Icon
Growth Marketing - Tulevaisuuden yleisöt Tapahtumat

Growth Marketing - Tulevaisuuden yleisöt

27.10.2021, 9:00-11:30 , Webinaari

Growth Marketing: Tulevaisuuden yleisöt

Evästeetön maailma on tulossa, mutta mitä se oikeasti tarkoittaa? Miten se vaikuttaa markkinoijan arkeen? Entäpä kulmahuoneeseen? Teemana webinaarissa on tulevaisuuden yleisöt ja kohderyhmät.

IAB Finlandin Growth Marketing - Tulevaisuuden yleisöt -tapahtumassa puhutaan yleisöistä ja kohderyhmistä ja niiden tavoittamisesta myös tulevaisuudessa.

Tämä webinaari vastaa kysymyksiin:

  • Miten tulevassa evästeettömässä maailmassa voit tavoittaa oikean kohderyhmän?
  • Miten voit tavoittaa oikean yleisön oikealla hetkellä modernin ulkomainonnan keinoin?
  • Miten voit hyödyntää maailmalla hurjaa kasvua niittävän interaktiivisen television mahdollisuudet?
  • Miten voit varmistaa että brändisi näyttäytyy oikeanlaisessa ympäristössä, oikealle kohderyhmälle?

Digimarkkina elää ja kehittyy jatkuvasti. Muutoksen ytimessä markkinoijan tulee rakentaa yhteistyökumppaneidensa kanssa myös tekniset ratkaisut, joilla markkinointikommunikaatio kanavakohtaisesti omien kohderyhmien kanssa onnistuu vastuullisesti sekä turvallisesti.

Vaatimukset markkinoinnin parissa työskenteleville ovat kovat: tuoteymmärryksen, kilpailukentän ja kohderyhmäosaamisen lisäksi myös markkinoinnin teknisen ymmärryksen sekä käytännön osaamisen tulee olla hyvällä tasolla. Tietotulvan selventäminen on jatkuvaa työtä, jossa myös IAB haluaa olla tukena mm. tämän webinaarin kautta.

Webinaarikattauksessa 27.10. lavalle nousevat Alma, Clear Channel, Digita & MTV ja Channel Factory. Webinaarin pääyhteistyökumppanina on Alma.

Tervetuloa - varaa paikkasi nopeasti!

Webinaari-infoa:

  • Webinaari on kaikille maksuton
  • Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
  • Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi 

Ilmoittaudu

 

Yhteistyössä

PÄÄYHTEISTYÖKUMPPANI:

Alma

 

Channel Factory
Clear Channel
Mediatalo Keskisuomalainen Digita

Ohjelma

09:00 Webinaarin avaus - Pasi Raassina / IAB & Sampo Koskinen / Alma

09:10 Usein kysyttyjä kysymyksiä evästeettömästä maailmasta - Janne Muhonen / Alma

09:35 Heartbeats – lentoaseman EKG: kuka, missä, milloin? - Sara Riipinen / Clear Channel

10:00 Tauko 5 min

10:05 Televisio kehittyy yksisuuntaisesta interaktiiviseksi – esimerkkejä kuinka uudet HybridiTV:tä hyödyntävät kehittyneen mainonnan ratkaisut voivat luoda kasvua - Juha Ourila / Digita & Saku Sahramies / MTV

10:30 Brand Safetyn ja Brand Suitabilityn välttämättömyys mainostajalle - Jaakko Rautanen / Channel Factory

10:55 Tulevaisuuden paikalliset yleisöt - Maija Syyrakki / Mediatalo Keskisuomalainen

11:30 Webinaari päättyy

Tilaisuuden host

Pasi Raassina Sampo Koskinen

Pasi Raassina / IAB Finland
Toiminnanjohtaja

Pasi on vetänyt IAB Finlandia jo muutaman vuoden rautaisella, mutta rennolla otteella.

Sampo Koskinen / Alma
Markkinointijohtaja, Alma Mediaratkaisut

Sampo vastaa Alma Median palveluiden ja medioiden mainosratkaisuiden markkinoinnista. Vapaa-ajallaan hän ulkoilee 5-vuotiaan Lola-cockerspanielin kanssa ja soittaa kitaraa ja muita soittimia vaihtelevalla menestyksellä.

Puhujat

Janne Muhonen, Alma Sara Riipinen
Janne Muhonen / Alma
Development Manager, Media Sales

Janne on työskennellyt monipuolisesti digimedian parissa jo yli 25 vuotta erilaisissa kehitystehtävissä. Häntä on aina kiehtonut tutkia uusia mahdollisuuksia ja mallintaa niitä hyötykäyttöön, koska vain muutos on pysyvää.

Alma Media on voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan ja palveluihin keskittyvä yhtiö. Rakennamme kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla.

Sara Riipinen / Clear Channel
Tuotepäällikkö

Sara toimii Clear Channelilla lentoasemamedian tuotepäällikkönä. Ulkomainonnassa upeinta on hänen mielestään yleisöjen inspirointi ja ilahduttaminen, johon lentoasema uniikkina ympäristönä tuo oman kiehtovan silauksensa.

Clear Channel on osa globaalia Clear Channel Outdoor -konsernia. Clear Channel tarjoaa valtakunnan laajimman ja tavoittavimman digitaalisen mainosverkoston mainostajan käyttöön. Tavoitamme suuret yleisöt tehokkaasti ja nopeasti – nyt myös kohderyhmälähtöisen kampanjasuunnittelun keinoin.

Valtakunnallinen portfoliomme rakentuu monenlaisista uniikeista mainosympäristöistä ja se on hyödynnettävissä useisiin markkinoinnin tarpeisiin. Tarjoamme ratkaisut joilla tavoitat, aktivoit kuluttajia ja rakennat brändiä.

Juha Ourila

Juha Ourila / Digita
Business Developer

Juha Ourila toimii Digita Oy:lla Videopalveluiden Business Developerina vastaten mm. uusasiakashankinnasta, datasta ja analytiikasta ja 5G broadcast hankkeesta.

Digita on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja sekä maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa, toimii antenniverkon maksu-tv-operaattorina, sekä kehittää tulevaisuuden broadcasting-palveluja. Digitan tietoliikennepalveluita ovat privaattiverkot, sisäpeittoratkaisut, tietoliikenteen kattopaikkojen hallintapalvelut sekä esineiden internet (IoT) ja konesalipalvelut. Palveluita tarjotaan mediayhtiöille, kuluttajille, matkapuhelinoperaattoreille, teollisuudelle, infrastruktuuriyhtiöille sekä kiinteistöjen omistajille.

Saku Sahramies / MTV
Director, Ad Product Development

Saku on vuosien varrella kehittänyt laaja-alaisesti sekä TV-lähtöisä että digitaalisia mainostuotteita. Erityisenä kiinnostuksen kohteena onkin löytää uusia keinoa tuoda TV-mainonnan sekä digitaalisen mainonnan parhaat puolet yhteen. Saku työskentelee Nordic-yksikössä, joka kehittää tulevaisuuden mainostuotteita sekä MTV:lle että Ruotsin TV4:lle.

MTV on suomalainen mediayhtiö, jonka juuret ulottuvat tv-toiminnan alkuvuosikymmeniin 1950-luvun Suomessa. Pienestä toimijasta on kasvanut mediayhtiö, joka viihdyttää, uutisoi ja luo elämyksiä ajasta ja paikasta riippumatta. MTV3, Sub ja AVA ovat koko kansan tuntemia maksuttomia tv-kanavia ja mtv-palvelu tarjoaa MTV:n suosituimmat ohjelmat katsottaviksi verkossa. Maksullisia ohjelmasisältöjä – elokuvia, sarjoja, lastenohjelmia ja urheilua – voi puolestaan katsoa ilman mainoskatkoja C Moren suoratoistopalvelussa sekä C Moren maksu-tv-kanavilla. MTV:n omistaa Telia Company AB.

Jaakko Rautanen Maija Syyrakki
Jaakko Rautanen / Channel Factory
Director, Finland

Jaakko Rautanen on kokenut digitaalisen median ja liikkuvan kuvan osaaja jolla on yli vuosikymmenen kokemus online videon ja lineaarisen televisiomainonnan parista muun muassa Smartclipiltä ja TV5:ltä. Digitaalisuuden vastavoimana off-line aika kuluu vaimon & 2 lapsen sekä ystävien parissa. Häneen voi myös törmätä aamuisella crossfit-tunnilla tai iltaveneilyllä Helsingin lähisaaristosta.

Channel Factory is a global technology and data platform that maximizes both performance efficiency and contextual suitability, delivering contextual performance for advertisers on YouTube. (Our advertising company gets you the advantage.)

Maija Syyrakki / Mediatalo Keskisuomalainen
Myyntijohtaja, Meks

Maija vastaa Mediatalo Keskisuomalaisen suurasiakasmyynnistä.
Hänellä on parinkymmenen vuoden kokemus mediasta, myynnistä ja mediatoimistotyöskentelystä. Maija rakastaa asiakastyötä, nauttii muutoksen tekemisestä ja innostuu liiketoiminnan kehittämisestä.
Vapaa-ajalla Maija ulkoilee ja joogaa mielellään. Ruuanlaittokin kiinnostaa (vähintään kerran viikossa).

Mediatalo Keskisuomalainen on yksi maan suurimmista suomalaisista mediataloista. Yhtiö kehittyy kovaa vauhtia digitaalisen median puolella, niin ulkomainonnassa kuin verkkomedioiden osalta.
Keskisuomalainen Oyj on vahva alueellinen toimija, jonka verkostosta pystyy rakentamaan skaalautuvasti palvelevan kokonaisuuden suuriin ja pieniin tarpeisiin.

Ilmoittaudu

24.10.2024

Seminaari: Tulos tai ulos!

Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?

lue lisää

06.11.2024

Webinaari: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit 2024

Tervetuloa IAB:n marraskuun webinaariin, jossa käsittelemme ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa syvennymme tuoreeseen tutkimukseen ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulemme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.

lue lisää

12.11.2024

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 11/24

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaatikoulutukseen.

lue lisää

13.11.2024

IAB Industry Insider: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?  

lue lisää