pasin kanssa ovat keskustelemassa Smartclipin Head of Sales Aki Ronkainen ja Sales Manager Valtteri Lahtinen ja MediaComin Suomen liiketoiminnasta vastaava Minna Mäkinen GroupM:ltä

Smartclip on osa Euroopan johtavaa mediataloyhtiötä RTL Group:ia ja he ovat toimineet jo 10 vuotta suomessa keskittyen erilaisiin videomainonnan ratkaisuihin. Kiinnostus videomainontaa kohtaan on suurempaa kuin koskaan, ja videota käytetään tänä päivänä erittäin monipuolisesti digimarkkinoinnin alalla. Maailma videoistuu vaivihkaa koko ajan, markkinan kehittyessä sen ympärillä.

Smartclipin tämän vuoden yksi suuri strateginen teema on ympäristövastuu, sen ympärillä tehdyt liiketoiminnalliset toimenpiteet, hiilijalanjäljen mittaaminen ja hiilijalanjäljen kompensointi mahdollisimman lokaalisti. Kimmoke tähän on lähtenyt RTL Groupilta, joka on asettanut tavoitteeksi olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Samalla Smartclip haluaa haastaa muitakin media-alan yrityksiä tekemään avauksia ympäristövastuullisuuden puolesta.

Jaksossa neuvotaan myös, miten muut yritykset voivat päästä konkreettisesti alkuun ympäristövastuullisuutensa edistämisessä. Kuinka mitataan oman toiminnan tuottamat päästöt ja määritellään suoritettavat toiminnot vastuullisuuden tueksi.
Tule mukaan kuuntelemaan!

Jakso nauhoitettu 4.2.2022

Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



podcastdigimarkkinointiKonversiO-OptimistitIAB StudiopodcastingvodcastdigiaudiovastuullisuusInsiderluovuusretail mediaDOOHJCDecauxmarkkinointiteknologialuovuusekstra

01.08.2025

IAB Insider: High Impact, High Creativity?

Mitä syntyy, kun luovuus ja display-mainonta törmäytetään? Tässä IAB Insider -podcastin jaksossa sukellamme syvälle luovan display-mainonnan ytimeen — unohtamatta high impact -formaattien mahdollisuuksia ja haasteita.

lue lisää

27.06.2025

IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?

Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.

lue lisää

13.06.2025

IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta

Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.

lue lisää

05.06.2025

IAB Insider: Mittaaminen, mallinnus ja markkinoinnin tarkoitus – tervetuloa mukaan kasvuun

Tervetuloa kuuntelemaan IAB podcastia! Kolmannen kauden toisessa jaksossa sukellamme markkinoinnin nykytilaan ja tulevaisuuteen yhdessä dentsun kokeneiden asiantuntijoiden Juha Halmesvaaran ja Gabriel Mäkelän kanssa. Juontajana toimii IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.

lue lisää