Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
Suurten sivustojen hakukoneoptimointi
Aika: 1 pvä | To 15.12.2022 klo 8.30-15.30
Radisson Blu Royal, Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)
Opi tekemään skaalautuvaa hakukoneoptimointi suurille sivustoille.
Osallistu kokopäivän koulutukseen ja opi keinoja, joilla saat parhaita optimointituloksia suurella sivustolla (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Tämä verkkokoulutus on sinua varten, jos:
- olet mukana suuren sivuston markkinoinnissa tai kehityksessä
- haluat tietää parhaat keinot ja työkalut, kun kerralla pitäisi optimoida tuhansia sivuja (eikä aika riitä yksittäisten sivujen säätämiseen)
- haluat varmistua, että Google löytää ja huomioi kaikki sivut, ajoissa (indeksointi on usein haaste, kun sivuja on paljon)
- haluat painottaa arvokkaita sivuja ja estää sivujen painumisen “arkiston” syövereihin (perusongelma isoilla sivustoilla).
Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse hakukoneoptimointia tekisikään, koulutuksen jälkeen tiedät mistä puhutaan.
Hyödyt tämän koulutuksen menetelmistä alkavat näkyä, kun sivuja on yli tuhat (tai B2B:ssä vähintään joitakin satoja).
Koulutuksen hyödyt:
- Opit välttämään tyypillisiä virheitä ja niiden kertautumisen sivulta toiselle.
- Näet käytännön esimerkkien kautta, kuinka sisältöjä voi luokitella ja linkittää automaattisesti, jotta sivut eivät hautaudu ja jää heikoiksi Googlessa.
- Tiedät mitä tehdä eri osoitteissa olevalle samalle tai samanlaiselle sisällölle, jotta hakukonenäkyvyys ei romahda sen vuoksi.
- Osaat tehdä yksinkertaisia tarkistuksia ja löytää niiden avulla teknisiä ongelmia, jotka huonontavat hakukonenäkyvyyttä.
- Pystyt välttämään yleisimmät sivustouudistuksen sudenkuopat, ja vältät niistä johtuvan Google-näkyvyyden romahtamisen (eräs suomalainen verkkokauppa menetti näin liikevaihtoa miljoonaluokassa).
- Osaat rakentaa sisäisiä linkityksiä, jotka vahvistavat arvokkaimpia sivuja hakukoneissa.
- Saat ideoita keinoista, joilla saat muilta sivustoilta SEO:ssa hyödyllisiä linkkejä.
- Pystyt seulomaan massasta ne yksittäiset sivut, joille kannattaa tehdä käsipelillä optimointia.
- Osaat suunnitella sivustolle uusia sivuja ja sivutyyppejä, jotka ovat oikeasti kilpailukykyisiä Googlessa (näin vältät tekemästä turhaa työtä)
- Tiedät miten tuloksia mitataan: suurilla sivustoilla ne tulevat nopeasti, parhaimmillaan jo seuraavana päivänä.
Kouluttajasi
Arttu Raittila
Arttu tunnetaan yleisesti yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin osaajista.
Koulutuksen hinta
Hinta |
|
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) | 632 € + alv |
Ei-jäsen | 790 € + alv |
IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen. IAB- jäsenalennusta ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.
Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.
Ohjelma
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
8.40–9.00 Aamupala
9.00–10.00 Toimiva hakukoneoptimointi 2021
Mitkä optimoinnin taktiikat toimivat ensi vuonna – ja mitkä ratkaisut ovat vanhenemassa?
Yleiset harhapolut ja riskialttiit taktiikat hakukoneoptimoinnissa (ja kuinka tunnistat jos olet ajautunut sellaiselle)
Erot optimoinnissa suurten ja pienten sivustojen välillä (mihin pikkusivustojen keinoihin ei kannata tuhlata aikaa).
10.00–10.30 Suurten sivustojen optimointihaasteet eri toimialoilla
Käytännön kokemuksia eri toimialojen haasteista ja kuinka niitä on ratkaistu.
10.30–10.45 Tauko
10.45–12.00 Tekninen hakukoneoptimointi ja suurten sivustojen erikoiskysymykset
Parhaat työkalut ja miten niitä käytetään.
Nopeat tarkistukset ja ongelmien löytäminen.
Optimaalinen navigaatio ja rakenne suurella sivustolla.
Indeksoinnin tukeminen sivukartoilla ja navigaatioratkaisuilla.
Hakutulosten klikkiprosentin kasvattaminen.
Kuinka varaudut sivustouudistukseen ja selviät siitä kunnialla myös Google-näkyvyydessä mitattuna?
Kieliversioiden huomiointi.
12.00–13.00 Lounas
13.00–14.30 Sisältöjen hakukoneoptimointi ja sen automatisointi
Miten tutkit ja seulot yksittäiset sivut, joita kannattaa optimoida käsin?
Yksittäisen sivun optimointi.
Mitä uusia sivuja ja sivutyyppejä vielä tarvitaan nykyisten rinnalle ja kuinka nämä löydetään?
Uniikin sisällön automatisointi tuhansille sivuille.
14.30–14.45 Tauko
14.45–15.30 Linkkisuosion hankinta ja sen kanavointi sivustolla
Mikä on ulkoisten linkkien merkitys ja mitä erityisiä keinoja suurilla sivustoilla on niiden houkuttelussa?
Taksonomiat eli sivujen luokittelutavat ja niihin perustuvat automaattiset linkitykset.
Tavat kanavoida linkkisuosiota sivuille, joilla on eniten potentiaalia.
IAB Koulutuskumppani: Hopkins
Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukoneoptimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.
IAB Finland koulutuspartnerit:
24.10.2024
Seminaari: Tulos tai ulos!
Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?
lue lisää06.11.2024
Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024
Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.
lue lisää12.11.2024
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.
lue lisää13.11.2024
IAB Industry Insider: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa
Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?
lue lisää