IAB:n Markkinointianalytiikan peruskurssi
Tämä kokopäiväinen Markkinointianalytiikan peruskurssi soveltuu kaikille markkinointiviestinnän alalla työskenteleville, jotka haluavat oppia analysoimaan esim. Google Analyticsin, Google Search Consolen ja mainonanhallintajärjestelmien myynti- ja markkinointidataa sekä ymmärtämään ostopolkuja ja eri kanavien vaikutuksia myyntiin.
Kurssilla opit seuraavat markkinointianalytiikan perusteet:
- Tavoitteellinen mittaaminen, datan avulla tiedolla johtaminen
- Avainmittareiden eli KPI (Key Performance Indicator) laadinta toimialoittain
- Mainonnan tehokkuuden mittaaminen
- Konversioiden laskenta, ostopolut, eri kanavien rooli ostopolulla
- Yleisimmät markkinointianalytiikan välineet, Google Analytics, mainonnanhallintajärjestelmät, Google Search Console, tunnetuimmat SEO-ohjelmistot
Seuraava peruskurssi pidetään Helsingissä 28.1.2020 kello 8:30 - 15:00!
24.10.2024
Seminaari: Tulos tai ulos!
Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?
lue lisää06.11.2024
Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024
Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.
lue lisää12.11.2024
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24
Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.
lue lisää13.11.2024
IAB Industry Insider: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa
Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?
lue lisää