Icon
Konversi0-0ptimistit: Ympäristövastuu mainonnassa – toiveunta vai todellisuutta? Podcast

Konversi0-0ptimistit: Ympäristövastuu mainonnassa – toiveunta vai todellisuutta?

08.03.2022

Kaupallinen yhteistyö Smartclip

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä.

KonversiO-Optimistien toisen kauden kuudennessa jaksossa puhutaan erittäin tärkeästä ympäristövastuullisuus aiheesta. Jaksossa IAB-Pasin kanssa ovat keskustelemassa Smartclipin Head of Sales Aki Ronkainen ja Sales Manager Valtteri Lahtinen ja MediaComin Suomen liiketoiminnasta vastaava Minna Mäkinen GroupM:ltä

Smartclip on osa Euroopan johtavaa mediataloyhtiötä RTL Group:ia ja he ovat toimineet jo 10 vuotta suomessa keskittyen erilaisiin videomainonnan ratkaisuihin. Kiinnostus videomainontaa kohtaan on suurempaa kuin koskaan, ja videota käytetään tänä päivänä erittäin monipuolisesti digimarkkinoinnin alalla. Maailma videoistuu vaivihkaa koko ajan, markkinan kehittyessä sen ympärillä.

Smartclipin tämän vuoden yksi suuri strateginen teema on ympäristövastuu, sen ympärillä tehdyt liiketoiminnalliset toimenpiteet, hiilijalanjäljen mittaaminen ja hiilijalanjäljen kompensointi mahdollisimman lokaalisti. Kimmoke tähän on lähtenyt RTL Groupilta, joka on asettanut tavoitteeksi olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Samalla Smartclip haluaa haastaa muitakin media-alan yrityksiä tekemään avauksia ympäristövastuullisuuden puolesta.

Jaksossa neuvotaan myös, miten muut yritykset voivat päästä konkreettisesti alkuun ympäristövastuullisuutensa edistämisessä. Kuinka mitataan oman toiminnan tuottamat päästöt ja määritellään suoritettavat toiminnot vastuullisuuden tueksi.
Tule mukaan kuuntelemaan!

Jakso nauhoitettu 4.2.2022

Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



02.06.2022

IAB Studio: Keksit. Keksit? Keksit!

Miten keksien eli evästeiden poistuminen vaikuttaa markkinointiin ja mainontaan? Ovatko mainostajat valmiita kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen. Oletko sinä valmis? IAB Finland järjestää aiheesta säännöllisesti tapahtumia ja herkulliset keksit olivatkin toukokuun seminaarin pääaiheena.

lue lisää

24.05.2022

IAB Studio: Merkitse yhteistyöt oikein ja hyödynnä koko potentiaali!

Janninan ensimmäisessä IAB Studiossa oli asiantuntijavieraina Jaana Karjalainen Metalta ja Emilia Pikkuaho SOK:lta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Branded Content oppaasta, joka neuvoo kädestä pitäen kuinka merkitä kaupalliset yhteistyöt oikein sosiaalisen median eri kanavissa.

lue lisää

11.05.2022

IAB Studio: Vaikuttajamarkkinointi kovassa nosteessa!

Pasin kanssa IAB Studiossa oli tällä kertaa asiantuntijavieraina Inna-Pirjetta Lahti PING Helsingiltä ja Jessica Rantala Content Cornerilta. Studiossa puhuttiin tuoreesta Vaikuttajamarkkinoinnin määrä -tutkimuksesta ja pohdittiin kasvun vaikutusta Suomen työllisyystilanteeseen ja vaikuttajien ammattikunnan arvostukseen.

lue lisää

28.04.2022

IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnissa – Brand Safety ja Brand Suitability

Pasilla on tänään IAB Studiossa vieraina Johanna Vartiainen Almalta ja Johannes Hocksell Sanomalta puhumassa mainonnan vastuullisuudesta ja selvitetään mitä Brand Safety ja Brand Suitability oikein tarkoittavatkaan.

lue lisää