Icon
Trend Alert 2022 Tapahtumat

Trend Alert 2022

08.12.2021, 8.30-11.00, Webinaari

Tervetuloa vuoden viimeiseen timanttiseen webinaariin kuulemaan ensi vuoden kuumimmista digimarkkinoinnin trendeistä! Mihin, juuri sinun, täytyy panostaa vuonna 2022 ja mitä voi olla tarpeellista kehittää?

Rakensimme Trend Alert -webinaarin digimarkkinoinnin uusille trendeille. Puheenvuoroissa käsitellään laidasta laitaan nykyisiä ja tulevia trendejä ja kerrotaan mihin asioihin kannattaa ensi vuonna erityisesti kiinnittää huomiota. Webinaarissa kuulet asiaa muun muassa koko ajan kasvavasta audion kulutuksesta. Minkälaisia kaupallisia mahdollisuuksia digitaalinen audio tarjoaa mainostajalle ja miten tekoäly liittyy asiaan. Kansainvälisiä kaupan mediatrendejä käydään läpi muun muassa case -tapausten kautta ja pureudutaan data johtoiseen monikanavaiseen markkinointiin.

Webinaarin puheenvuoroissa käsitellään digitaalisen mainonnan pääpointteja vuodelle 2022 ja seuraavia aiheita:

  • Kaupan median kansainvälisiä trendejä
  • Läpinäkyvyyden tarpeesta eri kanavissa
  • Kuinka pitää oma brändi turvassa
  • Kovaa vauhtia digitalisoituvia mediakanavia, kuten digitaalista ulkomainontaa ja audiota

Webinaarikattauksessa 8.12. lavalle nousevat SOK Smart Marketing, Adform, Bauer Media, JCDecaux, Netric ja DoubleVerify. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii SOK Smart Marketing.

Webinaarissa saat kattavasti uutta tietoa ja eväitä ensi vuodelle, tehdään vuodesta 2022 yhdessä menestyksekäs! 

Tervetuloa - varaa paikkasi nopeasti!

Webinaari-infoa:

  • Webinaari on kaikille maksuton
  • Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
  • Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi 

Ilmoittaudu

 

Yhteistyössä

PÄÄYHTEISTYÖKUMPPANI:

SOK Smart Marketing

 

Ohjelma

08.30 Webinaarin avaus - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing

08.40 Mikä muuttuu? Kolme digimarkkinoinnin trendiä vuodelle 2022 - Jan Ketonen / Adform

09.00 Predictions 2022 and beyond and key takes from 2021 - hosting Daniel Ahlbert & Rebecka Sjöström / Netric, joining Fredrik Svegl / Leeads & Rebecca Ackers / Magnite

09.20 Kansainvälisen ja kotimaisen kaupan median trendit - Hannaleena Koskinen & Anne Sassi / SOK Smart Marketing

09.40 Taukovisa - Sponsored by SOK Smart Marketing

09.50 Brändin maineen suojeleminen ja buustaaminen verkossa - Johanna Wahlroos & Jaakko Haarala / DoubleVerify

10.10 Digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuus - kuinka data muuttaa pelin? - Jenni Heinonen / JCDecaux

10.30 Digitaalisen audion trendit – tekoäly, älykaiuttimet ja uudet kaupalliset ratkaisut - Sini Kervinen / Bauer Media

10.50 Webinaarin lopetus ja voittajien julkistus - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing

11.00 Webinaari päättyy

Tilaisuuden hostit

Pasi Raassina

Mira Vaurula / IAB Finland
Head of Business Development

Mira Vaurula liittyi IAB Finlandin muutosjoukkoihin tammikuussa ja vastaa IAB:lla koulutuksista ja tapahtumista.

Aleksi Rautakorpi / SOK Medialiiketoiminta
Head of Product Development

Aleksi Rautakorpi vastaa S-ryhmän yhteistyökumppaniyrityksille suunnatun Smart Marketing vähittäiskauppamedian konseptin tuotekehityksestä.

Puhujat

Jan Ketonen Daniel Ahlbert
Jan Ketonen / Adform
Country Manager Manager

Jan on työskennellyt median, kehityksen ja teknologian parissa yli 15 vuotta. Adformilla hänen tehtävänään on varmistaa asiakkaiden tyytyväisyys parhaalla palvelulla ja mainonnanteknologian ymmärryksen ja osaamisen kasvattamisella.

Adform on johtava maailmanlaajuinen mainonnanteknologiayritys, joka tarjoaa nykypäivän markkinoijalle täysin riippumattoman ja integroitavan ratkaisun monikanavaiseen mediaostamiseen ja datan hallintaan. Yritys toimii 24:ssä maassa työllistäen yli 600 ammattilaista.

Daniel Ahlbert / Netric
CEO & Founder

Daniel is the CEO and founder of Netric. Daniel has since 2002 held a number of leading positions in the online eco-system and is well experienced within ad technologies. Daniel is chairing the IAB Sweden programmatic task force and is a frequent keynote speaker at various industry events across the Nordic markets.

Join a fireside chat covering the latest trends on the market across the Nordics and EMEA. The session is hosted by Netrics CEO, Daniel Ahlbert and COO, Rebecka Sjöström who will have Magnites Seller Lead, UK & Nordics, Rebecca Ackers and Leeads Programmatic Business Development Manager Fredrik Svegl on board for the chat to get their take on whats to come.

Rebecka Sjöström Rebecca Ackers

Rebecka Sjöström / Netric
COO

Rebecka is the COO of Netric and has more than 7 years’ experience working with online ad technology in the Nordic Market. Before joining the Netric team, Rebecka was part of the ad tech team at TV4 working with their digital video ad tech stack and previous to that, Rebecka worked at Verizon media (AOL/Adtech) giving her a longstanding relationship with the majority of Nordic publishers.

Rebecca Ackers / Magnite
Seller Lead, UK & Nordics

Rebecca Ackers oversees the management and growth of the Seller team for UK and Nordics at Magnite, formerly Rubicon Project & Telaria, empowering the team to be experts in the programmatic industry. In the last year, she has managed the rollout of Magnite’s new header bidding product, Demand Manager in the UK and Nordics and has continued to help publishers take back control of their programmatic business. Rebecca’s previous role, Director of Global Accounts, allowed her to work directly with internal and external client teams across the US, Europe and APAC handling the complexities of global account management.

Rebecca also speaks at many internal and external events, such as industry-wide panels and presentations hosted and/or sponsored by Magnite. Additionally, Rebecca is a member of Bloom UK and has a passion for driving equal opportunities for women within the ad tech industry.

On a personal note, Rebecca is an avid skier and traveller, with Japan being at the top of her travel list.

Fredrik Svegl Hannaleena Koskinen
Fredrik Svegl / Leeads
Programmatic Business Development Manager

Fredrik has been working with programmatic since 2014. He started his career in 2014 at Schibsted working with programmatic and hasn't stopped since then.

Since 5 years back he has the title Programmatic Business Development Manager working at Leeads focusing on creating new opportunities and driving the programmatic business to new heights.

Hannaleena Koskinen / SOK Medialiiketoiminta
VP, Business Lead SOK, Medialiiketoiminta

Hannaleena Koskinen vastaa SOK:lla S-ryhmän kaupan mediasta ja muista kaupallisista markkinointipalveluista yrityksille.

SOK Smart Marketing on Suomen laajin ja monipuolisin kaupan media, jossa tapahtuu miljoonia asiakaskohtaamisia joka päivä. Uuden ajan palvelevaa markkinointia mainostajille tarjoava Smart Marketing tuo brändit ja asiakkaat lähemmäs toisiaan tarjoten syvällisen asiakasymmärryksen pohjalta mainostajia hyödyttäviä, lähes jokaisen suomalaisen tavoittavia, mitattavia ja aidosti kuluttajien tarpeisiin kohdennettavia markkinointitoimenpiteitä S-ryhmän kanavissa.

Johanna Wahlroos

Anne Sassi / SOK Medialiiketoiminta
Senior Vice President, SOK Medialiketoiminta

Anne Sassi vastaa SOK:lla oman median kehityksestä sekä julkaisu- ja medialiiketoiminnasta.

SOK Smart Marketing on Suomen laajin ja monipuolisin kaupan media, jossa tapahtuu miljoonia asiakaskohtaamisia joka päivä. Uuden ajan palvelevaa markkinointia mainostajille tarjoava Smart Marketing tuo brändit ja asiakkaat lähemmäs toisiaan tarjoten syvällisen asiakasymmärryksen pohjalta mainostajia hyödyttäviä, lähes jokaisen suomalaisen tavoittavia, mitattavia ja aidosti kuluttajien tarpeisiin kohdennettavia markkinointitoimenpiteitä S-ryhmän kanavissa.

Johanna Wahlroos / DoubleVerify
VP, Global Client Strategy

Johanna Wahlroos johtaa DoubleVerifyn globaalia asiakasstrategiaa keskittyen suurimpiin globaaleihin brändeihin, toimistoihin ja konsulttitoimistoihin. Ennen DoubleVerifyta Johanna työskenteli yli 10 vuotta Googlen palveluksessa neuvoen mainostajia, kuinka saada kaikki irti teknologiasta ja datasta digitaalisiin markkinointistrategioihin. Johanna on kotoisin Suomesta, mutta on asunut New Yorkissa vuodesta 2015 lähtien.

DoubleVerify (DV) is committed to preserving a free, ad-supported Internet that is impactful for brands, sustainable for publishers and respectful of consumer choice. DV has been powering digital media quality and performance for over a decade. Today, we authenticate media quality and power performance for the world's largest brands, platforms and publishers.

Jaakko Haarala

Jenni Heinonen

Jaakko Haarala / DoubleVerify
Director, Nordics

Pohjoismaiden BrandSafety Officer Jaakolla on yli 10 vuoden kokemus digitaalisesta mainonnasta. Viimeiset 4 vuotta hän on keskittynyt siihen, kuinka Semantic AI voi auttaa brändejä toimimaan paremmin. Vapaa-ajallaan Jaakko edistää kansainvälisyyttä Helsingin yliopistossa, viettää aikaa kahden pienen poikansa kanssa ja rakastaa kaikenlaista urheilua.

DoubleVerify (DV) is committed to preserving a free, ad-supported Internet that is impactful for brands, sustainable for publishers and respectful of consumer choice. DV has been powering digital media quality and performance for over a decade. Today, we authenticate media quality and power performance for the world's largest brands, platforms and publishers.

Jenni Heinonen / JCDecaux
Head of Trading

Jenni johtaa JCDecaux’lla trading toimintoa, jossa keskeisimpinä tehtävinä hänellä on johtaa mm. digitaalisen ja klassisen ulkomainonnan revenue managementia sekä dynaamista hinnanhallintaa eri palvelukanavissa. Vapaa-aika kuluu perheen (mies+tytär ja koira) sekä ystävien kanssa. Hänen harrastuksinaan on Padel ja ulkoilu. Näiden lisäksi Jenniin voi törmätä jääkiekkokatsomosta.

JCDecaux on maailman johtava ulkomainosyhtiö, joka toimii yli 80 maassa. Elävöitämme kaupunkien keskustoja tarjoamalla kaupunkilaisille valoa, suojaa, palvelua ja keskusteluyhteyden brändien kanssa. Tarjoamaamme kuuluu klassisten paperijulisteiden lisäksi huomattava ja jatkuvasti kasvava määrä digitaalista ulkomainontaa ympäri Suomen. Media-alan digitalisoituminen on siivittänyt ulkomainonnan vahvaan kasvuun ja seuraavat suuret kehitysaskeleet liittyvät digitaalisen ulkomainonnan mittaamiseen, datapohjaisiin kontakteihin sekä ostamisen automatisointiin.

Sini Kervinen

Sini Kervinen / Bauer Media
Head of Digital Business

Sini vastaa Bauer Median digitaalisesta liiketoiminnasta. Hänen työpöydällään ovat niin digitaalisen audion uudet mahdollisuudet, kuin myös onlinesivut ja sosiaalisen median ratkaisut. Sini on ratkaisukeskeinen tekijä joka uskoo yhteistyön voimaan. Rohkeus kokeilla ja tarvittaessa päivittää suuntaa ovat keskeisiä teemoja jokapäiväisessä kehitystyössä. Bauer Media on osa kansainvälistä Bauer Media Group:pia, mikä antaa suomen digitaaliselle kehitykselle vahvan tuen ja pohjan. Sinin läheisimmät kollegat ovatkin Bauer Median pohjoismaiset digiliiketoiminnan vetäjät. Sisällöt ja lopputuotteet räätälöidään kuitenkin aina vastaamaan suomalaisen kuluttajan tarpeita.

Bauer Media on audiobisneksen suunnannäyttäjä ja kaupallisen radion markkinajohtaja Suomessa. Tavoitamme yli kolme miljoonaa suomalaista viikoittain. Kanavaperheeseemme kuuluvat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, Nostalgia, NRJ, Kasari, Ysäri, SuomiRock, Radio Classic, Basso, SuomiRäp, Auran Aallot, Radio 957, Radio Pori ja Radio Pooki sekä digitaalisen kuuntelun palvelumme RadioPlay ja Podplay.

Bauer Media on Euroopan eniten kuulijoita tavoittava radiotoimija. Yli sadan TV- ja radiokanavan lisäksi vuonna 1875 perustettu saksalaislähtöinen perheyritys omistaa ja julkaisee noin 600 aikakauslehteä ja noin 400 digitaalista mediaa maailmanlaajuisesti.

Ilmoittaudu

24.10.2024

Seminaari: Tulos tai ulos!

Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?

lue lisää

06.11.2024

Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024

Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.

lue lisää

12.11.2024

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.

lue lisää