
IAB:n Markkinointianalytiikan peruskurssi
Tämä kokopäiväinen Markkinointianalytiikan peruskurssi soveltuu kaikille markkinointiviestinnän alalla työskenteleville, jotka haluavat oppia analysoimaan esim. Google Analyticsin, Google Search Consolen ja mainonanhallintajärjestelmien myynti- ja markkinointidataa sekä ymmärtämään ostopolkuja ja eri kanavien vaikutuksia myyntiin.
Kurssilla opit seuraavat markkinointianalytiikan perusteet:
- Tavoitteellinen mittaaminen, datan avulla tiedolla johtaminen
- Avainmittareiden eli KPI (Key Performance Indicator) laadinta toimialoittain
- Mainonnan tehokkuuden mittaaminen
- Konversioiden laskenta, ostopolut, eri kanavien rooli ostopolulla
- Yleisimmät markkinointianalytiikan välineet, Google Analytics, mainonnanhallintajärjestelmät, Google Search Console, tunnetuimmat SEO-ohjelmistot
Seuraava peruskurssi pidetään Helsingissä 28.1.2020 kello 8:30 - 15:00!
13.12.2023
Webinaari: Mittaa ja menesty
Mainonnan ja markkinoinnin mittaaminen ja mittarit kehittyy vauhdilla. Viime aikoina on tullut tärkeitä uusia mittareita, kuten mainonnan hiilijalanjälki sekä attention. Ei pidä myöskään unohtaa edelleen tärkeitä mittareita, kuten brändin pitkän aikavälin kehittyminen sekä tuloksellisuuden näkökulmasta raaka myyntidata.Webinaariin osallistumalla pysyt ajan hermolla uusimmista mittaamisen trendeistä ja saat hyödyllistä tietoa alan asiantuntijoilta.
lue lisää