Icon
Suurten sivustojen hakukoneoptimointi Tapahtumat

Suurten sivustojen hakukoneoptimointi

15.12.2022, 8.30-15.30, Radisson Blu Royal, Runeberginkatu 2, Helsinki (Kampin metroaseman vieressä)

Suurten sivustojen hakukone­optimointi

Aika: 1 pvä | To 15.12.2022 klo 8.30-15.30
Radisson Blu Royal, Runeberginkatu 2, Helsinki
(Kampin metroaseman vieressä)

Opi tekemään skaalautuvaa hakukoneoptimointi suurille sivustoille.

Osallistu kokopäivän koulutukseen ja opi keinoja, joilla saat parhaita optimointituloksia suurella sivustolla (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).

ILMOITTAUDU!

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Tämä verkkokoulutus on sinua varten, jos:

  • olet mukana suuren sivuston markkinoinnissa tai kehityksessä
  • haluat tietää parhaat keinot ja työkalut, kun kerralla pitäisi optimoida tuhansia sivuja (eikä aika riitä yksittäisten sivujen säätämiseen)
  • haluat varmistua, että Google löytää ja huomioi kaikki sivut, ajoissa (indeksointi on usein haaste, kun sivuja on paljon)
  • haluat painottaa arvokkaita sivuja ja estää sivujen painumisen “arkiston” syövereihin (perusongelma isoilla sivustoilla).

Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse hakukoneoptimointia tekisikään, koulutuksen jälkeen tiedät mistä puhutaan.

Hyödyt tämän koulutuksen menetelmistä alkavat näkyä, kun sivuja on yli tuhat (tai B2B:ssä vähintään joitakin satoja).

Koulutuksen hyödyt:

  • Opit välttämään tyypillisiä virheitä ja niiden kertautumisen sivulta toiselle.
  • Näet käytännön esimerkkien kautta, kuinka sisältöjä voi luokitella ja linkittää automaattisesti, jotta sivut eivät hautaudu ja jää heikoiksi Googlessa.
  • Tiedät mitä tehdä eri osoitteissa olevalle samalle tai samanlaiselle sisällölle, jotta hakukonenäkyvyys ei romahda sen vuoksi.
  • Osaat tehdä yksinkertaisia tarkistuksia ja löytää niiden avulla teknisiä ongelmia, jotka huonontavat hakukonenäkyvyyttä.
  • Pystyt välttämään yleisimmät sivustouudistuksen sudenkuopat, ja vältät niistä johtuvan Google-näkyvyyden romahtamisen (eräs suomalainen verkkokauppa menetti näin liikevaihtoa miljoonaluokassa).
  • Osaat rakentaa sisäisiä linkityksiä, jotka vahvistavat arvokkaimpia sivuja hakukoneissa.
  • Saat ideoita keinoista, joilla saat muilta sivustoilta SEO:ssa hyödyllisiä linkkejä.
  • Pystyt seulomaan massasta ne yksittäiset sivut, joille kannattaa tehdä käsipelillä optimointia.
  • Osaat suunnitella sivustolle uusia sivuja ja sivutyyppejä, jotka ovat oikeasti kilpailukykyisiä Googlessa (näin vältät tekemästä turhaa työtä)
  • Tiedät miten tuloksia mitataan: suurilla sivustoilla ne tulevat nopeasti, parhaimmillaan jo seuraavana päivänä.

Kouluttajasi

Pasi Saukkonen, Senior Consultant

SEO:n ja web-analytiikan seniorikonsultti Pasi Saukkonen tunnetaan alan sisäpiirissä erityisesti suuren sivustojen ja kansainvälisen SEO:n syväosaajana. Niistä Pasilla on yli 10 vuoden kokemus.

Pitkän konsultointiuran lisäksi Pasi on ollut mukana megasivustojen kehittämisessä in-house-roolissa kansainvälisesti hyperkilpailussa matkailumarkkinassa.

Pasin näkemykset kattavat erityisesti seuraavat, mutta eivät rajoitu niihin:

  • Suuret verkkokaupat (mm. Kesko sekä kodin sisustus)
  • Matkailuala (matkatoimisot ja isot brändit)
  • Mediasivustot ja muut julkaisijat (omat julkaisut ja aggregointi)
  • Finanssitoimijat (isot finanssikonsernit)
  • Globaalit 10+ kieliset B2B-sivustot (suomalaiset pörssiyhtiöt)

Koulutuksen hinta


Hinta
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) 632 € + alv
Ei-jäsen 790 € + alv

IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen. IAB- jäsenalennusta ja Hopkinsin uutiskirjealennusta ei ole mahdollista yhdistää.

Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.

ILMOITTAUDU!

Ohjelma

Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.

8.40–9.00 Aamupala

9.00–10.00 Toimiva hakukoneoptimointi 2021

Mitkä optimoinnin taktiikat toimivat ensi vuonna – ja mitkä ratkaisut ovat vanhenemassa?
Yleiset harhapolut ja riskialttiit taktiikat hakukoneoptimoinnissa (ja kuinka tunnistat jos olet ajautunut sellaiselle)
Erot optimoinnissa suurten ja pienten sivustojen välillä (mihin pikkusivustojen keinoihin ei kannata tuhlata aikaa).

10.00–10.30 Suurten sivustojen optimointihaasteet eri toimialoilla

Käytännön kokemuksia eri toimialojen haasteista ja kuinka niitä on ratkaistu.

10.30–10.45 Tauko

10.45–12.00 Tekninen hakukoneoptimointi ja suurten sivustojen erikoiskysymykset

Parhaat työkalut ja miten niitä käytetään.
Nopeat tarkistukset ja ongelmien löytäminen.
Optimaalinen navigaatio ja rakenne suurella sivustolla.
Indeksoinnin tukeminen sivukartoilla ja navigaatioratkaisuilla.
Hakutulosten klikkiprosentin kasvattaminen.
Kuinka varaudut sivustouudistukseen ja selviät siitä kunnialla myös Google-näkyvyydessä mitattuna?
Kieliversioiden huomiointi.

12.00–13.00 Lounas

13.00–14.30 Sisältöjen hakukoneoptimointi ja sen automatisointi

Miten tutkit ja seulot yksittäiset sivut, joita kannattaa optimoida käsin?
Yksittäisen sivun optimointi.
Mitä uusia sivuja ja sivutyyppejä vielä tarvitaan nykyisten rinnalle ja kuinka nämä löydetään?
Uniikin sisällön automatisointi tuhansille sivuille.

14.30–14.45 Tauko

14.45–15.30 Linkkisuosion hankinta ja sen kanavointi sivustolla

Mikä on ulkoisten linkkien merkitys ja mitä erityisiä keinoja suurilla sivustoilla on niiden houkuttelussa?
Taksonomiat eli sivujen luokittelutavat ja niihin perustuvat automaattiset linkitykset.
Tavat kanavoida linkkisuosiota sivuille, joilla on eniten potentiaalia.

IAB Koulutuskumppani: Hopkins

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.

IAB Finland koulutuspartnerit:

Hopkins PING Helsinki



13.10.2022

IAB SEMINAARI: DIGI(stä)BISNESTÄ

Fokuksessa yritysten liiketoiminnan nopea digitalisoituminen post-pandemia maailmassa ja transformaatioon kiinteästi liittyvät teemat kuten markkinoinnin ROI, verkkokauppa sekä verkkokaupan avainmittaristo, digitaaliset asiakaspolut sekä markkinoinnin pelillistäminen

lue lisää